Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er med!!👌

Anonymkode: 23ded...385

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nice! Bra initiativ! 

Jeg starter i morgen! Jeg har i tillegg meldt meg på rydde Challenge til ryddemagi, og gleder meg til å begynne 12.1 👍🏻 jeg har en enebolig, ei hytte og en fritidsbolig, så det blir en del saker når alt var kjøpt ferdig møblert(unntatt huset) men har jeg bodd i 20 år med mann,barn og husdyr som alle har sine hobbyer😂

Skrevet

Nice! Bra initiativ! 

Jeg starter i morgen! Jeg har i tillegg meldt meg på rydde Challenge til ryddemagi, og gleder meg til å begynne 12.1 👍🏻 jeg har en enebolig, ei hytte og en fritidsbolig, så det blir en del saker når alt var kjøpt ferdig møblert(unntatt huset) men har jeg bodd i 20 år med mann,barn og husdyr som alle har sine hobbyer😂

Men jeg tror jeg vil lage meg et kart med tall fra 1-40 å krysse ut et tall hver dag. I dag har jeg kastet tre gamle brettspill og et kaffeservice

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt inspirert av tråden, jeg.

Har kastet meg rundt, kastet nærmere 10 kvitteringer ;) Et par lapper som fulgte med nye klær.

Kastet 5-6 kosmetikkprodukter. Noen hudproduktprøver som aldri blir prøvd. Noe annet rusk fra badet. Dro frem et hyllesystem på badet og støvsuget og vasket bakom + vasket hyllesystemet. Da er jeg 90 % ferdig med (fjor-)årets nedvasking av badet også - begynte i romjulen, men greide ikke å bli helt ferdig, men i morgen blir jeg ferdig med det! Så takk for inspirasjonen, Ts!

Gikk ut med noe metallsøppel. 

Har også lagt noen ting jeg skal gi bort eller levere tilbake til noen i poser, så nå står de klare ved ytterdøren til å tas med til respektive eiere/nye eiere til uken.

Har vært langvarig syk, og da er det greit å ta med også småting som ryddes, for det blir mer motiverende når man får brutt det opp i mindre oppgaver. Å se på helheten kan virke overveldende når formen er for dårlig til å gjøre mer enn en bitteliten ting som må gjøres.

Formen min er veldig varierende, men jeg skal henge med i tråden og følge med så mye jeg greier.

:skilpadde:

Anonymkode: 1176a...91a

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster ting jeg ikke trenger underveis hele året. Tror ikke jeg har 820 ting jeg kan kaste

Anonymkode: a7db0...63e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bra initiativ! 

Anonymkode: 4aa6a...9cd

• Liker 2
Skrevet
Puppenlun skrev (1 time siden):

Nice! Bra initiativ! 

Har husdyrene dine hobbyer? :ler: Sorry, måtte bare :fnise: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (6 timer siden):

Jeg har hivd meg på ryddechallenge som går som dette; 

I 30 dager (selv går jeg for 40) skal du kvitte deg med 1 gjenstand for hver dag, men for hver dag skal du øke med en. Dvs: På dag 1 kvitter du deg med en ting. På Dag2 kvitter du deg med to ting, 3 ting på dag3 osv.

Dag1: En gammel avis gikk i søpla. Totalt: 1

Dag2: To gamle, betalte regninger i søpla. Totalt: 3

Dag3: Tre avklipte pristagger som lå på kommoden. Totalt: 6

Dag4 kommer i morgen 

Så på dag 40 skal du kaste 40 ting? Høres litt voldsomt ut. Eller så har du skremmede mye skit og lort hjemme. Eventuelt er du veldig glad i å legge søppel rundt omkring istedet for å kaste med en gang.

Anonymkode: c2f0d...86c

• Liker 3
Skrevet

Jeg har min egen ryddechallenge som jeg gjør hvert år i januar, siden jeg er mye hjemme pga vinterværet. :P Og fint å starte det nye året med å rydde! Jeg går gjennom absolutt alt jeg eier, hver minste lille ting, og kvitter meg med alt jeg ikke trenger eller ikke bruker (og rydder litt samtidig). Prøver å få gitt bort til folk jeg kjenner eller bruktbutikk hvis det er noe andre kan bruke. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en smart plan, kommer til å bruke teknikken til inspirasjon men tilpasse den min situasjon. Har nylig flyttet så har heldigvis kastet mye mens vi pakket, men nå har vi flere flytteesker stuet bort som jeg ikke har orket å ta stilling til, så jeg tenker jeg skal prøve å pakke ut noe fra eskene istedenfor å kaste noe. Så dag 1 pakker jeg ut og finner en fast plass til 1 ting, helt til kassene er borte! 

Anonymkode: 3fc0e...5cb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så på dag 40 skal du kaste 40 ting? Høres litt voldsomt ut. Eller så har du skremmede mye skit og lort hjemme. Eventuelt er du veldig glad i å legge søppel rundt omkring istedet for å kaste med en gang.

Hør på frøken nesevis da 😂 ikke bare søppel det er snakk om, men også klær man ikke bruker lenger, kosmetikk man ikke liker/bruker/som ikke passer en osv. Løper du til klescontaineren med en gang det går hull i en singlet eller du finner en kjole i skapet du ikke vil bruke mer? Tviler... De fleste samler opp litt klær før de leverer til Fretex eller kaster i klescontainer. Men du kjører kanskje med en og en sokk til Fretex?

Mange driver også med empties, altså de samler opp alt av kosmetikk de bruker opp på en måned for å registrere det/ta bilder og kaster ved månedens slutt. Veldig nyttig og det kan også bli mange produkter. Masse av det både på YouTube og Instagram. Har vært populært i mange år nå. 

Anonymkode: 3b848...d31

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
jukkapalme skrev (14 minutter siden):

Har husdyrene dine hobbyer? :ler: Sorry, måtte bare :fnise: 

Kattene mine har masse hobbyer! :D De er veldig opptatt av ballspill, jakt, god søvnhygiene, god mat, og er i tillegg glad i interiør. Blant annet flytter de gjerne på gulvmattene flere ganger i døgnet og danderer litt om på sofaputene når de får ånden over seg :) 

Jeg aner ikke hvor mange ting jeg har kvittet meg med i dag, men har ryddet i to skuffer og to skap og håper å få gitt bort alt det gamle dilldallet jeg ikke lenger vil ha. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hør på frøken nesevis da 😂 ikke bare søppel det er snakk om, men også klær man ikke bruker lenger, kosmetikk man ikke liker/bruker/som ikke passer en osv. Løper du til klescontaineren med en gang det går hull i en singlet eller du finner en kjole i skapet du ikke vil bruke mer? Tviler... De fleste samler opp litt klær før de leverer til Fretex eller kaster i klescontainer. Men du kjører kanskje med en og en sokk til Fretex?

Mange driver også med empties, altså de samler opp alt av kosmetikk de bruker opp på en måned for å registrere det/ta bilder og kaster ved månedens slutt. Veldig nyttig og det kan også bli mange produkter. Masse av det både på YouTube og Instagram. Har vært populært i mange år nå. 

Tenk nå litt før du tolker alt som nesevist og svarer like nesevist tilbake. Det var blant annet de merkelappene fra klær jeg tenkte på. Selv jeg som er en til tider skikkelig rotehjerne, pleier ikke å la merkelapper fra klær ligge å slenge. 

Altså, jeg heier på TS, men stusser bare på valget av ting hun tar med i challengen. Det er jo nettopp sånne ting som du nevner som jeg ville mene er mer logisk å ta tak i.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kattene mine har masse hobbyer! :D De er veldig opptatt av ballspill, jakt, god søvnhygiene, god mat, og er i tillegg glad i interiør. Blant annet flytter de gjerne på gulvmattene flere ganger i døgnet og danderer litt om på sofaputene når de får ånden over seg :) 

Jeg aner ikke hvor mange ting jeg har kvittet meg med i dag, men har ryddet i to skuffer og to skap og håper å få gitt bort alt det gamle dilldallet jeg ikke lenger vil ha. 

Mine er besatt av pappesker 😂 når jeg har handlet noe på nett er det om å gjøre være første pus i esken 😂 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk nå litt før du tolker alt som nesevist og svarer like nesevist tilbake. Det var blant annet de merkelappene fra klær jeg tenkte på. Selv jeg som er en til tider skikkelig rotehjerne, pleier ikke å la merkelapper fra klær ligge å slenge. 

Altså, jeg heier på TS, men stusser bare på valget av ting hun tar med i challengen. Det er jo nettopp sånne ting som du nevner som jeg ville mene er mer logisk å ta tak i.

Men merkelappene var fra noen helt nye klær hun hadde brukt i går og i dag. De hadde ikke ligget i månedsvis. Og jeg forsto det som om hun skulle ha med større ting som det jeg nevner etter hvert. At hun starter i det små, liksom.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud... Jeg så meg rundt og tenkte at jeg må finne tre ting i dag og da lå de tre pristaggene bortimot rett forran nesa mi og ble en lettvint løsning. Det er ikke ensbetydende med at vi vasser i skitt og søppel hjemme. 

• Liker 9
Skrevet

Men merkelappene var fra noen helt nye klær hun hadde brukt i går og i dag. De hadde ikke ligget i månedsvis. Og jeg forsto det som om hun skulle ha med større ting som det jeg nevner etter hvert. At hun starter i det små, liksom.

Helt korrekt 

AnonymBruker
Skrevet

Fint initiativ, TS. Jeg sitter her med deler av et dødsbo og 2 flyttinger når jeg selv var syk. Da blir det litt kaotisk. 

Jeg ryddet litt og fikk nytt system i et kurvlagring. Gjett hva jeg gjorde? Pakket ned i kurvene noen klesplagg jeg gjerne like godt kunne ha kvittet meg med. De har null verdi for meg og andre kan ga glede av de. 

Anonymkode: 0861a...ff7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, ts! Jeg er også med. Gjorde dette for en del år siden også. Riktignok ikke hele veien til 40 dager, men jeg rakk å bli kvitt ganske mye lell. Veldig deilig og veldig lavterskel pga den rolige starten. 

(ikke for å rippe opp i det, men når det kommer til dagbladkryssord 😍😍, betalete regninger og merkelapper fra klær, er jeg *akkurat* som deg. Det der kunne vært mine første dager også. Og jeg skjems null. Bra jobba! 💪)

Anonymkode: 57a8f...308

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (7 minutter siden):

Herregud... Jeg så meg rundt og tenkte at jeg må finne tre ting i dag og da lå de tre pristaggene bortimot rett forran nesa mi og ble en lettvint løsning. Det er ikke ensbetydende med at vi vasser i skitt og søppel hjemme. 

Jeg mente det ikke sånn heller... Selv om du (i likhet med meg) har lang erfaring med KG, så trenger du ikke ta alle bittelitt negative svar opp i verste mening heller. Det er vel lov å undre seg litt?

Som jeg skrev til den andre over her; jeg heier jo på initiativet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...