AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Må kunne brukes fra nyfødt til 22 kg 😊 Anonymkode: 00f3b...63a
AnonymBruker Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Altså, det er ikke særlig mange bæreseler som passer både en nyfødt og en unge på 22 kg (da er de, hva da, 6 år?). Nærmeste er kanskje Isara The One. Men anbefaler å kjøpe noe som passer en nyfødt de første mnd (ergobaby embrace, NekoTiny) for å så å kjøpe en sele som passer bedre når de er litt større. Også viktig at selen passer deg og din kropp, de er like ulike som klær. Anonymkode: ca281...07b 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Et godt, vevd sjal er det eneste som funker helt fra nyfødt til så stor unge. Anonymkode: 5c4af...3d3
MariaIsabel Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar Najell original vol 2 er vi veldig fornøyd med! Passer fra nyfødt til 3 år, og har 5 ulike bæreposisjoner, inkl avtagbart sete.
AnonymBruker Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar Bæresjal! Bæresele er dritt spesielt om du skal bruke det i lengre perioder. Bæresjal ble redningen min❤️❤️❤️ Anonymkode: 8ee55...821
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bæresjal! Bæresele er dritt spesielt om du skal bruke det i lengre perioder. Bæresjal ble redningen min❤️❤️❤️ Anonymkode: 8ee55...821 Derfor det er så viktig å finne en sele som passer sin kropp ☺️ jeg kan gå lange turer i selen min med mini på ryggen uten noen plager. Anonymkode: ca281...07b
AnonymBruker Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar Har du prøvd å bære et barn på 22 kg? Jeg synes babyen min på 9 kg er tung nok å gå rundt med i bæresele 😅 Anonymkode: 4ac61...f98 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Skrevet 4. januar Har testet maaange og favoritten ble tilslutt «Tula free to grow». Husker ikke hvor mange kilo, men den kan du bruke både på mage og rygg. Brukte den sist til 3-åringen nå like før jul, men tror det ble siste gang 😅 Barnet er 14 kg og 100 cm, ble litt i tyngste laget nå! Anonymkode: bc248...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #10 Skrevet 4. januar Vi har hatt forskjellige etter alder. Veldig fornøyd med Close Caboo i starten. Har hatt små barn så for oss hadde den lang brukstid. Likte og Tula Free to Grow og Ergobaby Omni 360. Det jeg likte best med Ergobaby var at selene kunne krysses bak, mens jeg syns Tula var best for barnet. Tulaen kan jeg fortsatt bruke til å ha 5 åringen på ryggen (ikke det at jeg gjør det, men det er mulig). Bærebehovet har sluttet lenge før vektgrensen nåes. Anonymkode: 33e37...f74
AnonymBruker Skrevet 4. januar #11 Skrevet 4. januar Ingen sele kan brukes fra nyfødt (dag én) til 22 kg. Avhengig av babyens størrelse kan Isara the one fungere veldig godt etter 4-6 uker. Til nyfødt, altså fra fødsel, er Ergobaby embrace super og den er lett å finne brukt og selge brukt igjen. Alternativt Neko Tiny. Close caboo er også fin, men obs på at den blir varm for baby fordi det er tre lag utenpå baby - var helt uaktuell for oss med nyfødt i i 30+ hetebølge i sommer. Hvis du finner riktig sele til deg nå er det helt fantastisk å bruke til både nyfødt og store barn! Lykke til:-) Anonymkode: 725c9...ffd
AnonymBruker Skrevet 4. januar #12 Skrevet 4. januar Elastisk sjal til nyfødt. Tula FTG passer fint fra ca 2-3 mnd og opptil 20 kg. Fantastisk sele. Anonymkode: 56caa...3e5
AnonymBruker Skrevet 4. januar #13 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Må kunne brukes fra nyfødt til 22 kg 😊 Anonymkode: 00f3b...63a Anbefaler bæresjal fremfor bæresele til nyfødt og de første mnd. Deretter så anbefaler jeg å finne en bæresele som passer ditt bruk og som passer til deg, og barnets preferanser og behov. Bærer man mye, er det verdt å investere i en litt dyrere god sele, bærer man lite, klarer man seg fint med noe litt billigere. Eventuelt sjekk om det finnes en lokal bæregruppe i nærheten av hvor du bor. Jeg og mannen foretrekker ulike seler, så vi har mer enn en sele. Brukte baby bjorn til storesøster, har både ergobaby og najell sin til minsten, samt en Tula free to grow. Bruker najell med selve ryggen av hvis vi er på handling, slik at det er mindre belastning å bære siden minsten da sitter på setet. Bruker egrobaby hvis vi er ute på turer med hundene og andre småturer. Mannen liker Tula sin best til seg. Ikke kjøp en sele eller sjal bare fordi det er fint. Nytten og bruken spiller stor rolle for hvordan bæring blir for både voksne og barn. Anonymkode: 6fb5c...01e
AnonymBruker Skrevet 5. januar #14 Skrevet 5. januar Du finner ingen sele som passer fra nyfødt til 22 kg. Jeg venter nummer 2 nå og kommer til å gå for følgende (har også sjal til over en månedslønn liggende 😅) : Elastisk sjal til nyfødt, Ergobaby Embrace til mannen. Disse kan du kjøpe og så selge igjen brukt. Isara the one og Manduca (superbillig og kjempegod) + Oscha Cairis når de passer Tula FTG er veldig mye mer polstret, som kan være godt, men den kan ikke krysses i ryggen. Det var veldig nødvendig for min komfort. Bærer nå 3-åringen på rygg i toddlersele (Artipoppe Zeitgeist toddler), men favoritten er en meh dai sydd i sjalstoff. Anonymkode: 9318b...d44
AnonymBruker Skrevet 5. januar #15 Skrevet 5. januar du har helt forskjellige krav til en bæresele til nyfødt, og til en på 22 måneder. Med en baby er viktigst at selen er myk og god for babyen og deg, og at babyen i en riktig posisjon og er nærme kroppen din. Babyen veier veldig lite og du trenger ikke den stødigste sele for å holde ham fast, han prøver ikke aktivt til å slite seg ut. 😅 Så, elastisk sele eller sjal i første 3 måneder - for eksempel Caboo, jeg likte den. og en mer stødig bæresele til et større barn, jeg hadde Ergobaby til første, og prøvde Manduca til andre, men likte ikke Manduca, de klipsene ble forvirrende for meg. Men tror dette her er svært individuelt, for jeg kjøpte Manduca fordi den var så populær og alle anbefalte den. Jeg har også prøvd vevde sjal, for meg ble det for mye styr, jeg er ikke så detaljeorientert at jeg gadd å lære de beste og mest riktige knyttinger. Men mannen min elsket sjal, mest fordi han er stor og har brede skuldre, og Ergobaby/Manduca aldri passet ham helt. Det viktigste er uansett en ting, ha babyen i et sjal, vendt mot deg, fra dag en, og hver eneste dag, selv bare ti minutter men uansett. Venn babyen til det før hen "våkner". Da forenkler du livet ditt for hele første året, men min erfaring er at man må være kjapp ute.. For mange tør ikke, gidder ikke, også er det for sent, og plutselig har de en baby som ikke vil sitte i et sjal, eller vil bare sitte fremover. Anonymkode: 3903b...848
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå