Gå til innhold

Iskremmaskin - er det verdt det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har iskremmaskin og er veldig glad i iskrem, er det verdt det eller kunne dere like gjerne lagd is uten? Jeg lurte på en av disse Ninja-maskinene, men de er jo ganske dyre. Ser ut som at de heller ikke lager selve isen, men riktig konsistens på isen, men det er ikke så nøye om konsistensen blir bra. Er det kanskje en annen dere anbefaler?

Anonymkode: 22457...4f2

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel vi kjøpte ninja i sommer ( den som kan lage alt mulig) og vi brukt den i 1 mnd...så nå står den å samler støv he he ..

Vi fikk mange gode is...men vi hadde bare 2 slike beholdere...og når disse var spist måtte de vaskes og lages nye iser. Fryses og vente...

Håper å få brukt den i sommer..men da tror jeg skal kjøpe 4-6 stk til,slik at vi alltid har noen i frysa.

Det er også det p finne gode smaker og konsistens.

Og det koster jo også litt om du skal kjøpe flere ingredienser til 2 is. 

Så om du skal kjøpe, så finn ut hvor mange is/ smaker du vil lage...og gidder 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også en Ninja Creamy som står å tar plass i et skap. Jentungen som absolutt ville ha, ikke vært gang på den siden i sommer.

Anonymkode: 03a37...c56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har så lyst på sånn, men... Hadde jeg hatt det hadde jeg blitt tjukk, fått hjerte og karsykdommer, eier ikke viljestyrke! All ære til dere som kan ha sike ting!

Anonymkode: f1175...d1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

vi har det og vil ikke si det er vært det, det koster mer og lage enn å kjøpe i butikk 

Anonymkode: b2c27...09b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hypen. Et par familiemedlemmer har kjøpt Ninja-maskin men hadde ikke den ringeste anelse om hvordan den skulle brukes. Da se skjønte hvor mye jobb det ble, og hvor mye som måtte kjøpes inn ble de lange i maska. Det er jo ikke noe som forenkler eller blir billigere enn vanlig is. Tipper de har blitt påvirket i sosiale medier. Bare tull, typisk hype. 

Anonymkode: d33e4...30d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (13 minutter siden):

Vel vi kjøpte ninja i sommer ( den som kan lage alt mulig) og vi brukt den i 1 mnd...så nå står den å samler støv he he ..

Vi fikk mange gode is...men vi hadde bare 2 slike beholdere...og når disse var spist måtte de vaskes og lages nye iser. Fryses og vente...

Håper å få brukt den i sommer..men da tror jeg skal kjøpe 4-6 stk til,slik at vi alltid har noen i frysa.

Det er også det p finne gode smaker og konsistens.

Og det koster jo også litt om du skal kjøpe flere ingredienser til 2 is. 

Så om du skal kjøpe, så finn ut hvor mange is/ smaker du vil lage...og gidder 

Ja, jeg frykter egentlig at det ender opp som støvsamler etter en stund😅 Er det denne du har? https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenmaskiner-og-miksere/iskrem-og-slushmaskin/ninja-creami-deluxe-nc502eu-10-in-1-iskremmaskin/p-4121354/store/1673/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=1597376109&gbraid=0AAAAADbZ1UoVacb16l7KhtvTm-ab_eTw9&gclid=EAIaIQobChMI_t7Qu7j0kQMV5WWRBR0a_SItEAQYAyABEgIczvD_BwE

Godt tips om å kjøpe flere beholdere.

AnonymBruker
Skrevet

Har en Ninja Creami. Lager fantastisk is i forskjellige typer. Problemet er forberedelser. Man må lage en base som skal stå i fryseren i minst 24 timer før bruk. Det krever planlegging. Det er i utgangspunktet ikke noe problem, men i praksis fører det til at maskinen er lite i bruk. I hvert fall på vinteren.

Anonymkode: ba48d...613

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har også en Ninja Creamy som står å tar plass i et skap. Jentungen som absolutt ville ha, ikke vært gang på den siden i sommer.

Anonymkode: 03a37...c56

Ja, den ene ungdommen her har vært stor pådriver for iskremmaskin siden i sommer, da hun fikk prøve hos ei venninne. Jeg er kommet på litt på glid, fordi jeg er så glad i sorbeter i ulike smaker. Men de jeg lager selv uten maskin blir så hard i konsistensen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en Ninja Creami. Lager fantastisk is i forskjellige typer. Problemet er forberedelser. Man må lage en base som skal stå i fryseren i minst 24 timer før bruk. Det krever planlegging. Det er i utgangspunktet ikke noe problem, men i praksis fører det til at maskinen er lite i bruk. I hvert fall på vinteren.

Ja, da er det jo ikke bare å lage seg is på impuls heller. Har du prøvd å oppbevare ferdiglagd is i frysen? Hvordan blir i så fall konsistensen da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

vi har det og vil ikke si det er vært det, det koster mer og lage enn å kjøpe i butikk 

Ser i denne tråden at jeg heller mer og mer mot å ikke kjøpe, ja😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med plass i fryseren og får ikke kjølt ned elementet ofte nok til at jeg velger å ha dette fremme. Men hadde jeg hatt ekstra fryser ville jeg gjort dette ofte. Så min samler nå dessverre støv da det blir så mye styr grunnet stappfull fryser. 

Anonymkode: 3ad58...8f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har iskremmaskin, men etter jeg fant oppskrift på hvordan lage god hjemmelaget is uten så har den samlet støv. Bruker oppskrift som denne: https://matpaabordet.no/2014/05/09/vaniljeis-uten-iskremmaskin/

Familien liker faktisk denne bedre enn den jeg lage med maskinen. En kan tilsette smak etter ønske og er rask å lage. 

Anonymkode: 34b19...524

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, da er det jo ikke bare å lage seg is på impuls heller. Har du prøvd å oppbevare ferdiglagd is i frysen? Hvordan blir i så fall konsistensen da?

Jeg har den fra Wilfa i testen det linkes til over her. Har hatt den i mange år og er veldig fornøyd. 

Den kan du oppbevare i fryseren etterpå da den fryses under bevegelse og derfor blir helt uten krystaller, men kremete og god. Veldig morsomt å eksperimentere med smaker og tilsette det du har.

Anonymkode: 1ccc8...5ab

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den blir veldig hard. Fryser du den ned så er det beste å kjøre en ny runde i maskinen.

Ninja Creami moser fast isbase til en myk is eller sorbet. Konsistensen blir utrolig og isen blir silkemyk å spise. Problemet, om det er noe problem, er at du må spise isen omtrent med en gang, ellers smelter den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har den fra Wilfa i testen det linkes til over her. Har hatt den i mange år og er veldig fornøyd. 

Den kan du oppbevare i fryseren etterpå da den fryses under bevegelse og derfor blir helt uten krystaller, men kremete og god. Veldig morsomt å eksperimentere med smaker og tilsette det du har.

Anonymkode: 1ccc8...5ab

Takk for tipset, da skal jeg sjekke ut den også ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den blir veldig hard. Fryser du den ned så er det beste å kjøre en ny runde i maskinen.

Ninja Creami moser fast isbase til en myk is eller sorbet. Konsistensen blir utrolig og isen blir silkemyk å spise. Problemet, om det er noe problem, er at du må spise isen omtrent med en gang, ellers smelter den.

Isen høres jo helt fantastisk ut! Det er den konsistensen jeg savner når jeg lager uten maskin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har iskremmaskin, men etter jeg fant oppskrift på hvordan lage god hjemmelaget is uten så har den samlet støv. Bruker oppskrift som denne: https://matpaabordet.no/2014/05/09/vaniljeis-uten-iskremmaskin/

Familien liker faktisk denne bedre enn den jeg lage med maskinen. En kan tilsette smak etter ønske og er rask å lage. 

Anonymkode: 34b19...524

Takk for tips☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men man lager jo ikke hjemmelaget is for å spare penger? Alle vet jo at ultraprosessert og helseskadelig stort sett er billigere

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hypen. Et par familiemedlemmer har kjøpt Ninja-maskin men hadde ikke den ringeste anelse om hvordan den skulle brukes. Da se skjønte hvor mye jobb det ble, og hvor mye som måtte kjøpes inn ble de lange i maska. Det er jo ikke noe som forenkler eller blir billigere enn vanlig is. Tipper de har blitt påvirket i sosiale medier. Bare tull, typisk hype. 

Anonymkode: d33e4...30d

Klart det ikke er enklere eller billigere, men der er bedre og sunnere.

Anonymkode: aae63...b2b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...