Jaimatadi Skrevet 4. januar #1 Skrevet 4. januar Skal dere se denne dokumentaren? Jeg kjenner ikke saken fra før. Syns det er interessant at politiet gikk så langt som det ser ut på reklamen. De satt opp event for å lure inn en ny bestevenninne? Fascinerende at det gjøres slikt i Norge. 3
Vampyrina Skrevet 4. januar #2 Skrevet 4. januar Det finnes flere podcaster om saken, f.eks. «mysteriet på rom 221» av Svarttrost og «sjubarnsmoren» av Podme krim. jeg skal definitivt se serien. Har også lest boka. 3 1
Turkis Sau Skrevet 5. januar #3 Skrevet 5. januar Jeg har sett den. Utrolig fascinerende hvordan politiet setter inn en undercoveragent "Anna", som over 3 år infiltrerer Elisabeth Aaslie og blir bestevenn med henne. En enorm innsats, tid og ressurser som er lagt inn for å få henne til å avsløre seg selv. Dokumentaren er veldig godt laget, imo. De har gjort dybdeintervjuer med Aaslie i Bredtvedt fengsel, og kryssklipper disse inn parallelt med de faktiske opptakene mellom agenten "Anna" og Aaslie. Anbefales! 15 2
Lærke Skrevet 5. januar #4 Skrevet 5. januar Vampyrina skrev (16 timer siden): Det finnes flere podcaster om saken, f.eks. «mysteriet på rom 221» av Svarttrost Den var god👌🏻 Hørt på den om hun ‘lurelegen’? Også Svarttrost. Den er helt spinnvill😀 3 2
Anita666 Skrevet 5. januar #5 Skrevet 5. januar Veldig god true crime serie.Har også hørt podcasten fra Svarttrost.Den går mer i dybden. Vil jo si Anna ikke var særlig troverdig som undercover agent,og selv ikke Elisabeth trodde helt på henne.Synes Anna var utrolig"syntetisk",og tilsist desperat og anmasende.Det må da ha vært overtydelig etterhvert at hun var politi.(ikke egentlig politi sier de i Svartrost,men mer noen som melder seg for slike oppdrag,og blir gitt et visst spillerom) 3 år som Anna,var ikke særlig bevisgivende.Og jeg er enig i at de gikk veeeldig langt i å provosere frem en reaksjon fra Elisabeth.I Svarttrost sier det spesiellt at han som "spillte" Calle gikk over streken.Synes den scenen var en dårlig teaterforestilling.Den der hadde jeg ikke gått på.. Det må ha kostet vanvittige ressurser,bla å sette opp kameraer på diverse hotellrom på forhånd.Og alle pengene som ble investert til Elisabeth og diverse dyr kosmetikk etc.Samt gaver,resturanter og reiser.Skattepengene våre.Ikke verdt det ifht hva vi får høre at kom ut av det.De skjønnte politiet tilsist også,at de forsøkte å piske en død hest. Tror Anna må se etter en ny karriere.Dårlig forestilling. 9 2
Minosa Skrevet 5. januar #6 Skrevet 5. januar Anita666 skrev (1 time siden): Veldig god true crime serie.Har også hørt podcasten fra Svarttrost.Den går mer i dybden. Vil jo si Anna ikke var særlig troverdig som undercover agent,og selv ikke Elisabeth trodde helt på henne.Synes Anna var utrolig"syntetisk",og tilsist desperat og anmasende.Det må da ha vært overtydelig etterhvert at hun var politi.(ikke egentlig politi sier de i Svartrost,men mer noen som melder seg for slike oppdrag,og blir gitt et visst spillerom) 3 år som Anna,var ikke særlig bevisgivende.Og jeg er enig i at de gikk veeeldig langt i å provosere frem en reaksjon fra Elisabeth.I Svarttrost sier det spesiellt at han som "spillte" Calle gikk over streken.Synes den scenen var en dårlig teaterforestilling.Den der hadde jeg ikke gått på.. Det må ha kostet vanvittige ressurser,bla å sette opp kameraer på diverse hotellrom på forhånd.Og alle pengene som ble investert til Elisabeth og diverse dyr kosmetikk etc.Samt gaver,resturanter og reiser.Skattepengene våre.Ikke verdt det ifht hva vi får høre at kom ut av det.De skjønnte politiet tilsist også,at de forsøkte å piske en død hest. Tror Anna må se etter en ny karriere.Dårlig forestilling. De sa vel at Anna sin stemme ble spilt av en skuespiller for å sikre hennes anonymitet. Det kan jo ha bidratt til at hun ikke virket helt troverdig? 27 6
Gjest Maia70 Skrevet 5. januar #7 Skrevet 5. januar Jeg har ikke sett den enda. Viser de opptak av ting som skjedde?
Anita666 Skrevet 5. januar #8 Skrevet 5. januar Minosa skrev (34 minutter siden): De sa vel at Anna sin stemme ble spilt av en skuespiller for å sikre hennes anonymitet. Det kan jo ha bidratt til at hun ikke virket helt troverdig? Mulig..Men settingen i det jeg kunne se samlet sett,virket ikke troverdig noe sted.Som Anna sin leilighet,fra det vi kunne se.Den var endel av kulissene,og satt i stand for Anna.Så ikke ut som om en person bodde der,sterilt,upersonlig.De brukte hele 3 år på å holde dette gående.Iflg det jeg hørte på Svarttrost,kan agentene vise litt kreativitet i scenene de velger å skape for å få reaksjoner.Tilsist satt desperate Anna der med armen i gips,og hadde blitt voldtatt av Calle..Ja,Elisabeth hadde få venner,og knyttet seg til henne,men vi får høre mer og mer utover at hun var nære ved å blåse hele opplegget flere ggr. 4
Anita666 Skrevet 5. januar #9 Skrevet 5. januar Maia70 skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke sett den enda. Viser de opptak av ting som skjedde? Vi får se da de åpnet graven til faren.Utrivelig..Ellers er det avhørsopptak mest,og hele dette med den falske venninnen etc 1
Turkis Sau Skrevet 5. januar #10 Skrevet 5. januar (endret) I serien er leiligheten, alle scenene med de to, og stemmen til "Anna" iscenesatt/skuespill - altså ikke slik det var i virkeligheten. Det gir nok et litt mer syntetisk inntrykk enn hva reelt var. At Aaslie sier hun skjønte tidlig at "Anna" var politi, vel. Den dama lyver jo om -alt-, hun har, blant andre, diagnosen dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopat). Helt utrolig skremmende hvor langt Aaslie var villig til å gå, med alle de andre hun truet og forgiftet, vold mot ekser og egne barn, og rolig som skjæra på tunet i forhold til å planlegge og gjennomføre drap. Politiet mener hun også drepte den 86 år gamle farmoren sin. Denne ble dog henlagt, da de besluttet å ikke åpne hennes grav også. Ene sønnen (onkelen til Aaslie), sa nei til det. Han mente at det holdt. Moren hans skulle få hvile i fred ved siden av sin mann. De "visste" uansett hva som hadde skjedd. Og de andre eksene, de lever farlig dersom denne damen en gang slippes ut. Han ene ble forgiftet 4 ganger av henne. Jeg grøsser. Endret 5. januar av Turkis Sau 24 1 15
NiceOrNothing Skrevet 5. januar #11 Skrevet 5. januar Turkis Sau skrev (4 minutter siden): I serien er leiligheten, alle scenene og stemmen til Anna var iscenesatt/skuespill - altså ikke slik det var i virkeligheten. Det gir nok et litt mer "syntetisk" inntrykk enn hva reelt var. At Aaslie sier hun skjønte tidlig at "Anna" var politi, vel. Den dama lyver jo om -alt-, hun har, blant andre, diagnosen dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopat). Enig . Hun vil snu enhver løgn mot andre enn seg selv . Men syns hun beviser påstanden om at den som er flinkest å manipulere , er lettest å manipulere.. 7
Turkis Sau Skrevet 5. januar #12 Skrevet 5. januar NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Enig . Hun vil snu enhver løgn mot andre enn seg selv . Men syns hun beviser påstanden om at den som er flinkest å manipulere , er lettest å manipulere.. Den har jeg ikke hørt før, men så sant! 1 1
NiceOrNothing Skrevet 5. januar #13 Skrevet 5. januar Turkis Sau skrev (5 minutter siden): Den har jeg ikke hørt før, men så sant! Syns hun avslørte seg ila de første spørsmålene . Hun nikker svakt på hodet , mens hun sier nei.. den som studerer kroppspråk vil se det. 13 1
Turkis Sau Skrevet 5. januar #14 Skrevet 5. januar NiceOrNothing skrev (9 minutter siden): Syns hun avslørte seg ila de første spørsmålene . Hun nikker svakt på hodet , mens hun sier nei.. den som studerer kroppspråk vil se det. Veldig. Det var ikke mange sanne ord som kom ut av den kjeften. 4 2
NiceOrNothing Skrevet 5. januar #15 Skrevet 5. januar Turkis Sau skrev (13 minutter siden): Veldig. Det var ikke mange sanne ord som kom ut av den kjeften. Hun er nok en lystløgner av rang . 5
Gjest Maia70 Skrevet 5. januar #16 Skrevet 5. januar NiceOrNothing skrev (22 minutter siden): Syns hun avslørte seg ila de første spørsmålene . Hun nikker svakt på hodet , mens hun sier nei.. den som studerer kroppspråk vil se det. Jeg har sett Amanda Knox gjøre det samme flere ganger.
NiceOrNothing Skrevet 5. januar #17 Skrevet 5. januar Maia70 skrev (25 minutter siden): Jeg har sett Amanda Knox gjøre det samme flere ganger. Den må ses skjønner jeg , takk for tips
Natriumclorid Skrevet 5. januar #18 Skrevet 5. januar Det må også kreve en svært spesiell personlighet å være undercoveragent. Og ikke nødvendigvis på en bra måte. 7 2
NiceOrNothing Skrevet 5. januar #19 Skrevet 5. januar Natriumclorid skrev (18 minutter siden): Det må også kreve en svært spesiell personlighet å være undercoveragent. Og ikke nødvendigvis på en bra måte. Sikkert godt betalt skuespillertalent . De gjør jo bare en jobb . 5
Natriumclorid Skrevet 5. januar #20 Skrevet 5. januar NiceOrNothing skrev (13 minutter siden): Sikkert godt betalt skuespillertalent . De gjør jo bare en jobb . Jeg tenker at det krever mer enn skuespillertalent. Manipulative evner, vil jeg tro. Enda bra det benyttes til noe nyttig da. 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå