Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veeldig usikker på hva som er rett å gjøre her så derfor spør jeg dere for å få et nøytralt svar. Spør jeg venner/sambo/familie blir svaret bare «det går helt fint».

casen er at sambo og jeg er invitert i bryllup til hans eneste tante nå i vinter. Føler det er litt spesielt også da han ikke har noen onkler og han har et nært forhold til den eneste tanten. Saken er at hun bor 4-5 timer unna oss som vil si at vi må være borte fredag-søndag. 
babyen vår er på det tidspunktet 8 mnd. jeg ammer enda, men tenker å slutte da det gjør det vanskelig i forhold til jobb uansett desverre..

min tanke er at jo det går an å ta med baby, men jeg kjenner at å skal ta med ungen på hotellrommet tidlig på ettermiddag/kveld å sitte der mens de andre feirer tror jeg at jeg ikke orker. Bortkastet å reise så langt for å sitte på et hotellrom hele kvelden. Hadde bryllupet vært her vi bor hadde det ikke vært et problem å ta med baby for så å dra hjem.

hva tenker dere er greit her? Selv tenker jeg jo at en helg kanskje er alt for lang tid? Vil såfall være kun lørdagen jeg er helt borte fra baby. Jeg er jo med hun før vi leverer på fredag og igjen på søndag når vi kommer hjem. Hun har jo vært mye på besøk hos besteforeldre og ser ut til å føle seg trygg der, men aldri overnattet. 
Jeg har absolutt veldig lyst til å dra i bryllup, for sosialt liv har jeg ikke hatt på flere måneder. Men jeg vil heller prioritere å gjøre det som er riktig for ungen min. 

Anonymkode: 0151a...095

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være totalt uaktuelt. Hvorfor er det et problem å sitte på hotellrommet? Er ikke farlig å ha det litt "kjedelig"

Anonymkode: e00fc...bab

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri dratt fra en på 8 mnd en hel nei, det er jo helt sprøtt å foreslå. Ville tatt med baby eller latt mannen dra alene.

Anonymkode: 35fde...cb7

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint å være borte fra babyen når den er såpass stor, men hva med å ta med en barnevakt som kan være på hotellet med baby? Jeg hadde det da jeg var i bryllup med babyen min da han bare var en mnd gammel. Svigermor var med, passet og irdna og så kom jeg innom og ammet når han trengte det. Fungerte veldig bra, jeg fikk deltatt på bryllupet og babyen fikk det som trengtes. 

Anonymkode: 6e26c...32d

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det burde være totalt uaktuelt. Hvorfor er det et problem å sitte på hotellrommet? Er ikke farlig å ha det litt "kjedelig"

Nei er ikke det som er problemet heller, men jeg ser liksom ikke vitsen i å reise så langt og så kan man ikke delta.

da vil jeg heller bli hjemme med babyen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mormor til to små. 

Og da barnebarnet mitt var åtte måneder, var hun hos meg en helg. Fordi foreldrene var i bryllup.

Det gikk kjempefint! Men jeg har jo hatt svært nær og tett kontakt siden hun ble født, så det var null problem.

Tenker det kommer helt an på besteforeldrene, kontakten de har hatt og hvordan barnet er. 

Anonymkode: a0f11...8fa

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er hans tante. Hvorfor må du være med som et vedheng han ikke kan skilles fra en eneste helg?

Om jeg var i dine sko ville jeg bare blitt hjemme med babyen og latt mannen dra og feire sin tantes bryllup alene. Det går faktisk an å være to individer selv om man er et kjærestepar.

Anonymkode: 11160...ca6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei er ikke det som er problemet heller, men jeg ser liksom ikke vitsen i å reise så langt og så kan man ikke delta.

da vil jeg heller bli hjemme med babyen. 

Da blir du hjemme og sender mannen. Galskap å forlate en baby på 8 måneder.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hadde ikke vært noe problem med de eldste våre, men minste var avhengig av mor så det sang etter, så der hadde det ikke gått. 

Samtidig, så har jeg ofte tatt med meg barnevakt, så tiden borte har vært på et minimum 🙂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problemer med det hvis besteforeldre barnet kjenner godt vil passe.

Anonymkode: b6e27...1e5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint å være borte fra babyen når den er såpass stor, men hva med å ta med en barnevakt som kan være på hotellet med baby? Jeg hadde det da jeg var i bryllup med babyen min da han bare var en mnd gammel. Svigermor var med, passet og irdna og så kom jeg innom og ammet når han trengte det. Fungerte veldig bra, jeg fikk deltatt på bryllupet og babyen fikk det som trengtes. 

Anonymkode: 6e26c...32d

Usikker på om jeg får med en barnevakt når det er så lang reiseveg. Men absolutt en mulighet ja! 

Svigersøsteren min skal også i bryllupet og har en unge på 10 måneder da. Hun tenker jo det er greit å være borte en hel helg. Men jeg er usikker på det altså. Derfor jeg spør om deres mening. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta med en barnepasser? For meg hadde det vært HELT uaktuelt å reise bort fra en baby. Kunne såvidt tåle en arbeidsdag i den alderen (med ammefri). Ville ikke gjort det

Anonymkode: 5069b...e34

Skrevet

Jeg hadde aldri vært borte fra en baby en hel helg. Og jeg hadde heller ikke sluttet å amme pga verken dèt eller jobbstart. Amme kan man gjøre både før og etter jobb. Bra for baby, bra for mors helse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er hans tante. Hvorfor må du være med som et vedheng han ikke kan skilles fra en eneste helg?

Om jeg var i dine sko ville jeg bare blitt hjemme med babyen og latt mannen dra og feire sin tantes bryllup alene. Det går faktisk an å være to individer selv om man er et kjærestepar.

Anonymkode: 11160...ca6

Er da overhodet ikke snakk om at jeg skal være med fordi jeg er avhengig av han. Hvis du har unger selv så tror jeg du vet hvor lite tid det blir til hverandre. Er da fint å kunne gjøre noe sammen en gang i blant, for det kan jeg faktisk ikke huske sist vi gjorde. Men NEI det skal ikke gå på bekostning av ungen! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg (og/eller mine barn) hadde ikke hatt noe problem med det. 

MEN de har vært nære bestemoren hele livet. Svigermor har være masse innom, trillet turer, passet mens jeg har vært på butikken etc. Hun er en oppegående dame og jeg var 100% sikker på at de ble godt ivaretatt hos henne. 

Anonymkode: d3403...144

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde aldri vært borte fra en baby en hel helg. Og jeg hadde heller ikke sluttet å amme pga verken dèt eller jobbstart. Amme kan man gjøre både før og etter jobb. Bra for baby, bra for mors helse. 

Jo selvfølgelig, og det er ikke pga dette jeg velger det. Er pga jobb. Gjorde det med min førstefødte også og det gikk fint det. Hun tok flaske uten problem. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg (og/eller mine barn) hadde ikke hatt noe problem med det. 

MEN de har vært nære bestemoren hele livet. Svigermor har være masse innom, trillet turer, passet mens jeg har vært på butikken etc. Hun er en oppegående dame og jeg var 100% sikker på at de ble godt ivaretatt hos henne. 

Ja ikke sant, skjønner at jeg kommer til å få veldig forskjellige svar her 🙈 det gjelder besteforeldrene til mine barn også, de stiller opp og passer gladelig på. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja ikke sant, skjønner at jeg kommer til å få veldig forskjellige svar her 🙈 det gjelder besteforeldrene til mine barn også, de stiller opp og passer gladelig på. 

ja, folk svarer jo ut i fra hva som er rett for dem. 
Om du kommer frem til at du vil dra, så anbefaller jeg hvertfall at besteforeldre får legge den lille noen ganger før den helgen. Og inkluder de masse. Det er godt for både barn og besteforeldre.

Skrevet

Reis bort og kos dere med bryllup og hotellhelg 🥰

Hilsen farmor 🩵🩷

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ja, folk svarer jo ut i fra hva som er rett for dem. 
Om du kommer frem til at du vil dra, så anbefaller jeg hvertfall at besteforeldre får legge den lille noen ganger før den helgen. Og inkluder de masse. Det er godt for både barn og besteforeldre.

Ja det er nok sikkert lurt, men jeg ender vel med å ikke dra sikkert. Vil gjøre det som er riktig 🙈 såfall får ungen bli med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...