Ordriket Skrevet 7. januar #1 Skrevet 7. januar Vi skal kjøpe elbil som mannen skal bruke til pendlebil, men vi ønsker å kunne ha muligheten til å ta en bytur med barnesete baki. Bilen skal helst være liten og nett, men samtidig være plass til en voksen mann fremme med barnesete bak. Finnes dette mon tro? Hvilken bil bør vi gå for?
newman01 Skrevet 8. januar #2 Skrevet 8. januar Budsjett? Man får en liten og nett Dongfeng Nammibox til 200k, og man får en Kia EV3 til 400k... Hvor stor liten bil tenker dere? De fleste biler kommer med isofix bak og mulighet for barnesete, men det kan bli litt dårlig plass for personen som sitter foran barnesetet, avhengig av hva slags barnestol det er snakk om 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Skrevet 9. januar Gode forslag fra @newman01, Nammi Box er en knallbil blant nye biler. Så lenge rekkevidden ikke er så farlig, er det denne eller LEAF som er ganske trygge valg. Kia/Hyundai lager de beste bilene i markedet, men koster også deretter. Kona er akkurat satt ned i pris og kan være aktuell også, men det er altså ikke den mest moderne arkitekturen. Anonymkode: c554e...cae
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar Leafen er det god plass i, men rekkevidden er så som så. Vi opplevde også nylig ett skikkelig batteridropp på den. Vi har kjøpt ny bil nå, endte opp led peugeot E-2008. Synes den virket grei størrelse, og helt overkommelig på pris. Vi kikket også på leaf 65kwh batteri. Prøvekjørte hyundai ioniq, men den har hatt endel computer feil ifølge mannen min som har sjekket ut alle aktuelle kandidater. Kia E niro vet jeg også mange er fornøyd med Anonymkode: b725b...132 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar Tesla modell 3 Standard. 330k flank ny nå. Selger som hakka møkk. Anonymkode: ae8b4...6f8
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Peugeot E-2008 👀 Denne deprimerende trange og mørke, undermotoriserte og generelt dårlig utforma og utstyrte bilen er da ikke noe å satse på!? Anonymkode: c554e...cae
AnonymBruker Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar Tm3 er uslåelig på alle områder. Ja ikke gøy å gi penger til Musk, men heller det enn en kinabil hvor slaver lager bilen din og det som hører til å støtte et grusomt diktator styre Anonymkode: 8798a...edf 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #10 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): 👀 Denne deprimerende trange og mørke, undermotoriserte og generelt dårlig utforma og utstyrte bilen er da ikke noe å satse på!? Anonymkode: c554e...cae Vi har likt den best av de vi har testet. Nå er ikke jeg en tesla person, så den utgår helt for oss. Likte denne like godt som leaf, bedre enn ioniq og kona. Nå skal jeg ha en liten kone bil, og denne fungerer utmerket. Kan ikke se den er noe mindre moderne enn hverken leaf, ioniq eller kona. Som sagt, tesla er totalt uinteressant. Ønsker ikke å støtte Elon Musk eller hans buisness Anonymkode: b725b...132 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #12 Skrevet 13. januar Tesla modell 3 er nok så treng den og, hvertfall om det er bakovervendte seter Anonymkode: b725b...132
AnonymBruker Skrevet 13. januar #13 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Volkswagen ID Anonymkode: 0bdb3...9ce Enig der faktisk. Skal man legge 200.000 i bilen er id3 overraskende romslig. Både i baggasjen, men også baksetet. Vi vurderer id4 som hovedbil når vår nr 1 bil skal byttes ut. Den eller peugeot E-5008. Vi har peugeot nå, fosil bil og har vært lite trøbbel med den. Den er dog gammel og må byttes i løpet av ett par år tenker jeg. Anonymkode: b725b...132 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #14 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tm3 er uslåelig på alle områder. Ja ikke gøy å gi penger til Musk, men heller det enn en kinabil hvor slaver lager bilen din og det som hører til å støtte et grusomt diktator styre Anonymkode: 8798a...edf Den er ikke uslåelig på annet enn pris. Stusslig bil. Anonymkode: 7f00c...336
Soft mann Skrevet 13. januar #15 Skrevet 13. januar Sjekk priser på service Kia/Hyundai Er vel de dyreste på det punktet, så egentlig en grunn for å ikke kjøpe desse bilene.
Soft mann Skrevet 13. januar #16 Skrevet 13. januar Tror de kan være lurt og se på dei nyere kinabilene ( Asia generelt), De lærer av feilen sine, kanskje i motsetning til tyske biler tenkte ikke Kia/Hyundai men andre merker
newman01 Skrevet 14. januar #18 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enig der faktisk. Skal man legge 200.000 i bilen er id3 overraskende romslig. Både i baggasjen, men også baksetet. Vi vurderer id4 som hovedbil når vår nr 1 bil skal byttes ut. Den eller peugeot E-5008. Vi har peugeot nå, fosil bil og har vært lite trøbbel med den. Den er dog gammel og må byttes i løpet av ett par år tenker jeg. Anonymkode: b725b...132 ID4 er nå ganske trist bil da... ID7 er en følelsesmessig oppgradering fra den. Veit ikke om kvalitet og holdbarhet, men interiør og det visuelle er vesentlig bedre
AnonymBruker Skrevet 14. januar #19 Skrevet 14. januar newman01 skrev (2 timer siden): ID4 er nå ganske trist bil da... ID7 er en følelsesmessig oppgradering fra den. Veit ikke om kvalitet og holdbarhet, men interiør og det visuelle er vesentlig bedre Vi er ikke så opptatt av interiør. Trenger ikke fancy bil. For vår del er det viktig med grei rekkevidde, god plass i baggasjen og at vi kan cashe den ut. Helt uinteressant å måtte ta opp bil lån. Bile skal først og fremst være ett fremkomstmiddel, ikke ett sted jeg ser på film.. Anonymkode: b725b...132
newman01 Skrevet 14. januar #20 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er ikke så opptatt av interiør. Trenger ikke fancy bil. For vår del er det viktig med grei rekkevidde, god plass i baggasjen og at vi kan cashe den ut. Helt uinteressant å måtte ta opp bil lån. Bile skal først og fremst være ett fremkomstmiddel, ikke ett sted jeg ser på film.. Anonymkode: b725b...132 Du slipper å se på film i alle bilene til VW. De ligger litt teknisk bakpå... Det er definitivt ikke vits å bruke mer penger enn nødvendig på bil, og om en ID4 har de egenskapene man trenger er det sikkert en ok bil. Selv synes jeg den er til dels trist. Og får man den strippa utgaven uten elektriske seter er det nesten bedre å ta elsykkelen til butikken enn å ta bilen. Fikk en slik som lånebil da ID7 var på verksted.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå