AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Skrevet 7. januar Står i en situasjon etter samlivsbrudd der far ikke er tilstede her barna våre bor. Lurer derfor om det er noen som har erfaring med dette: Hvordan løser dere samværsordningen når ene forelderen har flyttet/befinner seg ikke fysisk der barnet/a har bosted lenger? Hvor mye/ofte samvær har forelder med barnet og hvor finner samværet sted? Reiser forelder bort med barnet feks og har samvær på nytt bosted? Anonymkode: ae08c...873
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Skrevet 7. januar Bor han langt unna? Er barna små? Anonymkode: 7d505...540
Elliem Skrevet 7. januar #3 Skrevet 7. januar Enklere om man vet hva ovenfor her spør om. Alder og avstand. Hva ønsker far selv av prosent samvær? Det vil jo påvirke barnebidrag feks. Så må klargjøres. Har dere vært på familievernkontoret enda? De hjelper dere med en slik plan. Så kanskje tenk grundig igjennom selv hva du tenker er det beste for barna, og prøv å få til det i samarbeid med far. Selv hadde jeg 80% samvær på papiret fra start, og for min datter var det det mest riktige, og det far "fikk til" utifra sine forutsetninger. Men det er så individuelt at det er det bare dere foreldre som egentlig sitter på fasiten på❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Skrevet 7. januar Ts her Det er 2-3 fly dit han nå befinner seg. Har ikke flyttet på papiret, men bor der med ny partner og har kun oppholdt seg her under samværet med vårt eldste barn på 3,5. Vi har også en liten på straks 10mnd. Så ja, barna er små.. Han har gått nedover og nedover på samværet siden bruddet. Han ønsker 10 dager sammenhengende samvær med eldste, han jobber turnusjobb og har 5 uker fri og 5 uker bortreist på jobb. Hver friperiode har han endret samværslengden så jeg er veldig frustrert og har fått nok nå av uforutsigbarhet både for meg og barna. Jeg synes dette er kjempe vanskelig, dessverre er det også slik han har blitt veldig egoistisk og har tenkt lite på barna etter samlivsbruddet. Jeg ønsker så absolutt at barna skal ha kontakt med pappaen men er skeptisk til hvordan dette blir❤️🩹 Jeg ønsker såklart hverdagen til eldste skal være så stabil som mulig. Time hos fvk i februar. Anonymkode: ae08c...873 1
monican94 Skrevet 7. januar #5 Skrevet 7. januar Avstand er jo viktig her. Er det lenger enn at han kan levere i bhg/skole kan det jo kun bli helger/ferier. Er det lenger en en times tid er også annenhver helg mye og blir fort kun ferier. Mange har da feks både høst og vinterferie. Kanskje hver påske. Annahver jul/halv jul og 3-4 uker sommer. Kommer selvsagt selvsagt ann på alder.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Skrevet 7. januar Lenge siden samlivsbruddet? Viktig å ta det i barnets tempo Anonymkode: ae08c...873
Taffel Skrevet 7. januar #7 Skrevet 7. januar Far må innrette seg. Jeg forstår veldig godt at du vil være raus og grei. Men stoda er at du har to barn under 4 år. Det har også han. Hans valg er å flytte, LANGT bort. Dermed er du 100 % alenemor. Innrett tilværelsen etter det. Han kan stkkke innom, men utover bidrag så ville jeg stått fjellstøtt i at samvær foregår i barna sitt nærmiljø. Dette var hans valg. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lenge siden samlivsbruddet? Viktig å ta det i barnets tempo Anonymkode: ae08c...873 8mnd ca nå Anonymkode: ae08c...873
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Skrevet 7. januar Taffel skrev (9 minutter siden): Far må innrette seg. Jeg forstår veldig godt at du vil være raus og grei. Men stoda er at du har to barn under 4 år. Det har også han. Hans valg er å flytte, LANGT bort. Dermed er du 100 % alenemor. Innrett tilværelsen etter det. Han kan stkkke innom, men utover bidrag så ville jeg stått fjellstøtt i at samvær foregår i barna sitt nærmiljø. Dette var hans valg. Ja jeg prøver virkelig, det er ikke lett. Samarbeid har hittil vært komplisert mildt sagt. Har prøvd å forklare han det; men han står støtt i at jeg ikke kan nekte han reise med barnet..har allerede reist 2 ganger uten mitt samtykke. Og før noen spør: jeg er ikke den bitre eksen. Er bare veldig skeptisk til hvordan dette vil bli og påvirke, har hatt en forvirret 3,5 åring en god stund nå.. Anonymkode: ae08c...873 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Skrevet 7. januar Ingen erfaring med slikt, men jeg tenker også at ti dager borte fra deg som hoved-omsorgsperson kan være i overkant for et barn på 3,5? Hvis jeg forstod det riktig at han ønsker å ha barnet i ti dager hver femte uke? Kommer kanskje an på barnet også da. Anonymkode: 8d89f...f79 1
Elliem Skrevet 7. januar #11 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ts her Det er 2-3 fly dit han nå befinner seg. Har ikke flyttet på papiret, men bor der med ny partner og har kun oppholdt seg her under samværet med vårt eldste barn på 3,5. Vi har også en liten på straks 10mnd. Så ja, barna er små.. Han har gått nedover og nedover på samværet siden bruddet. Han ønsker 10 dager sammenhengende samvær med eldste, han jobber turnusjobb og har 5 uker fri og 5 uker bortreist på jobb. Hver friperiode har han endret samværslengden så jeg er veldig frustrert og har fått nok nå av uforutsigbarhet både for meg og barna. Jeg synes dette er kjempe vanskelig, dessverre er det også slik han har blitt veldig egoistisk og har tenkt lite på barna etter samlivsbruddet. Jeg ønsker så absolutt at barna skal ha kontakt med pappaen men er skeptisk til hvordan dette blir❤️🩹 Jeg ønsker såklart hverdagen til eldste skal være så stabil som mulig. Time hos fvk i februar. Anonymkode: ae08c...873 Uff, det høres tøft ut. 2-3 timer med fly regner jeg med? Bare det at han har valgt å dra til en annen partner så langt unna når barna er sååå små er ufattelig. Høres ikke sunt ut å forvente at en treåring skal være med kun mor for deretter så mange dager uten mor i det hele tatt, og motsatt. Så små barn har ikke det tidsperspektivet far forventer. Bra dere har time i februar, jeg ville sagt til ham at frem til det møtet er du hjertelig velkommen til å besøke barna dine når som helst, men overnatting tar vi etter møtet.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #12 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen erfaring med slikt, men jeg tenker også at ti dager borte fra deg som hoved-omsorgsperson kan være i overkant for et barn på 3,5? Hvis jeg forstod det riktig at han ønsker å ha barnet i ti dager hver femte uke? Kommer kanskje an på barnet også da. Anonymkode: 8d89f...f79 Jeg var kanskje litt kort når jeg skrev dette emnet. Jeg har sagt nei til 10 dager sammenhengende samvær for jeg synes det er lenge, vi har praktisert 7 dager som fvk har sagt allerede er mye mtp alder. Han takler ikke at jeg har sagt nei til dette. Samværsavtalen vi har er ikke fulgt siden sommer, han har tilpasset den hver gang han har hatt fri. Pga jeg sa nei til 10 dager samvær neste fritur, og vil rådføre meg hos fvk før jeg tar en bestemmelse for samvær kommende mnd sier han nå han skal følge samværsavtalen og lister opp uker og datoer der datter skal være hos ham? Kan han være så selektiv og fravike/bruke avtalen sånn som det passer seg?? Jeg føler meg helt hjelpesløs altså. Han sier jeg ikke kan nekte han dette fordi nå er avtalen «gjeldende» Anonymkode: ae08c...873
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Skrevet 8. januar Er dette samme historien om far som ikke bryr seg om det yngste barnet? Anonymkode: 7d505...540
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå