AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Skrevet 8. januar Jeg har datet og vært aktiv, og stort sett da kristne menn. Men jeg er nå blitt 43 og har holdt tilbake å ligge med noen. Jeg vil så gjerne møte min kommende ektemann og vente på ham, men nå sniker tvilen over troen. Hva om det ikke hender? Har jeg da ødelagt for et aktivt sexliv med å være avvisende. Men samtidig er det kanskje slik at noen er ment til å leve alene. Jeg ber om råd fra andre troende. Var det verdt å vente? Takk. Anonymkode: c8c75...87a 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Skrevet 8. januar Sex er ikke viktig. Men ville du ikke ha barn? Anonymkode: 2528d...e75 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Skrevet 8. januar Kanskje du skulle brukt noe av tiden du har spart til å studere religionen du baserer livet ditt på. Yhwh og kirken sier slike ting, men ikke Jesus eller Gud. Anonymkode: bd464...170 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sex er ikke viktig. Men ville du ikke ha barn? Anonymkode: 2528d...e75 Barn er ikke så interessant. Jeg er så glad i reise og oppleve, og har aldri følt på morsfølelse. Anonymkode: c8c75...87a 2 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du skulle brukt noe av tiden du har spart til å studere religionen du baserer livet ditt på. Yhwh og kirken sier slike ting, men ikke Jesus eller Gud. Anonymkode: bd464...170 Dette føles som et unødvendig svar. Jeg kjenner Bibelen svært godt. Anonymkode: c8c75...87a
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har datet og vært aktiv, og stort sett da kristne menn. Men jeg er nå blitt 43 og har holdt tilbake å ligge med noen. Jeg vil så gjerne møte min kommende ektemann og vente på ham, men nå sniker tvilen over troen. Hva om det ikke hender? Har jeg da ødelagt for et aktivt sexliv med å være avvisende. Men samtidig er det kanskje slik at noen er ment til å leve alene. Jeg ber om råd fra andre troende. Var det verdt å vente? Takk. Anonymkode: c8c75...87a Vente på han? Du må jo ta intiativ. Du kan treffe single i menigheter og på kristendating.no Anonymkode: bdd00...a83 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn er ikke så interessant. Jeg er så glad i reise og oppleve, og har aldri følt på morsfølelse. Anonymkode: c8c75...87a Ja, men da klarer du deg fint aleine 🙂 Du kan tjene Gud på en god måte som singel. Anonymkode: 2528d...e75 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vente på han? Du må jo ta intiativ. Du kan treffe single i menigheter og på kristendating.no Anonymkode: bdd00...a83 Fra innlegget mitt: Jeg har datet og vært aktiv, og stort sett da kristne menn. Vente i kristen kontekst er å ikke ligge sammen før man gifter seg. Vi dater Anonymkode: c8c75...87a 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men da klarer du deg fint aleine 🙂 Du kan tjene Gud på en god måte som singel. Anonymkode: 2528d...e75 Jeg ønsker meg en kjæreste ja Man har ikke bare kjæreste for å få unger. Anonymkode: c8c75...87a 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Skrevet 8. januar skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Hvordan ser "den rette" ut? En som elsker meg og jeg ham. At vi har god kjemi og fungerer godt. Anonymkode: c8c75...87a 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fra innlegget mitt: Jeg har datet og vært aktiv, og stort sett da kristne menn. Vente i kristen kontekst er å ikke ligge sammen før man gifter seg. Vi dater Anonymkode: c8c75...87a Så slutt å vær kristen da hvis du ikke vil følge regelen lenger da enkelt! Anonymkode: bdd00...a83
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Skrevet 8. januar I følge det du tror på bryter du befalingen. Du burde ha begynt før så du kunne befolke jorden: "Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! " Anonymkode: 14c45...dac 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I følge det du tror på bryter du befalingen. Du burde ha begynt før så du kunne befolke jorden: "Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! " Anonymkode: 14c45...dac Du vet det er jødenes befaling, ikke de kristne? Jesus oppfylte loven. Vi følger NT og de syv bud. Anonymkode: c8c75...87a 1
skeiv-ostepop Skrevet 8. januar #15 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En som elsker meg og jeg ham. At vi har god kjemi og fungerer godt. Anonymkode: c8c75...87a Man finner ikke noen man elsker, det er noe som skapes over tid. Kjemi tolker jeg som seksuell tiltrekning og det er jo vanskelig når du er fast bestemt på å vente. Fungerer godt er noe du kan få til med de fleste oppegående mennesker. Grunnen til at jeg pirker på dette er at "den rette" blir fort en ideell drømmestandard som noen kan gå hele livet og lete etter uten å finne, mens andre finner en rundt hvert hjørne så snart den andre har forlatt senga. Jeg tror ikke at det finnes noen "den rette". Jeg tror det finnes mange "rette" for oss, da å elske noen er noe man bygger opp over tid sammen med noen man klarer å leve med. Altså, satt på spissen, i stede for å lete etter noen du ikke kan leve uten så må du bruke tiden på å finne noen du kan leve med. Er min tanke. Og ikke misforstå, jeg elsker min samboer men jeg gjorde ikke det dag 1. Nå derimot gjør jeg det og mye av det skyldes alle opplevelser vi har sammen og bånd vi har bygget. 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet det er jødenes befaling, ikke de kristne? Jesus oppfylte loven. Vi følger NT og de syv bud. Anonymkode: c8c75...87a Det nye testamentet er silt ut fra...? Anonymkode: 14c45...dac
AnonymBruker Skrevet 8. januar #17 Skrevet 8. januar skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Man finner ikke noen man elsker, det er noe som skapes over tid. Kjemi tolker jeg som seksuell tiltrekning og det er jo vanskelig når du er fast bestemt på å vente. Fungerer godt er noe du kan få til med de fleste oppegående mennesker. Grunnen til at jeg pirker på dette er at "den rette" blir fort en ideell drømmestandard som noen kan gå hele livet og lete etter uten å finne, mens andre finner en rundt hvert hjørne så snart den andre har forlatt senga. Jeg tror ikke at det finnes noen "den rette". Jeg tror det finnes mange "rette" for oss, da å elske noen er noe man bygger opp over tid sammen med noen man klarer å leve med. Altså, satt på spissen, i stede for å lete etter noen du ikke kan leve uten så må du bruke tiden på å finne noen du kan leve med. Er min tanke. Og ikke misforstå, jeg elsker min samboer men jeg gjorde ikke det dag 1. Nå derimot gjør jeg det og mye av det skyldes alle opplevelser vi har sammen og bånd vi har bygget. Tusen takk for forklaring og erfaringer, dette innlegget skal jeg grunne litt på. Fint med utdyping. Anonymkode: c8c75...87a 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #18 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har datet og vært aktiv, og stort sett da kristne menn. Men jeg er nå blitt 43 og har holdt tilbake å ligge med noen. Jeg vil så gjerne møte min kommende ektemann og vente på ham, men nå sniker tvilen over troen. Hva om det ikke hender? Har jeg da ødelagt for et aktivt sexliv med å være avvisende. Men samtidig er det kanskje slik at noen er ment til å leve alene. Jeg ber om råd fra andre troende. Var det verdt å vente? Takk. Anonymkode: c8c75...87a Hvis du hadde valgt å få barn via IVF hadde det da vært å anse som en jomfrufødsel? 🤔 Anonymkode: 68b61...11a 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar #19 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det nye testamentet er silt ut fra...? Anonymkode: 14c45...dac Det nye testamentet er ikke silt ut av noe som helst. Anonymkode: 2528d...e75
AnonymBruker Skrevet 8. januar #20 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du hadde valgt å få barn via IVF hadde det da vært å anse som en jomfrufødsel? 🤔 Anonymkode: 68b61...11a Nei, moderne kristendom i dag fornekter ikke medisin, og de vet godt forskjellen på den hellige ånd og IVF Anonymkode: c8c75...87a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå