AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Skrevet 5. januar Jeg produserer egne varer som små grossister, kaféutsalg og andre nå ønsker å kjøpe for å selge videre. De ønsker at jeg foreslår både engros- og utsalgspris. Jeg har null peiling her. Jeg selger direkte til kunden for 99kr. Koster ca. 30kr å produsere. Hva er normal fortjeneste på slike varer? Hvilken engrospris kan jeg forvente? Bør grossisten selge for samme som jeg selger for? Det er ikke viktig hva jeg selger. Jeg vil bare vite hva jeg som lokal produsent kan forvente. Anonymkode: 577d2...707
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spør KI. Anonymkode: 4277c...9c9 Jeg spør (også) her. Anonymkode: 577d2...707
AnonymBruker Skrevet 5. januar #4 Skrevet 5. januar Det normale vil jo være samme utsalgspris hos salgsstedene som hos deg, ellers vil det ikke selge like bra. Spørs jo litt på om frakt tilkommer når du selger det direkte til enkeltkunder, i så fall kan jo de som kjøper engros ta en litt høyere utsalgspris. Forventningen blant oss «sluttbrukere» er at det skal være litt billigere å kjøpe direkte fra produsent fremfor om man snubler over det i en butikk. Anonymkode: e370e...965 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #5 Skrevet 5. januar Selvfølgelig har det noe å si hva du selger. Men det kan ikke være billigere å kjøpe varen hos deg enn hos grossist. Så du må enten godta lavere fortjeneste av varene som selges via grossist eller skru opp prisene når det selges direkte fra deg. Tipper grossist vil ha samme fortjeneste som deg, rundt 30kr. Ellers er det vel lite sannsynlig at de gidder å bruke plass i butikken på varene dine med mindre det selges i stort kvanta, som melk eller brød og den slags. Anonymkode: 60fcb...cfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå