Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mollebolle skrev (2 timer siden):

Fikk med meg første episode i går, og jeg må si at Tix imponerte litt med den 3000 meteren. Kasper var også vass, gitt alt han har vært igjennom siste årene. Veldig bra gjennomført av alle, men jeg må innrømme at jeg synes Per Sandberg er litt for mye til tider. Det går jo an å vise litt mer interesse og ikke spille "tøff i trynet" hele tiden. 

Er fullt mulig at Per må ta av seg tøffetrynet fremover 😂

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mollebolle skrev (15 timer siden):

Fikk med meg første episode i går, og jeg må si at Tix imponerte litt med den 3000 meteren. Kasper var også vass, gitt alt han har vært igjennom siste årene. Veldig bra gjennomført av alle, men jeg må innrømme at jeg synes Per Sandberg er litt for mye til tider. Det går jo an å vise litt mer interesse og ikke spille "tøff i trynet" hele tiden. 

Var superimponert over Tix selv! Enten er han et stort kondisjonstalent, eller så har han "smugtrent" kondisjon før programmet. 

11:28 er en veldig god tid - faktisk også om man har trent en del. 11:28 på 3000m vil si at han bør ha sjans til å klare 5000m på sub 20. Det å klare dette med 0 trening er helt ekstremt bra, og er et mål mange har etter ganske mye trening. Blir spennende å følge utviklingen, og om han ikke kommer seg rundt 10:00 - 10:30 eller bedre etter 16 uker tror jeg at jeg blir nesten litt skuffet, for nå er forventningene satt! 😅. Om han virkelig ikke har trent i forkant bør han ha rask progresjon, men om han "kun" løper på f eks 10:45 etter 16 uker med trening, så mistenker jeg smugtrening i forkant😉

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns det er artig med en deltager som Tix! Tipper han fremdeles flyter godt på gener og alder, men kan gå på en skikkelig smell hvis han ikke tar grep. 

Aurora er jeg også spent på, vil tro hun kan oppnå store endringer.

Per er jeg derimot veldig skeptisk til. Ble nesten stressa da han skulle løpe 3000 meter for at han skulle falle om. Lurer på om han egentlig er motivert.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke fulgt med den serien før, men jeg så første episode i kveld. Nå kommer jeg til å se, og heier på Tix som trenger å bedre kostholdet, senke kolesterolet og få bedre livsstil. Heier også på Aurora for hun klarer mer enn hun tror og fordi hun har fedme vil hun nok bli i mye bedre form.

Per har jeg liten tro på. Han virker for glad i «det gode liv» med røyking og Jack Daniels. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg ble veldig skuffet over Per Sandberg.  Han kan ikke behandle diabetesen sin medisinsk fordi kjæresten ikke liker skolemedisin?  

Og selv når han får vite at diabetesen kan behandles med kosthold og trening så kan han ikke gå "all in", han må han forhandle med legen fordi han "kan ikke gå 16 uker uten alkohol, nei det går ikke".  Hallo mann, du har diabetes som du ikke vil behandle medisinsk, da må du i det minste ofre alkoholen for noen uker.

Jeg trodde Andreas kanskje ville være den som sluntret unna, men herre-min-hatt for et konkurranseinstinkt den mannen har!  Neseblod og ticks var ikke nok til å stoppe ham.  Jeg håper produksjonen har vett til å bremse ham hvis han tipper over grensen.

Jeg ser virkelig frem til å følge Aurora videre.  Jeg tror hun vil bli overrasket over seg selv ganske mye i løpet av programmet.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er Tix med egentlig?

Er Jakob Ingebrigtsen med i neste sesong? 

Skrevet
Ronaldo85 skrev (59 minutter siden):

Er Jakob Ingebrigtsen med i neste sesong? 

Siden du spør: se episoden først, så kan vi snakke om det. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (På 6.1.2026 den 16.14):

Jepp 😂

Jo, men her kommer det inn mennesker som vet de er feite/overvektige, og garantert har fått råd og formaninger fra leger før. Da kan det være fornuftig å åpne med et annet ord/begrep enn de er vant til, fordi hjernene våre går fort automat i forsvar når vi har negative opplevelser knytta til et ord. Hadde vært noe annet om han latet som de ikke var feite, om du skjønner. 😅 Synes derfor det var fint at han sa det der «en pen måte å si at (…)». Og som en annen over her skriver så er jo formuleringen «for mye energi på kroppen» faktisk et begrep som setter dem i oppgavemodus, gitt det de er med på. De skal samarbeide om å få brent bort den energien, ikke slanke seg. Det kan gjøre noe med hvordan man klarer å gå inn i prosjektet. Da jeg så trailerne så tenkte jeg som deg, at dette ble vel PK og rundt grøten. Men etter å ha sett programmet så tenker jeg helt annerledes. 

Endret av Krokenguri
Skrevet
Ronaldo85 skrev (9 timer siden):

Fordi tynn ikke er synonymt med sunn.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Lillemor_Meg skrev (4 timer siden):

Men han er i svært god form og har en biologisk alder på 9 år yngre enn egentlige alder, så sier det seg selv at han er sunn! Det er helt latterlig å ta med slike deltagere. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (4 minutter siden):

Men han er i svært god form og har en biologisk alder på 9 år yngre enn egentlige alder, så sier det seg selv at han er sunn! Det er helt latterlig å ta med slike deltagere. 

Det er ikke sunt å spise frossenpizza hver dag? 
Og det er viktig å bygge gode vaner nå før han blir eldre. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Lillemor_Meg skrev (4 timer siden):

11.30 på 3000 meter kan jeg bare drømme om. Uansett hvor mye jeg trener. Han klarer det som utrent. 49 armhevinger, var det det han klarte?

Han har ikke behov for dette programmet.

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Akkurat det jeg skulle til å skrive. Hva med å ha med folk som faktisk virkelig sliter med helsa og sårt trenger endring?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sunt å spise frossenpizza hver dag? 
Og det er viktig å bygge gode vaner nå før han blir eldre. 

Men han trenger bare en kostholdsendring. Ikke 16 uker med trening og hardkjør for å bli kvitt diabetes og overvekt.

• Liker 4
Skrevet
Ronaldo85 skrev (Akkurat nå):

Men han trenger bare en kostholdsendring. Ikke 16 uker med trening og hardkjør for å bli kvitt diabetes og overvekt.

Det kan ta 16 uker med endret kosthold for å bygge det som en vane. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden):

Det kan ta 16 uker med endret kosthold for å bygge det som en vane. 

Tror han lett kunne klart det uten dette programmet. Han tar plassen til folk som kunne trengt det mye mer.

Men det handler vel om å promotere seg selv mest mulig gjennom alskens realityprogrammer.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hulderen skrev (28 minutter siden):

Biologisk alder måles med O2-opptak. Helse er mer enn det.

Mye av det han greide på øvelsene handler også om vilje av stål. Til forskjell fra veldig mange av andre deltakere i denne programserien har han ingen problemer med å presse seg, snarere tvert imot. Det er ikke det samme som å være i dritgod form fra er helsemessig perspektiv, det er like gjerne å være dritgod på å brenne lyset i begge ender. Man kan greie mye på vilja, selv om der ikke er bra for kroppen.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Ninaen skrev (7 minutter siden):

Biologisk alder måles med O2-opptak. Helse er mer enn det.

Mye av det han greide på øvelsene handler også om vilje av stål. Til forskjell fra veldig mange av andre deltakere i denne programserien har han ingen problemer med å presse seg, snarere tvert imot. Det er ikke det samme som å være i dritgod form fra er helsemessig perspektiv, det er like gjerne å være dritgod på å brenne lyset i begge ender. Man kan greie mye på vilja, selv om der ikke er bra for kroppen.

Så hvis han har så sterk vilje hvorfor klarer han ikke de nødvendige endringene uten hjelp?

Burde klart å kutte grandisen da.

• Liker 1
Skrevet
Ronaldo85 skrev (1 time siden):

Så hvis han har så sterk vilje hvorfor klarer han ikke de nødvendige endringene uten hjelp?

Nå motsier du jo deg sjøl. Ettersom han ikke klarer det sjøl så trenger han vel programmet, da. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (23 minutter siden):

Nå motsier du jo deg sjøl. Ettersom han ikke klarer det sjøl så trenger han vel programmet, da. 

Nei. Det ble hevdet at han hadde så mye mer vilje enn alle andre. Hvis det stemmer da klarer man i så fall den lille endringen alene.

Skrevet
Ronaldo85 skrev (3 timer siden):

Det er forskjell på å ha sterk vilje på en konkret øvelse der og da, hvor noen i tillegg overvåker deg, og å ha vilje til å gjennomføre noe som krever struktur og rutiner m.m. over tid. Husk på at han også har Tourette, en sykdom som ofte fører med seg en del tilleggsvansker. Vi vet ikke om det også gjelder ham, fordi det har han ikke snakket om, men det kan også spille inn. Det er «lett» å være sta når Martin Jonsrud Sundby står der og du vil imponere ham. Det er ikke det samme som å enkelt kutte ut grandisen.

• Liker 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...