AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Skrevet 7. januar Jeg har migrene og bruker Imigran i tablettform som anfallsmedisin. Jeg synes jeg etter en stund får en ubehagelig følelse i brystet og økt varmefølelse i samme område. flere som synes dette er ubehagelig? Hva slags triptan har fungert bedre for deg? Anonymkode: c0591...6ae
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Skrevet 7. januar Ja jeg får spreng/press i brystet av imigran, men mindre hvis jeg tar det tidlig i anfallet. Desto senere, desto mer trykk på brystet. Har ikke det av Zomig nesespray Anonymkode: 1edf7...c78
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Skrevet 7. januar Jeg har både relpax og imigran. Blir helt rusa på de, og det synes jeg er veldig ubehagelig! Får alltid en ekkel følelse i kroppen og ender alltid med å sovne. Men de fjerner heldigvis migrenen da! Dersom jeg er alene hjemme når jeg tar de så ringer/sender jeg melding til samboer og sier ifra, legger deretter tlf vekk og legger meg i senga. Da slipper han å bli bekymra for at jeg ikke svarer, for han vet at jeg er helt bortreist. Var en gang jeg ikke hadde sagt ifra og hadde tlf ved senga og svarte når han ringte, og han skjønte ikke ett kvekk stakkars. Anonymkode: 977ae...bd3
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har både relpax og imigran. Blir helt rusa på de, og det synes jeg er veldig ubehagelig! Får alltid en ekkel følelse i kroppen og ender alltid med å sovne. Men de fjerner heldigvis migrenen da! Dersom jeg er alene hjemme når jeg tar de så ringer/sender jeg melding til samboer og sier ifra, legger deretter tlf vekk og legger meg i senga. Da slipper han å bli bekymra for at jeg ikke svarer, for han vet at jeg er helt bortreist. Var en gang jeg ikke hadde sagt ifra og hadde tlf ved senga og svarte når han ringte, og han skjønte ikke ett kvekk stakkars. Anonymkode: 977ae...bd3 Samme her blir bra rusa av imigran. Før i tiden var det rød trekant på de, den er nå tatt bort, utrolig nok. Anonymkode: 1edf7...c78
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Skrevet 7. januar Jeg må legge meg når jeg tar migrenemedisin, blir svimmel, kvalm og skikkelig uvel. Anonymkode: 2f579...85b
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Skrevet 7. januar Ungdommen her måtte gå over til sprayen igjen, for ho begynte å kaste opp av tabletter Anonymkode: 3ac1e...09c
Hatsumomo Skrevet 7. januar #7 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får alltid en ekkel følelse i kroppen og ender alltid med å sovne. Men de fjerner heldigvis migrenen da! Det gjør jeg også av Imigran, akkurat som om all energi bare forsvinner ut av kroppen og jeg får en slags hjernetåke, blir veldig slapp og søvning. Men det syntes jeg er bare positivt, for da sover jeg meg gjennom migrenen - det får jeg ikke til pga smertene av migrenen, kan ligge hele natten. Men med en gang jeg tar Imigran, 1-2 timer etterpå så sover jeg og er fin igjen når jeg våkner. Tar mye heller bivirkninger av Imigran enn migrenen! 2
Mala_L Skrevet 7. januar #8 Skrevet 7. januar Har hørt flere si det samme. Det varierer litt fra gang til gang, men som oftest blir jeg trøtt og får en slags rar trykkende følelse i hodet. Men ikke noe i brystet. Og ubehaget er tross alt bedre enn migrenen.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Skrevet 7. januar Takk for svar alle sammen. Ja, det er bedre enn migrenen men jeg opplever det veldig ubehagelig. Jeg blir kvalm av migrene og synes jeg blir enda kvalmere etter tabletten pga det sterke trykket i brystet. Glad det ikke bare er meg! Prøver ta den med en gang jeg har aura, og de gangene jeg ikke kan legge meg etterpå føler jeg meg beruset på en måte. Det hjelper heldigvis på smertene og selve migrenen, men jeg blir jo ikke særlig fungerende etterpå dessverre. Jeg tar 100mg, om det er relevant. Noen som anbefaler andre triptaner, eller skal jeg lære meg bli vant med bivirkningene? Anonymkode: c0591...6ae
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Skrevet 7. januar Blir du slik av Sumatriptan tablett også? Jeg er veldig fornøyd med det men blir døsig og sover etter å hs tatt. Anonymkode: 07b83...8e3
AnonymBruker Skrevet 7. januar #11 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Blir du slik av Sumatriptan tablett også? Jeg er veldig fornøyd med det men blir døsig og sover etter å hs tatt. Anonymkode: 07b83...8e3 Ja. Jeg tar tabletter. Vurderer spørre om å bytte til nesespray da jeg ved tider kaster opp når migrenen starter. Anonymkode: c0591...6ae
AnonymBruker Skrevet 7. januar #12 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle sammen. Ja, det er bedre enn migrenen men jeg opplever det veldig ubehagelig. Jeg blir kvalm av migrene og synes jeg blir enda kvalmere etter tabletten pga det sterke trykket i brystet. Glad det ikke bare er meg! Prøver ta den med en gang jeg har aura, og de gangene jeg ikke kan legge meg etterpå føler jeg meg beruset på en måte. Det hjelper heldigvis på smertene og selve migrenen, men jeg blir jo ikke særlig fungerende etterpå dessverre. Jeg tar 100mg, om det er relevant. Noen som anbefaler andre triptaner, eller skal jeg lære meg bli vant med bivirkningene? Anonymkode: c0591...6ae Jeg må alltid legge meg eller sette meg etter å ha tatt imigran, tar 100mg jeg og, ellers føler jeg det bare blir verre. Zomig gir mye mildere bivirkninger føler jeg, men jeg sliter med pottetett nese en del så jeg tar imigran de dagene. Anonymkode: 1edf7...c78 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #13 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må alltid legge meg eller sette meg etter å ha tatt imigran, tar 100mg jeg og, ellers føler jeg det bare blir verre. Zomig gir mye mildere bivirkninger føler jeg, men jeg sliter med pottetett nese en del så jeg tar imigran de dagene. Anonymkode: 1edf7...c78 Zomig finnes òg i tabletter. Det skal ikke spille noen rolle om du er i tett i nesa. Bare sprayen kommer i kontakt med neseslimhinnene så tas den opp i blodet. Anonymkode: a92a7...f72 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #14 Skrevet 7. januar Ser at flere nevner Zomig. Jeg skal høre med legen om å få prøve en annen anfallsmedisin slik som den. Det er jo overkommelig med Imigran, bare misliker følelsen av trykk i brystet og den rare følelsen. Den har effekt på migrenen i hvert fall. Anonymkode: c0591...6ae
AnonymBruker Skrevet 7. januar #15 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle sammen. Ja, det er bedre enn migrenen men jeg opplever det veldig ubehagelig. Jeg blir kvalm av migrene og synes jeg blir enda kvalmere etter tabletten pga det sterke trykket i brystet. Glad det ikke bare er meg! Prøver ta den med en gang jeg har aura, og de gangene jeg ikke kan legge meg etterpå føler jeg meg beruset på en måte. Det hjelper heldigvis på smertene og selve migrenen, men jeg blir jo ikke særlig fungerende etterpå dessverre. Jeg tar 100mg, om det er relevant. Noen som anbefaler andre triptaner, eller skal jeg lære meg bli vant med bivirkningene? Anonymkode: c0591...6ae Har du snakket med legen din om å få Imigran som nesespray? Jeg bruker den og effekten kommer kjappere enn tabletter. Har aldri blitt rusa av den men er herlig når migrenen slipper taket. ikke rart en blir trøtt. Anonymkode: a3e51...3f3
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har migrene og bruker Imigran i tablettform som anfallsmedisin. Jeg synes jeg etter en stund får en ubehagelig følelse i brystet og økt varmefølelse i samme område. flere som synes dette er ubehagelig? Hva slags triptan har fungert bedre for deg? Anonymkode: c0591...6ae Det er jo ganske vanlig at man må teste ut flere type medikamenter før man finner en som passer og det er heller ikke uvanlig at en medisin kan fungere en stund før den plutselig ikke fungerer like bra lenger. Jeg brukte imigran nesespray en god stund, men plutselig ble jeg kjempedårlig av den og den ga ikke noe effekt. Nå har jeg har brukt zomig nesespray en god stund,men for noen måneder siden merket jeg at den ikke fungerte like bra ved alle anfall så da fikk jeg utskrevet rizatriptan smeltetablett som jeg tar om zomig ikke gi ønsket effekt.Jeg kan ikke bruke tabletter eller smeltetabletter som førstevalg da kvalmen når migrene slår til gjør at jeg ikke klarer å putte noe som helst i munnen, men siden jeg har en sonde kan jeg administrere kvalmestillende via den så om zomig ikke fungerer og kvalmen har roet seg har jeg rizatriptan. Anonymkode: cc4b1...a89 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå