AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Skrevet 8. januar I forbindelse med husbygging ønsker vi oss penger i bryllupsgaver. Vi har servis, sølvbestikk osv. Hvordan formidler man gaveønsker til 60 gjester? Vurderer å skrive det på invitasjonene men syntes det er vanskelig.. vil ikke virke grisk Anonymkode: 41c3e...301
gulsol Skrevet 8. januar #2 Skrevet 8. januar Noen forslag: Deres nærvær er den største gaven. Ønsker dere likevel å gi noe, setter vi stor pris på et bidrag til vår fremtid sammen. Vi har det meste vi trenger. Dersom dere ønsker å gi en gave, vil et bidrag til vårt felles liv bli høyt verdsatt. Vi har allerede fylt hjemmet vårt med det vi trenger. Ønsker dere å gi en gave, setter vi stor pris på et økonomisk bidrag. Gaver er helt frivillig, men om dere ønsker å gi noe, blir et bidrag til våre fremtidsplaner satt stor pris på. Det viktigste for oss er å feire dagen sammen med dere. Ønsker dere likevel å gi en gave, vil et bidrag til våre fremtidsdrømmer bety mye. Vi gleder oss mest til å dele dagen med dere. Eventuelle gaver vil gå til å bygge livet videre sammen. Vi ønsker oss ikke ting – bare gode minner. Vil du gi en gave, blir et bidrag til fremtiden vår satt stor pris på. Vi har det vi trenger, men sparer til nye eventyr sammen. 22 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Skrevet 8. januar «Vi har nok av serviser og andre huslige ting, og ønsker oss heller et bidrag til husbygging i bryllupsgave.» Og så kommer noen likevel til å gi vaser og kjeler, og da takker man like pent for dette. Anonymkode: 2761d...239 13 1
Natttåke Skrevet 8. januar #4 Skrevet 8. januar Fortell at dere ønsker penger, folk bestemmer likevel selv hva de gir, men det er ikke griskt å gjøre det. Kommunikasjon er viktig Gratulerer så mye til dere. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Skrevet 8. januar gulsol skrev (5 minutter siden): Noen forslag: Deres nærvær er den største gaven. Ønsker dere likevel å gi noe, setter vi stor pris på et bidrag til vår fremtid sammen. Vi har det meste vi trenger. Dersom dere ønsker å gi en gave, vil et bidrag til vårt felles liv bli høyt verdsatt. Vi har allerede fylt hjemmet vårt med det vi trenger. Ønsker dere å gi en gave, setter vi stor pris på et økonomisk bidrag. Gaver er helt frivillig, men om dere ønsker å gi noe, blir et bidrag til våre fremtidsplaner satt stor pris på. Det viktigste for oss er å feire dagen sammen med dere. Ønsker dere likevel å gi en gave, vil et bidrag til våre fremtidsdrømmer bety mye. Vi gleder oss mest til å dele dagen med dere. Eventuelle gaver vil gå til å bygge livet videre sammen. Vi ønsker oss ikke ting – bare gode minner. Vil du gi en gave, blir et bidrag til fremtiden vår satt stor pris på. Vi har det vi trenger, men sparer til nye eventyr sammen. Dette var kanon. Anonymkode: f9ec3...79d 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var kanon. Anonymkode: f9ec3...79d Med unntak av at jeg hadde byttet ut ord som v\bidrag til fremtid, felles liv, økonomisk bidrag, med hva det egentlig er: Et bidrag til å få felles husdrøm i havn. Si hva det går til, så folk føler de bidrar til noen meningsfullt og ikke bare vås. Anonymkode: d7978...819 11 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med unntak av at jeg hadde byttet ut ord som v\bidrag til fremtid, felles liv, økonomisk bidrag, med hva det egentlig er: Et bidrag til å få felles husdrøm i havn. Si hva det går til, så folk føler de bidrar til noen meningsfullt og ikke bare vås. Anonymkode: d7978...819 Enig med deg. Dvs: egentlig synes jeg forslagene så nærmest AI-genererte ut. Ikke noe galt i seg selv, men man må gjerne omarbeide forslagene litt for å unngå den verste GPP-en. Anonymkode: cc69d...825 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): I forbindelse med husbygging ønsker vi oss penger i bryllupsgaver. Vi har servis, sølvbestikk osv. Hvordan formidler man gaveønsker til 60 gjester? Vurderer å skrive det på invitasjonene men syntes det er vanskelig.. vil ikke virke grisk Anonymkode: 41c3e...301 Det er ikke meningen at et bryllup skal være fundraiser for husbyggeri. Anonymkode: f8cc3...2a6 13 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke meningen at et bryllup skal være fundraiser for husbyggeri. Anonymkode: f8cc3...2a6 Nei, og det skrev jeg heller ikke? Men vi ønsker oss ikke ting, og det er greit å unnslippe å bytte massevis av gaver for å så ende opp med tilgodebeløp som man må bruke på bestemte butikker. Anonymkode: 41c3e...301 5
Virrevirrevapp Skrevet 8. januar #10 Skrevet 8. januar Problemet med dette er gaver ikke monner stort. Hadde i så fall ønsket meg penger til noe langt mer konkret, feks midler til å anlegge hage, til å innrede en spisestue eller til bryllupsreise. Hvis ikkr kan det fort høres ut som en litt rar Go fund me. 10 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Skrevet 8. januar Hvis dere kan føre det inn i en kjede eller gavekort føles det litt mer håndfast enn «bare penger». Jeg må innrømme jeg får en pigg ut med folk som vil ha ren valuta. Liker det ikke. Synes det er litt griskt rett og slett. Anonymkode: d0b3c...49c 8 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Skrevet 8. januar Det går faktisk ikke an å på ok vis formidle at man bare vil ha penger i bryllupsgave. Særlig ikke når man er voksne nok til å ha det meste fra før. Anonymkode: 41221...8eb 10 2
Million Skrevet 8. januar #13 Skrevet 8. januar Du kan formulere det som at dere ønsker "bidrag til byggingen av vårt nye hus som ektepar"...? Håper de da tolker "bidrag" rett som i pengebidrag, og ikke tror det er en dugnad og snekkerferdigheter dere mener 😛 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Skrevet 8. januar Ville satt opp ønskelister på ting dere kan trenge til husbygging heller da. Det kan bli en gøy snakkis! Å ønske seg penger føles fryktelig ugreit som gjest. Som tvungen betaling for festen, eller innsamlingsaksjon der en får litt mat for å spleise på hus. Dessuten blir det fryktelig synlig hvilke summer en gir for, og en kan fort føle på at en da ikke må gi for lite og gi større beløp enn ønsker for ikke å få negativt stempel på seg. Det er fryktelig mange fallgruver til hvorfor det er en dårlig idé, ut over å ‘spørre pent nok’. Sett opp ønskelister på gulvlister, spiker, maling osv! Det hadde jeg likt som gjest Anonymkode: 7c624...ef2 8 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ville satt opp ønskelister på ting dere kan trenge til husbygging heller da. Sett opp ønskelister på gulvlister, spiker, maling osv! Anonymkode: 7c624...ef2 Hvordan hadde du gjort dette? På invitasjonene, lage Facebook arrangement, sende SMS til alle gjester, stole på at ordet sprer seg hvis man lufter ønsker i familieselskap med kjernefamilie? hjelp!! Anonymkode: 41c3e...301
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Skrevet 8. januar Aldri hørt om ønskeliste på invitasjonene. Det var tacky. Man venter til folk spør hva man ønsker seg også formidler dere det da. Men uansett synes jeg det å ønske seg penger er litt ugreit. Og bidrag til felles hjem kan jo også være kjeler og vaser osv osv osv.. ikke sikkert folk skjønner at dere hinter til penger. Voksne mennesker ønsker seg ikke penger. Anonymkode: 7a03e...12a 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar #17 Skrevet 8. januar Når er det man benytter seg av ønskelistene som kan lages på kitchn osv? Husker jeg kom i et bryllup og ga gavekort, så viste det seg at det andre gjester visste om ønskelister som jeg ikke visste om. Anonymkode: 41c3e...301
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan hadde du gjort dette? På invitasjonene, lage Facebook arrangement, sende SMS til alle gjester, stole på at ordet sprer seg hvis man lufter ønsker i familieselskap med kjernefamilie? Anonymkode: 41c3e...301 Send ønskeliste til folk som henvender seg og etterspør ønskeliste. Det hører ikke hjemme på invitasjonene. Anonymkode: f8cc3...2a6 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #19 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Aldri hørt om ønskeliste på invitasjonene. Det var tacky. Man venter til folk spør hva man ønsker seg også formidler dere det da. Men uansett synes jeg det å ønske seg penger er litt ugreit. Og bidrag til felles hjem kan jo også være kjeler og vaser osv osv osv.. ikke sikkert folk skjønner at dere hinter til penger. Voksne mennesker ønsker seg ikke penger. Anonymkode: 7a03e...12a Jeg har faktisk nesten ikke hørt om annet- enten står det at ønskelisten finnes på feks kitchn eller at man setter pris på penger fremfor gave (bare bedre formulert) Anonymkode: 61ec5...633 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar #20 Skrevet 14. januar Jeg har heller aldri sett ønskeliste i noen invitasjon før, men har fått link eller tips når vi har spurt. Det å gi penger er utrolig kjedelig nå i disse vipps/bankoverføringstider. Da gir man jo virkelig ingenting (bortsett fra et kort selvfølgelig) på dagen. Da føler iallefall jeg at jeg må supplere med en vinflaske eller en blomst. Jeg har mye mer sansen for gavekort da. Da gir du noe, og det kan brukes til noe bestemt. ikke bare hverdagsmat og strøm. Gavekort på Byggmakker, IKEA, Bohus, Kitchn, .... Anonymkode: 2cc0e...0af 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå