AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Skrevet 8. januar Hvordan skal en ung mor klare å håndtere at hun skal dø fra barnet sitt? Mannen sin? Familien sin? Anonymkode: 8db74...b7f 14
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Skrevet 8. januar Det er ingen fasit hvordan man skal håndtere det. Det er en stor sorg selvfølgelig, og det er ikke noe man skal stå alene i. Anonymkode: 5033b...2ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du den unge moren? Anonymkode: 1ab81...9e5 Ja Anonymkode: 8db74...b7f 20
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Skrevet 8. januar Det er jo normalt at foreldre dør først. Verre andre veien… Anonymkode: 80856...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo normalt at foreldre dør først. Verre andre veien… Anonymkode: 80856...bfc Ikke når mor er 30 år Anonymkode: 8db74...b7f 15
Fionas Skrevet 8. januar #7 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja Anonymkode: 8db74...b7f Kanskje du kan skrive brev til når de blir eldre med noen livsråd og uttrykker kjærlighet. Skriv et brev til faren til barnet hva du ønsker for fremtiden til barna. Lage minnebok om hvor fint dere hadde det ❤️ 1 4 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke når mor er 30 år Anonymkode: 8db74...b7f Huff da 😌 Så trist å høre. Har du fått denne beskjeden? Anonymkode: 38b85...889
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Skrevet 8. januar Huff så trist 💔 Situasjonen er vond for alle involverte. Du bør lage minner for barna dine. Ta tullebilder sammen, sett opp videokamera og film en middag eller noe annet dere gjør sammen. Og vis kjærlighet, ta imot barnas kjærlighet til det kjennes ut som hjertet brister. Lag lydopptak der du synger nattasangen du vanligvis har sunget for de. Da får de kanskje låne litt av kjærligheten du har for de nå også når du ikke er mer. Anonymkode: 24613...8a8 2 11 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Skrevet 8. januar Håper så inderlig du får god oppfølging av en forferdelig vond beskjed ❤️ Men ville skrevet brev til fremtiden, laget video der du snakker til barna. Nå når de er små men også laget noen for fremtiden. Tenåring og voksen. Ta til deg all kjærlighet du makter fremover. Anonymkode: 0cf31...9ab 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Huff da 😌 Så trist å høre. Har du fått denne beskjeden? Anonymkode: 38b85...889 Ts har allerede svart ja på det spørsmålet! Ts, det er ikke alle som forsoner seg med døden, uavhengig av alder. Det som er fint er at vi lever i en digital verden, hvor du kan etterlate deg mange minner. Spill inn videoer og skriv brev til dine nærmeste. Ark blir slitt, men filmer blir ikke det. De vil kunne minnes deg og huske ditt ansikt slik det er i dag. Håper du slipper å lide. 💔 Anonymkode: 0adfe...f5f 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Skrevet 8. januar Dette skal du ikke måtte takle alene ❤️ er det helt sikkert? Eller har du fått en alvorlig diagnose som i utgangspunktet ender med døden? Om jeg hadde klart å tenke klart ville jeg prøvd å leve her og nå, og ikke i fremtiden slik som folk flest gjør. Du skal ikke dø i dag eller i morgen. Lev så mye du kan! Vi vet aldri hva fremtiden bringer, og vi som er friske kan bli påkjørt og drept i morgen. Så alle burde lære seg å leve i nuet. Jeg ville også laget fremtids brev for hver bursdag, konfirmasjon, bryllup og når de får barn selv. Jeg ville spilt inn videoer og lydfiler til dem og printet ut mye bilder i fotoalbum slik at de har mange minner. Anonymkode: 87fdc...300 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts har allerede svart ja på det spørsmålet! Ts, det er ikke alle som forsoner seg med døden, uavhengig av alder. Det som er fint er at vi lever i en digital verden, hvor du kan etterlate deg mange minner. Spill inn videoer og skriv brev til dine nærmeste. Ark blir slitt, men filmer blir ikke det. De vil kunne minnes deg og huske ditt ansikt slik det er i dag. Håper du slipper å lide. 💔 Anonymkode: 0adfe...f5f Ville bare høre om det var noen gode odds for å overleve? Mange overlever jo flere krefttyper om det er tilfellet her. Det er jo lov å håpe at det ender bedre enn det som ble skrevet. All beste øsnker før deg ts❤️ Anonymkode: 38b85...889
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Skrevet 8. januar Det er hjerteskjærende ❤️ Ingen av oss klarer å sette oss inn i det. Vi kan komme med trøstende ord, gode forslag og tips, omsorg. Men ingenting av det vil hjelpe deg i den situasjonen du står i nå. Smerten du kjenner på er antagelig ubeskrivelig, og uforståelig for oss. Når min lille guttepjokk er redd for døden pleier jeg å si til han: «det er bedre å ha levd, enn å ikke ha levd». Det er den eneste, fattige trøsten jeg kan gi han. Sender deg en stor klem. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg ❤️ Anonymkode: aa6ac...66f 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15 Skrevet 8. januar Uffameg. Nå kom tårene her. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe. Anonymkode: 605d4...959 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er hjerteskjærende ❤️ Ingen av oss klarer å sette oss inn i det. Vi kan komme med trøstende ord, gode forslag og tips, omsorg. Men ingenting av det vil hjelpe deg i den situasjonen du står i nå. Smerten du kjenner på er antagelig ubeskrivelig, og uforståelig for oss. Når min lille guttepjokk er redd for døden pleier jeg å si til han: «det er bedre å ha levd, enn å ikke ha levd». Det er den eneste, fattige trøsten jeg kan gi han. Sender deg en stor klem. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg ❤️ Anonymkode: aa6ac...66f Jeg tenker det å si til barnet at vi sees igjen oppi himmelen eller på den andre siden også er en ting. Jeg har både håp og tro på at vi møter våre igjen❤️ Anonymkode: 38b85...889 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar #17 Skrevet 8. januar Kjære deg ts. Anbefaler deg å logge av KG for her kan du få giftige kommentarer som du ikke trenger nå. Anonymkode: f90df...ccb 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Skrevet 8. januar Under Kvinneguiden "Generell dagbok" ligger "Min siste reise". Gripende om ung mor som dør fra barnet sitt. Ikke sikkert det er det du trenger, men du kan vite at den ligger der. Føler med deg ❤️ Anonymkode: ada5f...16d 1
DesmondMiles Skrevet 8. januar #19 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal en ung mor klare å håndtere at hun skal dø fra barnet sitt? Mannen sin? Familien sin? Anonymkode: 8db74...b7f Fordelen med å være dø, er at du slipper å håndtere noe som helst. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #20 Skrevet 8. januar Jeg har vært i nesten samme situasjon. Dog var det en liten sjanse for at de skulle klare gjøre meg frisk. Jeg hadde en på 2 år og en på 4 år og måtte se i øynene at de kunne risikere måtte vokse opp uten en mor og at de ikke ville huske meg. Det er rett og slett 2 måter å håndtere det på og ingen av de er fasit. Men du kan velge å la de mørke overta og resten av tiden blir preget av sorg og tristhet eller prøve å gjøre det beste ut av tiden som er igjen. Det er ikke enkelt og selv om man prøver gjøre det beste ut av det vil det være dager hvor mørket overtar- det er en kamp å velge ikke å la seg sluke av det selv om det mange gang frister. For å si det brutalt så handler det om hva man etterlater seg for de som er igjen. Som andre sier er vi heldig som lever i en tid hvor vi kan lage videoer som barna kan se- ikke bare bilder. Jeg lagde videoer til barna hvor jeg fortalte om mine håp og ønsker for de i fremtid og hvor jeg fortalte de hvor mye jeg elsker de. Det er god hjelp å få med samtaleterapaut eller psykolog. Spør om hjelp på sykehuset eller hos behandler. Anonymkode: b472f...70d 1 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå