AnonymBruker Skrevet 6. januar #1 Skrevet 6. januar Det har seg slik at jeg bor i et (ufrivillig) kollektiv. Lang historie kort, jeg startet å studere høsten 25, flyttet inn sammen med 3 andre som jeg visste lite til ingenting om fra før av. I flere tilfeller hvor jeg har vært bortreist i helger for å besøke familien min (NB: HAR LÅST DØREN TIL ROMMET MITT), har jeg kommet hjem til at det har vært fest i kollektivet, og mitt rom er blant annet blitt tatt i bruk for å ha seg (LÅST OPP OG TATT SEG TIL RETTE). POENGET ER: Jeg ønsker å bytte lås på døren til mitt rom Har noen dermed erfaringer med å bytte lås på innvendig dør? Kan godt bytte hele håndtaket osv., bare så lenge de andre ikke har mulighet til å låse seg inn med nøkkelen som passer til alle dørene her. Kan jeg evt. gå til en butikk eller et sted som kan hjelpe meg? Er det noe spesielt jeg bør søke opp på YouTube f.eks.? Er litt redd for at hvis jeg bytter, men får en nøkkel som er veldig lik formert, at det kanskje fremdeles vil være mulig å ta i bruk den gamle nøkkelen? Er kodelås best? Har sett på noen kodelåser fra Temu, hahah. Takk på forhånd. Anonymkode: 9d6f2...6dc
AnonymBruker Skrevet 6. januar #2 Skrevet 6. januar Datteren min bodde i et kollektiv der alle rommene hadde unik lås slik at ingen andre kunne låse seg inn. Tror jeg ville bedt utleier bytte låsen, sannsynligvis kan du ikke bare bytte selv uten tillatelse. Anonymkode: 11392...86c
AnonymBruker Skrevet 6. januar #3 Skrevet 6. januar https://www.clasohlson.com/no/Innstikkslås-sikkerhetslås-til-dør-med-nøkkelhull/p/31-4069?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_CO_AO_Hardware_SEM_Google_Shopping_Generic_CM-High&utm_id=21293886174&gad_source=1&gad_campaignid=21293886174&gbraid=0AAAAADv8oxpEBLarPBXvqaVZ16787H_np&gclid=Cj0KCQiAgvPKBhCxARIsAOlK_EotfrfGZVYpXwzJ-G10nKmb0fJH0JmQI8nEnUHv7FlpxZfr9-Qf4SkaAgabEALw_wcB Anonymkode: 4b332...e96 5 1
moomino Skrevet 6. januar #4 Skrevet 6. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.clasohlson.com/no/Innstikkslås-sikkerhetslås-til-dør-med-nøkkelhull/p/31-4069?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_CO_AO_Hardware_SEM_Google_Shopping_Generic_CM-High&utm_id=21293886174&gad_source=1&gad_campaignid=21293886174&gbraid=0AAAAADv8oxpEBLarPBXvqaVZ16787H_np&gclid=Cj0KCQiAgvPKBhCxARIsAOlK_EotfrfGZVYpXwzJ-G10nKmb0fJH0JmQI8nEnUHv7FlpxZfr9-Qf4SkaAgabEALw_wcB Anonymkode: 4b332...e96 Kjøp slik Og evnt kamera på eget rom. Heng lapp på døra at rommet er kamera overvåket Endret 6. januar av moomino 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar #5 Skrevet 6. januar Livet er for kort for slikt. Flytt. Anonymkode: e1fc7...beb
AnonymBruker Skrevet 6. januar #6 Skrevet 6. januar Du kan ikke bare bytte lås uten tillatelse fra utleier. Du må også bytte til en låsekasse ment for låsesylinder. Alle disse låsekassene som typisk brukes på innerdør, slik den du har, bruker samme nøkkel. (Eller saks, kniv, skrujern) Det er mye bedre, lettere og billigere å kjøpe en innstikk-lås, som er lenket til over her. Håper du har meldt i fra til utleier at det gjentagende ganger er innbrudd på rommet ditt også? Anonymkode: 8ccce...42d 2
newman01 Skrevet 7. januar #7 Skrevet 7. januar Men hvordan blir det når man er hjemme på rommet? Kan da døra låses fra innsiden? Og om det skulle være at en i kollektivet brenner en pizza i ovnen; kommer man seg ut på en lettvint måte, midt på natta uten briller? Kjedelig å ikke finne nøkkelen, eller mister den på gulvet 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå