AnonymBruker Skrevet 7. januar #21 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men å hente kunnskap utenfor oss selv er bestandig nyttig. Anonymkode: 501e1...eed For at den skal være nyttig, så må man nesten være mottakelig. Anonymkode: d7994...270 18 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar #22 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For at den skal være nyttig, så må man nesten være mottakelig. Anonymkode: d7994...270 At man ikke følger dine råd, betyr ikke at man ikke er motakkelig. Anonymkode: 501e1...eed
AnonymBruker Skrevet 7. januar #23 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi er nok ikke sånne overbeskyttende droneforeldre. Vi er mye det aktuelle landet og barnet har slekt der. Anonymkode: 501e1...eed Hvorfor kan ikke hele familien flytte til England et sted de har en god skole der barnet kan bo hjemme? Og før du svarer at det ikke er det du spør om - har du tenkt på hvilke relasjonelle skader barnet kan få ved å sendes bort så ung? Anonymkode: d7f86...6f5 20 1
Gaia Skrevet 7. januar #24 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fullstendig off topic, men hvordan i alle dager kan du som forelder sende bort et barn som så vidt har fylt 11? Anonymkode: 439a1...5a4 Det lurer jeg også på. Hilsen barneskolelærer. Dette er en svært sårbar alder, der de er på full tur inn i puberteten, og allerede har knyttet nære vennskapsbånd med jevnaldrende. Vil dere virkelig rive henne opp med roten og sende henne til et annet land nå? Jeg kjenner for øvrig to som har gått på kostskole i England, Hun ene studerte jeg sammen med, og hun var mildt sagt utsvevende. Virket som at hun tok igjen det tapte på universitetet. Hun andre har det gått greit med, i alle fall utad, men vet at hun ikke har et nært forhold til sine foreldre i dag. Spørsmålet dere bør stille dere selv er egentlig: hvor nært ønsker dere å være datteren deres når hun blir voksen? Hva vil hun sitte igjen med etter flere år i utlandet uten daglig/ ukentlig kontakt med dere som familie? 5 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar #25 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan ikke hele familien flytte til England et sted de har en god skole der barnet kan bo hjemme? Og før du svarer at det ikke er det du spør om - har du tenkt på hvilke relasjonelle skader barnet kan få ved å sendes bort så ung? Anonymkode: d7f86...6f5 Det kommer vi til å ta i dialog med barnet dersom det blir aktuelt med borteskole og hun ønsker dette. Anonymkode: 501e1...eed
AnonymBruker Skrevet 7. januar #26 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer vi til å ta i dialog med barnet dersom det blir aktuelt med borteskole og hun ønsker dette. Anonymkode: 501e1...eed Du vil gi en 11 åring ansvar for å at hun ikke får relasjonelle skader? Er ikke det foreldrenes ansvar? Anonymkode: d7f86...6f5 19 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar #27 Skrevet 7. januar Stakkar. Hun er bare 11 år! Anonymkode: afbac...ff3 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar #28 Skrevet 7. januar Gaia skrev (3 minutter siden): Det lurer jeg også på. Hilsen barneskolelærer. Dette er en svært sårbar alder, der de er på full tur inn i puberteten, og allerede har knyttet nære vennskapsbånd med jevnaldrende. Vil dere virkelig rive henne opp med roten og sende henne til et annet land nå? Jeg kjenner for øvrig to som har gått på kostskole i England, Hun ene studerte jeg sammen med, og hun var mildt sagt utsvevende. Virket som at hun tok igjen det tapte på universitetet. Hun andre har det gått greit med, i alle fall utad, men vet at hun ikke har et nært forhold til sine foreldre i dag. Spørsmålet dere bør stille dere selv er egentlig: hvor nært ønsker dere å være datteren deres når hun blir voksen? Hva vil hun sitte igjen med etter flere år i utlandet uten daglig/ ukentlig kontakt med dere som familie? Igjen ting jeg ikke spør om, men takk fordi du deler konkrete erfaringer med kostskolebarn. De noterer jeg meg. Anonymkode: 501e1...eed
AnonymBruker Skrevet 7. januar #29 Skrevet 7. januar Den oppførselen du viser her, TS, gir ikke akkurat inntrykk av modenhet eller refleksjon. Det er verdt å tenke over, særlig når det er et barn involvert Anonymkode: a484c...89d 18 13
AnonymBruker Skrevet 7. januar #30 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den oppførselen du viser her, TS, gir ikke akkurat inntrykk av modenhet eller refleksjon. Det er verdt å tenke over, særlig når det er et barn involvert Anonymkode: a484c...89d Eller så er det problemstillinger jeg ikke akter å drøfte med ukjente på forum. Derfor svarer jeg vagt. Anonymkode: 501e1...eed
AnonymBruker Skrevet 7. januar #31 Skrevet 7. januar I og med at du må ty til kvinneguiden for info, så regner jeg med at du ikke aner hva det koster med kostskole i England. Kanskje skal du sjekke det først. Det er ikke et veldig stort miljø i Norge som har så mye penger å bruke på skole, og så er det som du ser få som er villig til å sende bort 11-åringen. Vi snakker om en ganske liten del av et ganske lite Venn-diagram her. Ikke spesielt sannsynlig at du møter noen her. Og hvis den engelske mannen din ikke har noen kontakter i det hele tatt, så ville jeg revurdert. Anonymkode: 3798a...2aa 12 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #32 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vil gi en 11 åring ansvar for å at hun ikke får relasjonelle skader? Er ikke det foreldrenes ansvar? Anonymkode: d7f86...6f5 ¨Nei, nå leste du noe annet enn det jeg skrev. Anonymkode: 501e1...eed
Gaia Skrevet 7. januar #33 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller så er det problemstillinger jeg ikke akter å drøfte med ukjente på forum. Derfor svarer jeg vagt. Anonymkode: 501e1...eed Men å dele at du vurderer å sende en 11-åring til utlandet er helt innafor? Det kan du drøfte med ukjente? 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar #34 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I og med at du må ty til kvinneguiden for info, så regner jeg med at du ikke aner hva det koster med kostskole i England. Kanskje skal du sjekke det først. Det er ikke et veldig stort miljø i Norge som har så mye penger å bruke på skole, og så er det som du ser få som er villig til å sende bort 11-åringen. Vi snakker om en ganske liten del av et ganske lite Venn-diagram her. Ikke spesielt sannsynlig at du møter noen her. Og hvis den engelske mannen din ikke har noen kontakter i det hele tatt, så ville jeg revurdert. Anonymkode: 3798a...2aa Å bruke et forum er det da mange som gjør hele tiden. Før skrev vi til Ukeblader og spalter i aviser. Det er da lov å innhente flere erfaringer. Anonymkode: 501e1...eed 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #35 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ¨Nei, nå leste du noe annet enn det jeg skrev. Anonymkode: 501e1...eed Ok, jeg kommer ikke til å svare andre fra nå av enn de som faktisk responderer til det jeg spør om. Dette til info. Anonymkode: 501e1...eed
AnonymBruker Skrevet 7. januar #36 Skrevet 7. januar Jeg ville aldri under noen omstendigheter sendt min 11 åring på kostskole langt unna i et annet land. Kanskje fint faglig sett, men den emosjonelle skaden og traumen vil påvirke evnen til læring. Anonymkode: 560e2...f88 1 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar #37 Skrevet 7. januar Tenker bare at det sier noe om (manglende) tilknytning når man sender bort barnet på kostskole i en alder av 11. Anonymkode: b60a2...d4e 8 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar #38 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Eller så er det problemstillinger jeg ikke akter å drøfte med ukjente på forum. Derfor svarer jeg vagt. Anonymkode: 501e1...eed Folk prøver faktisk å hjelpe ved å foreslå andre skoler og løsninger, men når alt avfeies, er det ikke rart reaksjonene kommer Anonymkode: a484c...89d 15 3
Flammen12 Skrevet 7. januar #39 Skrevet 7. januar Ts er passiv med informasjon. Denne tråden går i sirkel og vi kan derfor ikke hjelpe deg mer. Det høres ut som du vet hva du skal. Lykke til! 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar #40 Skrevet 7. januar Jeg er mer bekymret for den emosjonelle biten og at «tiger mum» virker mer opptatt av prestisje og kommende karriere enn at datteren til tross for at hun er skoleflink fortsatt er i en sårbar alder hvor en har behov for foreldre sine. Så å sende henne på skole så langt hjemmefra virker litt drastisk. Anonymkode: afbac...ff3 9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå