Gå til innhold

Hvem inviterer til konfirmasjon. Skilte foreldre, nye partnere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å lage invitasjoner. 

Vi skiltes for 10 år siden da konfirmanten var 5 år, og flyttet til hver vår by så kontakten har vært så som så. 

Syns det var litt stusselig at konfirmanten skal invitere helt alene, så slengte på far og meg. 

Jeg har en kjæreste som ikke er naturlig i denne sammenheng, men far har en samboer som har vært der i 7 år. 

Det ser veldig rart ut for meg at det står [...velkommen, hilsen Lisa (konfirmanen), Ola (far) og Kari (meg)].

Ville der gjort det annerledes? 

Jeg skal snakke med far altså, men han er en særing og vil sikkert vurdere å lage egne invitasjoner der det bare står Ola og Nora.

Livets utfordringer her altså ☠️

Anonymkode: 2ea6a...b84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare invitert fra konfirmanten. Er det ikke det som er mest vanlig og naturlig?

Når barna har invitert til bursdagsfeiring, har dere skrevet foreldre på invitasjonen da også?

Anonymkode: c216e...9ec

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker også det er naturlig at det bare står konfirmanten 

Anonymkode: afac3...ac2

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det rart? Dere er jo foreldrene til Lisa! Og dessuten er det dere som skal invitere til fest, ikke konfirmanten siden festen er for henne. Og det er iallfall rart om stemor skal stå som vertinne i invitasjonen!

Anonymkode: 4d6d2...28d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet at det ikke alltid er like enkelt, men ideelt sett burde foreldrene heve seg over evnt uenigheter og sende ut invitasjoner sammen med konfirmanten.  Evnt med samboer også når denne er "etablert" som en del av konfirmantens liv.

Er mitt syn da :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg (far) sendte ut egne invitasjoner da barnet mitt ble konfirmert fordi mor ønsket å bruke 1700 kroner på trykte invitasjoner og insisterte på at de skulle sendes i posten med frimerker for 20 kroner stk. Jeg insisterte på å sende egne invitasjoner på grunn av prisen, ikke fordi jeg er en særing. Konfirmanten og jeg ble Enige om hva som skulle stå, og bare konfirmanten ble nevnt, ikke foreldre. 

da min kone og jeg flere år senere inviterte til konfirmasjon ble det også sendt invitasjoner med «fra Lisa (konfirmanten), og ikke fra mor og far. 

det var naturlig for oss og konfirmanten, om det er vanlig, vet jeg ikke. Det er tross alt en fest til og for konformanten, ikke for foreldrene. 

Anonymkode: a318e...813

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På begge mine har det ikke stått «hilsen» noen, det har stått noe sånn som «vi inviterer til Navn sin konfirmasjon som foregår Sted dato klokkeslett. Festen blir på Adresse fra klokkeslett. SU innen dato» 

Og gjerne hatt navn og bilde på forsiden, bestilt fra Optimalprint

Anonymkode: 50db8...638

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm. Kanskje enklest å bare ta bort Ola og Kari og la konfirmanten invitere. 

Gjør litt vondt, for det er jo vi (eller jeg iallefall) som lager istand selskap og inviterer slekt og venner for å feire henne. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke skilte, men invitertre fremdeles bare til XXX sin konfirmasjon.

Droppet fra ditt og datt, alle skjønner hvem det er fra og konfirmant, tid og sted er akt de trenger.

Anonymkode: 3f960...d61

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør litt vondt, for det er jo vi (eller jeg iallefall) som lager istand selskap og inviterer slekt og venner for å feire henne. 

TS

Men hvorfor det? Tror du at hvis ikke navnet ditt nevnes, antar gjestene at det er konfirmanten selv som har bestilt og betalt for lokaler, mat og satt i stand selskap? Er du virkelig sååå opptatt av å få creds? Kanskje lurt å ta en runde meg deg selv på dette punktet.

Anonymkode: ce0f2...478

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi skriv kun Konfirmanten. 

Stod noe slikt

Til xxx og xx

I forbindelse med min konfirmasjon er dere invitert . Kirka kl og selskap kl i selskaps lokale

Hilsen navnet Konfirmanten

Svar frist 

• Liker 1
Skrevet

Vi har brukt bare konfirmanten i alle her.. og du, hvorfor er det vondt at du ikke skal nevnes?? Er jo konfirmantens dag og alle skjønner jo at det er de voksne som ordner.. kan evt ha s.u til deg ? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

TS

Hvorfor gjør det vondt? Alle vet vel at det er foreldrene til konfirmanten som ordner i stand?

Anonymkode: 1d489...b5d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På invitasjonene i våres barns konfirmasjoner står det hilsen "kongirmantens navn"

SU innen dato til mor på xxxxxxxx eller far på xxxxxxxx. Det er jo foreldrene som må få svar på om folk kommer eller ikke. Men tror det er vanligst at konfirmanten inviterer. Man sender jo ikke ut takkekort hvor foreldrenes navn står oppført heller.

Anonymkode: 9a127...cbc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er konfirmanten som inviterer. Ville syntes det var merkelig om det stod annet på kortet, og særlig en lang rekke navn med mine og dine. 

Men nå er det jo normalt at konfirmanten bidrar en del også. - blant annet med å fikse invitasjonene (med litt veiledning selvfølgelig). Er det en grunn til at du skriver disse? 

Anonymkode: 8329f...1b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er skilt, begge er etablerte på nytt i ekteskap, men inviterte fra konfirmanten, mor og far, vi er jo foreldrene, ingen problem, og konfirmanten syntes det var koselig.

Anonymkode: 2642c...47e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle konfirmasjonene jeg har vært i de siste årene har det vært konfirmanten som har invitert.

Anonymkode: cf4df...b6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS

Det korrekte ville være verten(e)s navn, altså "Kari" hvis du arrangerer det alene eller ditt "Ola og Kari" hvis dere er felles om det. 

Anonymkode: 4ccb4...e12

AnonymBruker
Skrevet

Skriv bare fra konfirmanten.

Er det i din by og lokale kirke festen holdes? Det er jo unaturlig å ha far som vert hvis han ikke er med å arrangere, men bare er en gjest.

Anonymkode: d5419...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Bare skriv fra konfirmanten. Folk skjønner jo hvem det egentlig er som arrangerer. 

Anonymkode: a7fa1...6fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...