hjärterdam Skrevet mandag kl. 09:25 #181 Skrevet mandag kl. 09:25 MarianneE skrev (2 timer siden): Ikke gjort noe hele helgen, blir å fortsette i kommoden i gangen i dag. Dere andre er utrolig flinke, jeg begynner å henge bakpå her frykter jeg 😄 Heier på deg! Tok kommoden i gangen før jul, nesten synd å ikke kunne skrive det inn her for det var myyyye 1
MarianneE Skrevet mandag kl. 10:51 Forfatter #182 Skrevet mandag kl. 10:51 hjärterdam skrev (1 time siden): Heier på deg! Tok kommoden i gangen før jul, nesten synd å ikke kunne skrive det inn her for det var myyyye Må begynne å ta stilling til hvor mange skjerf jeg skal ta vare på. Den blir hard... 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:47 #183 Skrevet mandag kl. 11:47 MarianneE skrev (55 minutter siden): Må begynne å ta stilling til hvor mange skjerf jeg skal ta vare på. Den blir hard... Hvis alle var mine hadde jobben vært svært enkel.da hadde jeg beholdt de to jeg bruker og gitt vekk resten. Anonymkode: c2d32...190 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:12 #184 Skrevet mandag kl. 15:12 Hei igjen fra voksen dame...jeg mistet helt lysten på rydding, en uke siden sist. Noen har noen motiverende råd? Har nok av ting å rydde i...men ender i sofaen å se tv istedet. Anonymkode: 3302c...882 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:40 #185 Skrevet mandag kl. 15:40 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei igjen fra voksen dame...jeg mistet helt lysten på rydding, en uke siden sist. Noen har noen motiverende råd? Har nok av ting å rydde i...men ender i sofaen å se tv istedet. Anonymkode: 3302c...882 Ta en ting hver dag. En ting er mer enn nok, stort sett vil du se at det blir mer men den ene tingen er målet så om det er alt du orker har du gjort det du skulle og kan være fornøyd. Å ha 30 ting feks som dagsmål er urealistisk for meg iallefall for da begynner det å kverne og koste mye mental energi men en ting er alltid innafor for meg ihvertfall. Anonymkode: b213a...d2a 2
hjärterdam Skrevet mandag kl. 16:05 #186 Skrevet mandag kl. 16:05 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hei igjen fra voksen dame...jeg mistet helt lysten på rydding, en uke siden sist. Noen har noen motiverende råd? Har nok av ting å rydde i...men ender i sofaen å se tv istedet. Anonymkode: 3302c...882 Har du noe du kan ta med deg og sortere mens du sitter i sofaen? En skuff med noe eller lignende? 3
MarianneE Skrevet mandag kl. 17:07 Forfatter #187 Skrevet mandag kl. 17:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei igjen fra voksen dame...jeg mistet helt lysten på rydding, en uke siden sist. Noen har noen motiverende råd? Har nok av ting å rydde i...men ender i sofaen å se tv istedet. Anonymkode: 3302c...882 Begynn smått: en kjøkkenskuff? Ei hylle under et bord? 5 bøker du ikke kommer til å lese igjen? Dag15: Her har jeg gått igjennom to skuffer i kommoden i gangen og sammen med datter18 fant vi 15 lue/ votter/ skjerf som ikke lenger er i bruk. Dette går til Fretex. Hvor langt har jeg kommet nå? 132 gjenstander har jeg funnet og kvittet oss med 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:29 #188 Skrevet mandag kl. 19:29 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ta en ting hver dag. En ting er mer enn nok, stort sett vil du se at det blir mer men den ene tingen er målet så om det er alt du orker har du gjort det du skulle og kan være fornøyd. Å ha 30 ting feks som dagsmål er urealistisk for meg iallefall for da begynner det å kverne og koste mye mental energi men en ting er alltid innafor for meg ihvertfall. Anonymkode: b213a...d2a Tusen takk, har tatt en ting ts Anonymkode: 3302c...882 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:30 #189 Skrevet mandag kl. 19:30 MarianneE skrev (2 timer siden): Begynn smått: en kjøkkenskuff? Ei hylle under et bord? 5 bøker du ikke kommer til å lese igjen? Dag15: Her har jeg gått igjennom to skuffer i kommoden i gangen og sammen med datter18 fant vi 15 lue/ votter/ skjerf som ikke lenger er i bruk. Dette går til Fretex. Hvor langt har jeg kommet nå? 132 gjenstander har jeg funnet og kvittet oss med Takk for svar har tatt to sjal og en engel...., skal gi på gjenbruk. Anonymkode: 3302c...882 2
AprilLudgate Skrevet mandag kl. 20:04 #190 Skrevet mandag kl. 20:04 Kastet to «gamle» - dvs lite brukte truser fordi passformen var eleeeeeeendig. 2 ting i minus - dette går ikke kjapt 😆 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:07 #191 Skrevet tirsdag kl. 06:07 Deilig å være i gang Tenk så deilig følelse, at hver gang en ting kastes/gis bort, selv om det er en liten ting....så blir det mer plass og ryddigere. ( så sant man ikke kjøper nytt, hehe) motiverende tråd Anonymkode: 3302c...882 1
hjärterdam Skrevet tirsdag kl. 14:01 #192 Skrevet tirsdag kl. 14:01 hjärterdam skrev (På 18.1.2026 den 8.10): Gudene vet hvordan gårdagen skal oppsummeres tallmessig😅😆megagjennomgang av mannens hobbykasser (sammen med hans altså!). Nøyer meg å si at tre flytteesker og noen små bokser med ymse er komprimert til to mindre plastkasser OG sortert på en måte som gjør det enkelt å finne igjen det som trengs til å fullføre prosjekter. Sikkert over hundre småting som er gått i bosset, men for å være veldig nøktern runder jeg av til 350 ting ut av huset nå pr 17.01.26 😊 I dag har jeg vært hjemme med sykt barn og har fått gått gjennom noen skuffer på stua: 14 penner 1 vannflaske som lakk 1 pyntegjenstand 1 refleks 8 googly eyes 4 treplugger 4 brukerveiledninger til ting vi ikke har lenger 1 ødelagt plastboks 1 mappe med ark jeg printet med rampenissegreier da ungene var mindre 1 par briller fra 2003 3 batteridrevne lys 1 ødelagt kjede 1 tom klesrulle 1 lokk 6 perler 1 gaverosett 4 bokser tørket playdoh 1 kart 1 rull dårlig tape 2 brente cd'er fra tidlig 2000tall 1 gammelt simkort 4 belter 2 gamle ladere (vi snakker da apple-ladere var store og brede) 1 referat fra et foreldremøte 17 ubrukte julekort 1 armbånd Så vi er på 350 + 84 = 434 ting jeg ikke skal bære ut av dette huset og finne ny plass til På 20 dager betyr det at jeg har ryddet i gjennomsnitt 21,7 ting pr dag, det tenker jeg er ganske greit jobba. I kveld skal jeg bryne meg på rommet til yngste, det forsvinner nok ikke mye derfra, men system må oppgraderes! Det verste er at det er nesten vanskelig å se det, haha. Neida, i ulike skuffer er ting vesentlig mer sortert og oversiktelig, men det er fortsatt mye ting generelt som kan gjennomgås. 6
MarianneE Skrevet tirsdag kl. 16:40 Forfatter #194 Skrevet tirsdag kl. 16:40 Dag16: 2 krydderglass med mildt sagt utgått dato på, 4 par slitte sokker, 6 hårpynt. Totalt: 148. 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:43 #195 Skrevet tirsdag kl. 16:43 Tok dag 19 og 20 i dag, fortsatte blant annet på den kommoden jeg åpnet og ga opp haha 30 flasker og bokser til pant fra boden, 3 brukte notatbøker, 1 ødelagt nøkkelring, 5 gamle hårstrikker, 10 gamle brukte konvolutter. Were on fire her altså 😁 Anonymkode: adec3...901 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:44 #196 Skrevet tirsdag kl. 16:44 MarianneE skrev (3 minutter siden): Dag16: 2 krydderglass med mildt sagt utgått dato på, 4 par slitte sokker, 6 hårpynt. Totalt: 148. Haha hvor gamle var krydderet? Jeg skal ta den hylla en dag og, redd jeg finner noe de brukte å krydre mamutt med kremt.. Anonymkode: adec3...901 1
MarianneE Skrevet tirsdag kl. 17:31 Forfatter #197 Skrevet tirsdag kl. 17:31 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Haha hvor gamle var krydderet? Jeg skal ta den hylla en dag og, redd jeg finner noe de brukte å krydre mamutt med kremt.. Anonymkode: adec3...901 Vi var på 10+ år, og det var to typer som aldri var blitt brukt noe særlig uansett 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:35 #198 Skrevet tirsdag kl. 17:35 MarianneE skrev (3 minutter siden): Vi var på 10+ år, og det var to typer som aldri var blitt brukt noe særlig uansett Da er det like greit ja! Anonymkode: adec3...901 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #199 Skrevet 19 timer siden To putetrekk til sengen levert til datter sammen med et pledd. Og pluss en toalettveske med diverse ting oppi som jeg ikke telte,bare tok med i tilfelle det var noe der hun trengte. Anonymkode: c2d32...190 2
MarianneE Skrevet 13 timer siden Forfatter #200 Skrevet 13 timer siden (endret) Kurvene med lys/ servietter taes nå. Telysbeholdere sorteres og det sitter inne å kvitte oss med flere av dem. Hvorfor holder jeg fast på dem når de knapt er i bruk? Dag17; 2 slike beholdere for duftpinner fra Rituals gikk i søpla, det samme gjorde 1 pose inntørket mose, 5 beholdere til telys, 3 poser dekorsand til telys, 4 gamle frøposer, 1 liten kunstig plante og 1 pose med ballonger og serpentiner. Da skal dagens tall bli 165 Endret 12 timer siden av MarianneE 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå