Gå til innhold

Kostskole i utlandet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi er nok ikke sånne overbeskyttende droneforeldre. Vi er mye det aktuelle landet og barnet har slekt der. 

Anonymkode: 501e1...eed

Ja, det kom jo ikke fram i HI at faren er engelsk.

Det forandrer jo en del, er jo typisk innlegg på KG at halve informasjonen står i HI og resten kommer fortløpende. 

Anonymkode: 439a1...5a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten; akademiet har private ungdomsskoler. De har en Montessori inspirert modell der du har mindre undervisning og mer avsatt tid til å jobbe med oppgaver på den måten du selv ønsker. Tror også de har realfagsrettet ungdomsskole. Det er et alternativ på ungdomsskolen (og videregående) iallefall, selvom det ikke var det du etterspurte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ønsker ikke alle som skriker opp om at dette er en dårlig ide eller at vi er dårlige omsorgspersoner som vurderer dette. Vårt barn er skoleflinkt og modig og vi vurderer å sende henne utenlands neste år (da er hun 11.) Vi ser at den norske skolen holder flinke unger tilbake og vi ønsker det beste for vårt. 

Noen som vil dele erfaringer? Takk.

Dette ville jeg gjort! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Send henne til Oslo:

Oslo International School

Anonymkode: 439a1...5a4

Det ville jeg ikke anbefalt - har jobbet som lærer der. Ekstremt dårlig miljø. 

Anonymkode: b3572...242

• Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, latterliggjøring, avsporinger, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriker ikke opp, men min erfaring fra venner og bekjente er at det er en dårlig idé med mindre dere flytter etter, eller det er på videregående nivå. Hvis man blir tatt opp er tre år videregående i Frankrike gratis(det kjenner jeg flere som har gjort, bare gode erfaringer), mens i England må dere regne med 400 000,- i året. 
Og noen jeg kjenner som sendte barna sine til UK, har null kontakt med datter i dag(barnet er tidlig i tyveårene). Det gjør definitivt noe med tilknytningen.

Anonymkode: 537b8...cfb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg våger meg inn i tråden for å foreslå en slags mellomløsning. Dere har slekt i England. Er det mulig at hun kan bo hos dem og være dagelev de første par årene, før hun eventuelt flytter på internat? Mange kostskoler har elever fra nærområdet som ikke bor på skolen.

Anonymkode: b138b...759

Godt forlag, vi noterer, takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville unngått en skole med for mange day boarders, da blir det ikke noe miljø etter skoletid og i helgene. Kjenner flere som har gått på kostskole, og de har det fint i dag.

Du kan undersøke på et forum som heter Mumsnet (?), om de har noen mer konkrete erfaringer med skoler. 

Anonymkode: 931c5...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...