AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Skrevet 7. januar Gulnalwn i baderommet får alltid mugg fordi vi skraper vann fra gulvet også er det noen i familien som legger gulvnalen over en våtmopp hele dagen hvordan løse dette problemet jeg har prøvd å vaske det bort men det går ikke jeg tenkte å henge det opp i veggen. Hva henger du opp moppen eller gulvnalen? Det må ikke være noe som bruker lim fordi damp vil ødelegge limer Anonymkode: 0288a...6be
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gulnalwn i baderommet får alltid mugg fordi vi skraper vann fra gulvet også er det noen i familien som legger gulvnalen over en våtmopp hele dagen hvordan løse dette problemet jeg har prøvd å vaske det bort men det går ikke jeg tenkte å henge det opp i veggen. Hva henger du opp moppen eller gulvnalen? Det må ikke være noe som bruker lim fordi damp vil ødelegge limer Anonymkode: 0288a...6be Sugekopp. Anonymkode: 9a438...e73
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Skrevet 7. januar Hvis ikke må du jo fortelle familiemedlemmen at våt mopp ikke kan henge over nalen fordi den blir muggen. Anonymkode: 9a438...e73 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sugekopp. Anonymkode: 9a438...e73 Men det må ikke være selvklebende eller bruke lim Anonymkode: 0288a...6be
newman01 Skrevet 7. januar #6 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gulnalwn i baderommet får alltid mugg fordi vi skraper vann fra gulvet også er det noen i familien som legger gulvnalen over en våtmopp hele dagen hvordan løse dette problemet jeg har prøvd å vaske det bort men det går ikke jeg tenkte å henge det opp i veggen. Hva henger du opp moppen eller gulvnalen? Det må ikke være noe som bruker lim fordi damp vil ødelegge limer Anonymkode: 0288a...6be Finnes masse lim som tåler vann. Noen typer herder tilogmed under vann. Men jeg tenker hovedproblemet er moppen og familiemedlemmene, ikke selve nalen. Om du har mugg på den så fyller du en bøtte med vann og tilsetter en god slump klor. La den ligge noen timer. Da er alt dødt. Og så sier du til familiemedlemmene at du gjør det samme med dem om de fortsetter å misbruke moppen 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #7 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det må ikke være selvklebende eller bruke lim Anonymkode: 0288a...6be ……. Sugekopp er hverken selvklebende eller lim? Det er vakuum. Lager ikke merker… Anonymkode: 9a438...e73 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Skrevet 7. januar En gulvnal med mugg er like greit bytte ut. Men om det er mugg på den, hvordan i all verden ser våtmoppen ut, og hvorfor ligger det en våtmopp der hele dagen?? En mopp skylles og henges opp til tørk etter bruk... Hvilken damp er det du mener ødelegger lim? Jeg har selvklebende knagger hengende i dusjen. De tåler både damp og vann fra dusjen, og jeg spyler veggen de henger på. Anonymkode: cf478...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En gulvnal med mugg er like greit bytte ut. Men om det er mugg på den, hvordan i all verden ser våtmoppen ut, og hvorfor ligger det en våtmopp der hele dagen?? En mopp skylles og henges opp til tørk etter bruk... Hvilken damp er det du mener ødelegger lim? Jeg har selvklebende knagger hengende i dusjen. De tåler både damp og vann fra dusjen, og jeg spyler veggen de henger på. Anonymkode: cf478...d7b Den henges vel til tørk på nalen da? Skjer det flere ganger så vokser det gjerne mugg på den etter hvert. Anonymkode: 9a438...e73
newman01 Skrevet 7. januar #10 Skrevet 7. januar Jeg måtte søke om "nal" bare for sikkerhets skyld, bare for å sjekke at jeg ikke misforsto noe rart. Men hvordan får du mugg på en plastdings som brukes jevnlig på badet? Og hvordan ser da moppen ut? Og resten av baderomsgulvet? 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #11 Skrevet 7. januar newman01 skrev (Akkurat nå): Jeg måtte søke om "nal" bare for sikkerhets skyld, bare for å sjekke at jeg ikke misforsto noe rart. Men hvordan får du mugg på en plastdings som brukes jevnlig på badet? Og hvordan ser da moppen ut? Og resten av baderomsgulvet? Hvis en våt mopp henges over den stadig så vokser det jo mugg på den. Det kan vokse mugg på alt som er fuktig over lengre tid, selv om kluten er ren fra gang til gang. Anonymkode: 9a438...e73
newman01 Skrevet 7. januar #12 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis en våt mopp henges over den stadig så vokser det jo mugg på den. Det kan vokse mugg på alt som er fuktig over lengre tid, selv om kluten er ren fra gang til gang. Anonymkode: 9a438...e73 Det ser jeg litt vanskelig for meg egentlig. Om man henger opp en mopp eller klut på en hensiktsmessig måte vil jo den tørke opp rimelig fort. Men her ville jeg som organisator i hjemmet begynt å legge den muggbefengte moppen på hodeputa til synderne i huset og fremprovosert en holdningsendring... Det skal da ikke vokse mugg på ting som henger til tørk på et helt ordinært bad med tilstrekkelig ventilasjon 1
Hulderen Skrevet 7. januar #13 Skrevet 7. januar newman01 skrev (3 timer siden): Men jeg tenker hovedproblemet er moppen og familiemedlemmene, ikke selve nalen. Om du har mugg på den så fyller du en bøtte med vann og tilsetter en god slump klor. La den ligge noen timer. Da er alt dødt. Og så sier du til familiemedlemmene at du gjør det samme med dem om de fortsetter å misbruke moppen 😂😂🤣 Pass bare på at det ikke blir tomme trusler!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå