Gå til innhold

Tilskudd som faktisk virker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er kvinne på 41 som de siste årene har begynt å merke at kroppen er i endring. Selv om jeg ikke trener mindre eller spiser mer enn før, så har jeg blitt tyngre og magen er mer oppblåst etter måltider. Lavere energinivå, mer humørsvingninger osv. 

Får opp masse reklame for diverse tilskudd o.l. som skal gjøre kroppen mer i balanse, men jeg er skeptisk til at slikt skal funke. Er det noen som har erfart å ta noe som faktisk funker for å få kroppen mer i balanse? Selvsagt i tillegg til et balansert kosthold og trening. 

På forhånd takk🌸

Anonymkode: 27383...424

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dvitamin og B12 vitamin. I ditt tilfelle, som kvinne, så kan det også være jern.  

Anonymkode: c4e7d...bef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dvitamin og B12 vitamin. I ditt tilfelle, som kvinne, så kan det også være jern.  

Tar D-vit og jern hver dag, og det har jeg gjort lenge. Ikke B12, det bør jeg sikker også ta. Takk 😊 ts.

Skrevet

Kreatin

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hva du legger i balansert kosthold 🙂 Hva spiser du av type mat? 
Men generelt så er sukker en versting, det roter med nervesystemet ditt. Gir raskt løft, med påfølgende "dump" etterpå. For mye koffein er heller ikke bra. Noen vitaminer er vannløselige ... noen forblir i kroppen en stund, som f eks vitamin D. Det er de som ble syk av for mye tilskudd av D... 
Hvordan sover du? Magnesium Glysinat roer nervesystemet og kan fint tas på kvelden for bedre søvn..
Trener du mye trenger kroppen ofte mer magnesium.. 
Dette er omfattende 🙂 Sjarmen med tarmen kan være greit å lese seg opp på 🙂

Anonymkode: c216d...44e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva om man får sterk reaksjon på B12? 

Anonymkode: 34bd7...a3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det kommer litt an på hva du legger i balansert kosthold 🙂 Hva spiser du av type mat? 
Men generelt så er sukker en versting, det roter med nervesystemet ditt. Gir raskt løft, med påfølgende "dump" etterpå. For mye koffein er heller ikke bra. Noen vitaminer er vannløselige ... noen forblir i kroppen en stund, som f eks vitamin D. Det er de som ble syk av for mye tilskudd av D... 
Hvordan sover du? Magnesium Glysinat roer nervesystemet og kan fint tas på kvelden for bedre søvn..
Trener du mye trenger kroppen ofte mer magnesium.. 
Dette er omfattende 🙂 Sjarmen med tarmen kan være greit å lese seg opp på 🙂

Anonymkode: c216d...44e

Takk for svar 😊 Er opptatt av å spise minst mulig bearbeidet mat, lager alt fra bunnen og prøver å balansere ift næringsstoffer. Blir nok litt mye koffein på kontoret i hverdagen, og tidsvis sukker (varierende i syklusen), så der kan jeg-og skal jeg- kutte.

Sover heldigvis godt, har aldri hatt problemer med søvn. 

Takk for tipset ang bok, skal lese den! Har hørt om folk som har fått en mer balasert kropp ved å gjøre grep ift tarmenes funksjon. TS.

• Hjerte 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Matas, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...