Gå til innhold

Hvorfor så opptatt av husarbeide?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Poenget mitt er ikke at jeg syns det er merkelig at dere utfører husarbeide, men det er utfordringene og oppmuntringene jeg reagerer på. Disse trådene gir et inntrykk av at viktigheten av husarbeidet blir litt overdrevet i mine øyne, at det dere ønsker mest å forbedre ved dere selv er å bli flinkere til å pusse oppvaskkummen.

Til orientering: "Skinnende vask" osv. er "metoder" for å innarbeide rutiner og holde på de. For "utenforstående" kan det virke slik du ser det.

Ber deg om å forstå er at enkelte har utbytte av "husarbeid-trådene", samt akseptere/respektere at folk er forskjellige.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ber herved om unnskyldning for nysgjerrigheten min! Jeg mente ikke å provosere, men jeg har ikke vært borti en slik brennende interresse for husarbeid før så det fanget rett og slett oppmerksomheten min.

(I frykt for å hisse på meg benkepussere så startet jeg en egen for ikke å ødelegge/forstyrre trådene dere allerede har gående. Det ser ikke ut til at det hjalp.)

Skrevet
Jeg ber herved om unnskyldning for nysgjerrigheten min! Jeg mente ikke å provosere, men jeg har ikke vært borti en slik brennende interresse for husarbeid før så det fanget rett og slett oppmerksomheten min.

Poenget er vel nettopp det at vi som driver med FlyLady og liknende ikke er brennende interessert i husarbeid, derfor trenger vi litt inspirasjon for å gjøre det litt morsommere. ;)
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har registrert at det finnes et par tråder her der dere utfordrer hverandre til å rydde og vaske. Hvorfor er dere så opptatt av husarbeide? Jeg skjønner jo at det ikke er noe koselig å bo i en svinesti, men de fleste klarer jo å holde enn viss standard uten større anstrengelser. Er målet et skinnende rent og støvfritt hjem, å være den perfekte husmor? Jeg får litt assosiasjoner til Stepford Wives og den norske klassikeren Støv på hjernen.

Noen synes det er motiverende.

Når det er sagt, så er det jo ikek tvil om at det finnes en del folk her med støv på hjernen, som ikke kan ha besøk om det er støv i bokhyllen eller om gårsdagens oppvask ikke er tatt.

Selv er jeg sjeleglad for at jeg ikke er slik, det må være stressende.

Gjest Gjest uten sko
Skrevet
At trådstarter gidder å bry seg! (Aner jeg en liten "jeg er så mye bedre enn dere"- nedlatende holdning her?)

Kjære gjest med sko, det er ikke slik at etthvert spørsmål er et angrep, og det er heller ikke slik at om man spør om noe man ikke skjønner, så rakker man ned på andre. Den nedlatende holdningen tror jeg du må legge på egen kappe.

Jeg er overrasket over holdningen til mange av dere som svarer her. Trådstarter har spurt på en fin måte hva som gjør at så mange bruker så mye tid på å diskutere husarbeid her inne, og blir møtt av brukere i forsvarsstilling.

Gjest Embla s
Skrevet
Kjære gjest med sko, det er ikke slik at etthvert spørsmål er et angrep, og det er heller ikke slik at om man spør om noe man ikke skjønner, så rakker man ned på andre. Den nedlatende holdningen tror jeg du må legge på egen kappe.

Jeg er overrasket over holdningen til mange av dere som svarer her. Trådstarter har spurt på en fin måte hva som gjør at så mange bruker så mye tid på å diskutere husarbeid her inne, og blir møtt av brukere i forsvarsstilling.

Det er jo flott at TS startet en ny tråd istedenfor å ødelegge vasketrådene!

Men:

... Jeg får litt assosiasjoner til Stepford Wives og den norske klassikeren Støv på hjernen.

er vel ikke akkurat å "spørre på en fin måte"? Heller nedlatende og latterliggjørende, spør du meg.
  • 1 år senere...
Skrevet

Oki. jeg trenger et tips.

r en slaskete mann, og siden tydeligvis dere var så mange som hadde peil på skinnende oppvaskkummer her inne så har jeg vel kommet rett.

Oppvaskkummen min er nå fullt av et mørk belegg, og jammen har jeg ikke oppdaget at det lukter råte av den også.

Hva bruker jeg for å rengjøre den ?

Antar at zalo ikke holder :)

Skrevet
Jeg har registrert at det finnes et par tråder her der dere utfordrer hverandre til å rydde og vaske. Hvorfor er dere så opptatt av husarbeide? Jeg skjønner jo at det ikke er noe koselig å bo i en svinesti, men de fleste klarer jo å holde enn viss standard uten større anstrengelser. Er målet et skinnende rent og støvfritt hjem, å være den perfekte husmor? Jeg får litt assosiasjoner til Stepford Wives og den norske klassikeren Støv på hjernen.

Vet ikke hvilke erfaringer du har,men å drifte et hjem krever ganske mye.

Skrevet
Vet ikke hvilke erfaringer du har,men å drifte et hjem krever ganske mye.

Jeg synes denne tråden er utrolig morsom, helt utrolig at noen følger et program for husarbeide og diskuterer det på nettet opptil flere ganger om dagen når de synes det er så kjedelig?

Jeg føler at mine ambisjoner for videreutdanning og resultater på jobben faller helt i bakleksa sammenlignet med dette abnorme fokuset på rent hjem.

Ellers kunne ingen sagt det bedre enn Ibsen:

Ja, tenke det, ønske det, ville det med, men gjøre det (….)

Go girl :husarbeid::pisk: Håper noen har noen snille menn som også forbarmer seg over husarbeidet innimellom, tross 2008 nå.

Skrevet (endret)

............

Endret av Asti
Skrevet (endret)

............

Endret av Asti
Skrevet (endret)

............

Endret av Asti
Skrevet

Jeg tilhører ikke de som skriver i trådene det her omtales. Men jeg går lei iblant og leser noe av det som blir skrevet, og blir inspirerert av det! Mye bra fokus på hvor mye man rekker hvis man tar et kvarter hver dag osv. Jeg blir inspirert til å bli kvitt "haugene" som samler seg, og gjøre små filleting man ofte ikke gidder ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...