Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På https://www.nav.no/dinpensjon/nn

Kan du se hvor mye du har oppspart i pensjon fra folketrygden.

Hvor gammel er du, og hvor mye har du tjent opp i pensjon?

Anonymkode: 47efa...29a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne viser bare det som er opptjent gjennom folketrygden, så tallene der var langt fra reel for min del.

Anonymkode: 03e30...9f6

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare folketrygden. Kun 3,3m. I tillegg har jeg privat ordning som overstiger dette. Ca 1,9 i fond/ASK tiltenkt pensjon. Og nesten nedbetalt bolig. Er 44. 

Det du får gjennom folketrygden er jo en vits. I alle fall om man har andre planer enn å jobbe til over 70, og tilbringe pensjonstilværelsen uten noe særlig innhold. 

Anonymkode: 5a6bd...3c9

AnonymBruker
Skrevet

Er 47 år og har opptjent 2,6 mill i folketrygden iflg Din pensjon(men 2025-tallene har vel ikke kommet inn ennå?). Jeg mener jeg regnet ut engang at jeg må jobbe til jeg blir 64 år. Heldigvis har jeg andre midler i tillegg: hos arbeidsgiver, egen pensjonssparing i fond (IPS), ordinære fond, og nedbetalt bolig.

Anonymkode: c8c59...c31

AnonymBruker
Skrevet

42, og 1,2 mill gjennom folketrygden. 50 % ufør så hadde ikke regnet med det var stort der. 

Har heldigvis pensjonssparing via jobb, IPs og fond utenom. 

Anonymkode: fdd0e...82b

Skrevet

2,5 millioner står det der. Så har jeg god pensjonsordning hos arbeidsgiver, og sparer tilsvarende beløp selv i fond.

AnonymBruker
Skrevet

31 år, opptjent 1,1 mill i folketrygden, men har ganske kort fartstid i arbeidslivet. Har i tillegg en god pensjonsordning hos arbeidsgiver. 

Anonymkode: 140c9...86a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er 47 år og har opptjent 2,6 mill i folketrygden iflg Din pensjon(men 2025-tallene har vel ikke kommet inn ennå?). Jeg mener jeg regnet ut engang at jeg må jobbe til jeg blir 64 år. Heldigvis har jeg andre midler i tillegg: hos arbeidsgiver, egen pensjonssparing i fond (IPS), ordinære fond, og nedbetalt bolig.

Nå har jeg brukt pensjonskalkulatoren. Jeg kan gå av når jeg er 63 år og 1 mnd. Hvis jeg gjør det, vil jeg få 18 900,- i mnd fra folketrygden. Før skatt, selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo bare folketrygden. Kun 3,3m. I tillegg har jeg privat ordning som overstiger dette. Ca 1,9 i fond/ASK tiltenkt pensjon. Og nesten nedbetalt bolig. Er 44. 

Det du får gjennom folketrygden er jo en vits. I alle fall om man har andre planer enn å jobbe til over 70, og tilbringe pensjonstilværelsen uten noe særlig innhold. 

Anonymkode: 5a6bd...3c9

Når noen spør hva din opptjente pensjon i folketrygden er så mener de ikke fond, ASK eller nedbetalt bolig. 

Anonymkode: ebbe6...09c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

kr 4 756 242 opptjent i folketrygden, snart 30år opptjening. 

Anonymkode: b9802...ce9

AnonymBruker
Skrevet

46 år. kr 2 871 580

Anonymkode: f8180...e61

AnonymBruker
Skrevet

3,8 mill

K49

Anonymkode: 75acd...45c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 7.1.2026 den 17.16):

31 år, opptjent 1,1 mill i folketrygden, men har ganske kort fartstid i arbeidslivet. Har i tillegg en god pensjonsordning hos arbeidsgiver. 

Anonymkode: 140c9...86a

det var mye

Endret av IkkeAnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser dere hvor mye dere har opptjent? Får bare frem det jeg eventuelt får pr mnd jeg.

Anonymkode: 65cc6...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

32 år og 800.000

Anonymkode: e6199...4e7

AnonymBruker
Skrevet

hvis jeg går av når jeg er 67 år, så vil jeg ha utbetalt (gjennom alt av pensjon) 457.000 kr for første året.

(min lønn idag er 666.100). 

Jeg eier kun bil.

ER det en grei pensjon eller er det en dårlig pensjon?

Anonymkode: eb9c7...947

AnonymBruker
Skrevet

2,8 mill gjennom folketrygden. Men så har jeg egen pensjonsparing. Der har jeg no ca 1 mill. Jeg er 44 år. 

Anonymkode: dea23...dd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan ser dere hvor mye dere har opptjent? Får bare frem det jeg eventuelt får pr mnd jeg.

Anonymkode: 65cc6...aa3

Logg inn på NAV.no og trykk på navnet ditt øverst. Velg Min side. Scroll nedover og velg Pensjon. Da får du valget mellom pensjonskalkulator og pensjonsopptjening. Velg pensjonsopptjening, og da står det med store svarte tall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

M noen og 60, 44 års opptjening 6,7 mill hos NAV, og nesten like mye i private avsetninger.

gir meg en pensjon mellom 800K og 900K pr år før skatt, om jeg venter til jeg er 67, noe lavere om jeg velger å gå av før.

eier hus og bil, ingen gjeld, holder nok ikke til jeg er 67 men klarer meg godt på 700K

Anonymkode: 70261...497

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

kr 4 756 242 opptjent i folketrygden, snart 30år opptjening. 

Anonymkode: b9802...ce9

Ganske likt som meg, kr 4 783 482  :)

Er 56 år. 

Anonymkode: da2a3...af3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...