Gå til innhold

Er man lav viss man er 173 cm?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns du at noen er lav viss de er ca 173 cm?

Anonymkode: 2ad10...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mann eller dame? 

Som mann er man vel lavere enn gjennomsnittet, og som dame høyere. 

'Fordelen' med å være min høyde, er at de fleste andre automatisk blir høye.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har det noe å si hvilket kjønn det er? Jeg tenker sånn helt generelt uavhengig av kjønn.

AnonymBruker
Skrevet

I verdenssammenheng er man da høy, uansett om man er kvinne eller mann. 

Jeg er kvinne på 170 cm, og rager over både menn og kvinner mange steder i verden. 

Anonymkode: 8f0c5...787

• Liker 4
Skrevet

Ja, det spiller noen rolle. Jeg vet ikke med andre, men jeg er så diskriminerende at jeg skiller på kjønn i slike situasjoner. Og etnisitet, faktisk. Høy i forhold til mennesker fra mange andre land.  Jeg vil si høy som kvinne, hvis vi går ut fra gjennomsnittet på 167, middels til lav som mann ut fra et gjennomsnitt på 180. Høy sammenlignet med meg. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Som mann er dette kortere enn gjennomsnittet, men jeg ville ikke synes det var fort kort på en partner for meg som kvinne på 168cm:)

Anonymkode: 44b5a...096

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har det noe å si hvilket kjønn det er? Jeg tenker sånn helt generelt uavhengig av kjønn.

Som mann er man lavere enn snittet og som kvinne høyere. Selvfølgelig har det noe å si. 

Anonymkode: 2165b...bc0

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det har noe å si for alle dyrearter inkl mennesker.

Anonymkode: 615e1...dfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt har det noe å si da biologiske menn blir gjennomsnittlig høyere enn biologiske kvinner. 

Gjennomsnitt høyden for menn i Norge er 180,9 cm i 2025. 

Mens gjennomsnitt høyden for kvinner i Norge er et sted mellom 166 og 167 cm.

Så generelt vil det være høyt for kvinner men lavt for menn. 

Anonymkode: 70505...a29

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt har det noe å si da biologiske menn blir gjennomsnittlig høyere enn biologiske kvinner. 

Gjennomsnitt høyden for menn i Norge er 180,9 cm i 2025. 

Mens gjennomsnitt høyden for kvinner i Norge er et sted mellom 166 og 167 cm.

Så generelt vil det være høyt for kvinner men lavt for menn. 

Anonymkode: 70505...a29

Så er det likevel ikke veldig høyt for kvinner, eller veldig lavt for menn, men temmelig normalt. 

Og som nevnt, i verdenssammenheng er det ikke lavt, selv om snittet i Norge er høyere for menn. 

173 er liksom ikke noe man reagerer veldig angående verken kvinner eller menn. Det er verken noe "Oi han er skikkelig lav!" eller "Oi, hun er veldig høy!". Det er for normalt angående begge kjønn til det.

Anonymkode: 8f0c5...787

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo umulig å si «uavhengig av kjønn» når svaret avhenger fullstendig av kjønn.

«Er 500 kilo tungt?» Tja, det er en utrolig tung drue og et utrolig lett passasjerfly. 

Anonymkode: 9a0fa...568

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en mann. Ja, du er lavere enn gjennomsnittet. Tren, kle deg bra, tjen penger. Får til en fin hårklipp, fjern eventuelle kviser osv  på ansiktet ditt. Fikk en ansiktskrem osv. Vær selvsikker. Sist men men ikke minst. Aldri nevn til at kvinne at du er oppgitt av høyden din. Det er det største tabben du kan gjøre.

Anonymkode: fa379...dc2

Skrevet

Ja, det er over hvis man er 173cm 🤝

Skrevet

Mann på 178 her, og 173 er nok litt under normalen. Føler selv at jeg mangler 2-3 cm, men handler om å bære høyden din med stolthet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh, ja. Selvfølgelig har det noe å si.

En dame på 173 centimeter er høyere enn gjennomsnittet.

En mann på 173 centimeter er lavere enn gjennomsnittet (i hvert fall her i Skandinavia).

Generelt er selvsagt ikke 173 centimeter oppsiktsvekkende på noe vis. Man skiller seg ikke ut her i landet med den høyden, uansett kjønn.

Anonymkode: ff3e3...0bf

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 173 på sokkelesten og mann. Har ikke brydd meg en plass. Men ser stadig i SoMe at jeg er mindreverdig med den høyden. 

Men nå er jeg 40+ og gift. Men vil tro det kan være vanskelig for yngre menn og gutter. 

Anonymkode: 4373b...769

AnonymBruker
Skrevet

Som mann er man lavere enn gjennomsnittet, men som dame er man høyere enn gjennomsnittet 

Anonymkode: fa72c...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det har noe å si fordi kjønnene har ulike snitt for høyde.
Utover det blir det jo vanskelig å tenke hva en skal sammenligne med ellers. En flaggstang? Nei, da er du ikke lang. En knappenål? Ja, da er du SJUKT lang.

Anonymkode: f6623...172

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som mann er man veldig lav. Jeg er 169 og for meg er dette for lav mann, som kvinne er man litt høy på den høyden, men ikke høy høy som 177 ol er for kvinner. Men her spiller jo også ikke kun kjønn inn, i Spania og Asia er jeg som kvinne høy i forhold til mange menn , men det er jeg ikke i Skandinavia. Så sted teller jo inn. 

Anonymkode: 4bcae...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...