Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strøk dessverre eksamen på videreutdanningen jeg tar gjennom jobben, men jeg har sendt inn klage på karakteren. Tror dere det er håp for at den kan bli endret fra stryk til bestått?

Fordi dette er et kurs som jobben betaler for, lurer jeg også på hvordan det fungerer hvis jeg må ta eksamen på nytt. Kan jeg ta den igjen, og vil jobben betale for det en gang til, eller blir det annerledes?

Anonymkode: 4068d...958

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo en del spørsmål kun jobben din kan svare på og ikke KG

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er det da ingen som kan svare på. Men gud så flaut, ikke klare å bestå på en eksamen du tar som videreutdanning som jobben dekker. Da kan du umulig ha lagt ned veldig mye innsats

Anonymkode: 2cda0...200

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva vi tror har ikke noe for seg. Hør med arbeidsgiveren din om hva veien blir videre..

PS! ganske ubegripelig at det er mulig å ikke bestå et kurs som er tilrettelagt og betalt av arbeidsgiver. Hadde du vært ansatt hos meg så hadde jeg vært tvilende til deg i uoverkommelig fremtid. 

Anonymkode: 4c966...985

• Liker 5
Skrevet

Det var jo kjedelig. Om karakteren endres etter klage, er umulig å spå for meg, men blir vel ikke verre, i hvert fall.

Hva som skjer i forhold til å prøve på nytt og betaling, det er det bare din arbeidsgiver som kan svare på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde med meg. Jeg ga beskjed, meldte meg opp igjen og det gikk fint. Ubehagelig der og da, men det ordner seg. 

Anonymkode: f1130...68d

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo helt umulig å svare på med så lite informasjon. Hvilket nivå er videreutdanningen på? Fagskole? Universitet? Kurs i privat regi? Normalt når man stryker på en eksamen bør man be om begrunnelse først, og deretter klage om man er uenig i begrunnelsen. Muligheten for å ta eksamen igjen, og evt når, avhenger av det overstående. Hva kobben dekker må du se i avtalen du har gjort med dem. 

Anonymkode: 79f7b...c28

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi,oi,oi! Er det mulig? Jeg vil påstå det er respektløst mot din arbeidsgiver! Du kan da umulig ha tatt denne videreutdanningen eller arbeidsgiveren din seriøst? 

Anonymkode: eaa42...b01

• Liker 2
Skrevet

Det hjelper jo ikke TS med alle disse kommentarene som helt sikkert ikke gjør at hun føler seg bedre. Kan være mange ulike grunner til at det ikke gikk, og det du nå bør gjøre er å snakke med arbeidsgiver og høre hva som kan gjøres nå. 

Jeg heier på deg, og håper du får en ny sjanse, som du benytter godt 💪🏻💛

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (20 minutter siden):

Det hjelper jo ikke TS med alle disse kommentarene som helt sikkert ikke gjør at hun føler seg bedre. Kan være mange ulike grunner til at det ikke gikk, og det du nå bør gjøre er å snakke med arbeidsgiver og høre hva som kan gjøres nå. 

Jeg heier på deg, og håper du får en ny sjanse, som du benytter godt 💪🏻💛

Takk🥺

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å vite når vi ikke vet hva slags kurs det er snakk om. Om det er høyere utdanning der arbeidsgiver har kjøpt deg fri slik at du kan delta, så er det vanlig å få konteeksamen. Da melder du deg opp til ny eksamen, sannsynligvis i løpet av våren. Du trenger ikke ta emnet på nytt og du må bare ha fri på eksamensdagen. Men du må så klart bruke fritiden din til å lese til denne. Og du kan ikke forvente at du får redusert arbeidstid lenger enn den opprinnelige planen. 

Om det er et kurs kjøpt fra private tilbydere, så aner jeg ikke. Men det må jo være noen du kan kontakte der for å spørre om dette. 

Anonymkode: cac49...4be

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk🥺

:gruppeklem:

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oi,oi,oi! Er det mulig? Jeg vil påstå det er respektløst mot din arbeidsgiver! Du kan da umulig ha tatt denne videreutdanningen eller arbeidsgiveren din seriøst? 

Anonymkode: eaa42...b01

Det må være mulig å oppføre seg? 

Jeg ville tatt kontakt med arbeidsgiver uansett og gitt beskjed om at du har klaget. Da kan dere også diskutere hva som bør gjøres videre. Sånt skjer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg strøk dessverre eksamen på videreutdanningen jeg tar gjennom jobben, men jeg har sendt inn klage på karakteren. Tror dere det er håp for at den kan bli endret fra stryk til bestått?

Fordi dette er et kurs som jobben betaler for, lurer jeg også på hvordan det fungerer hvis jeg må ta eksamen på nytt. Kan jeg ta den igjen, og vil jobben betale for det en gang til, eller blir det annerledes?

Ja, enkelte ganger kan karakteren endres etter en klage. Vanskelig å vite, har som oftest hørt at karakteren ikke endre etter en klage. 

Ut fra min erfaring i arbeidslivet så kan en fint spørre arbeidsgiveren sin om å betale den eksamensavgiften, hvis den ikke er veldig høy? 

Er ikke uvanlig å kontr, spesielt når en er infill jobb ved siden av å studere. Lykke til! : )

Anonymkode: 2e25c...cee

AnonymBruker
Skrevet

Hva var grunnen til at du strøk, da? Var besvarelsene for dårlige? Var det skriftlig eller muntlig? Var det fag som har "rette og gale svar" (som matte, fysikk osv) eller en skriftlig besvarelse i fritekst som vurderes mer helhetlig?

Jeg vil si at hvis det var en skriftlig besvarelse i mer fritekst så er det lettere å få en ny vurdering og kanskje bestå såvidt, enn hvis det f.eks. var matte.

Du må nesten se gjennom besvarelsen din og vurdere hvor mye faglig forståelse du har klart å formidle.

Anonymkode: 3ca53...979

AnonymBruker
Skrevet

Skriftlig fritekst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...