AprilLudgate Skrevet onsdag kl. 19:43 #161 Skrevet onsdag kl. 19:43 Jeg hopper over sursildene - er DELVIS med 😅😇 Får ikke gjort det systematisk og X ting, men alt monner vel? Kvittet oss med alskens når vi flyttet ifjor, men nu: - Fjernet ei lita pappeske fra Lyko som kom igår - Ikke søppel, men retur av bestilling som ikke passet. Nå gjenstår bare 2 slike igjen 🙊 Har et mål om å ryddet litt i undertøysskuffen. 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:59 #162 Skrevet onsdag kl. 19:59 Jeg fikk oppkast syka så har ikke fått postet, men har ryddet når jeg hadde ork og overskudd, fordi det er gøy! 😄 så dag 11, 12 og 13 kombiner: 5 plagg til fretex, 4 gamle slitte glass i søpla, 2 gamle brosjyrer. Kastet 14 gamle syltetøyglass i glass og metall søpla, fordi jeg aldri kommer til å koke hverken saft eller sylte 🙄 Fant 12 gamle lys i kommoden jeg skal donere til ressurssenteret i byen, de lager ting av de. Anonymkode: adec3...901 2
Lurendreieren Skrevet onsdag kl. 21:11 #163 Skrevet onsdag kl. 21:11 Dag 1: Kvittet meg med pappesken etter varmovnen jeg kjøpte for et par uker siden 😁 5
MarianneE Skrevet onsdag kl. 21:22 Forfatter #164 Skrevet onsdag kl. 21:22 AnonymBruker skrev (På 13.1.2026 den 20.52): Er dette kødd? Du kaller det å kaste SØPPEL for en rydde-challenge? 😂😂😂🤣 Anonymkode: ba77f...63c Men du skjønner det at mens du har sittet og ledd av meg (noe du bare må fortsette med forresten. Hyggelig å spre glede) så har jeg kvittet meg og husstanden med snart 100 gjenstander. 1 9 3
sommermor Skrevet torsdag kl. 06:21 #165 Skrevet torsdag kl. 06:21 I går pantet jeg to patroner til en Sodastream maskin,og tok med to nye til min datter. To dynetrekk ble også levert til henne. 1 1
MarianneE Skrevet torsdag kl. 10:10 Forfatter #166 Skrevet torsdag kl. 10:10 Dag13: Åpnet den ene skuffen i kommoden i gangen, det var 13 kjappe rett i søpla: En tom klesrull, to kart vi ikke trenger, tre munnbind fra The Coviddays o.l. Da er jeg oppe i 103 gjenstander. 2 1
globalagogo Skrevet fredag kl. 04:33 #167 Skrevet fredag kl. 04:33 MarianneE skrev (18 timer siden): Dag13: Åpnet den ene skuffen i kommoden i gangen, det var 13 kjappe rett i søpla: En tom klesrull, to kart vi ikke trenger, tre munnbind fra The Coviddays o.l. Da er jeg oppe i 103 gjenstander. Jeg finner fortsatt munnbind rundt om kring i vesker og lommer - 5 år senere. De er som hybelkaniner. Jeg har kvittet meg med gamle ledninger og tech, telte ikke nøyaktig men ca 20 gjenstander tipper jeg 4
MarianneE Skrevet fredag kl. 06:53 Forfatter #168 Skrevet fredag kl. 06:53 globalagogo skrev (2 timer siden): Jeg finner fortsatt munnbind rundt om kring i vesker og lommer - 5 år senere. De er som hybelkaniner. Jeg har kvittet meg med gamle ledninger og tech, telte ikke nøyaktig men ca 20 gjenstander tipper jeg Ja, ikke sant!? Blir nok en ny runde i denne skuffen i dag. Sikkert noe som har formert seg oppi der siden i går 😄 2
Lurendreieren Skrevet fredag kl. 07:34 #169 Skrevet fredag kl. 07:34 Litt sen dag 2: Pappesker som er igjen når man har brukt opp vaskemiddel kastet x2. De blir stående hos meg litt for lenge 🤭 1
MarianneE Skrevet fredag kl. 07:39 Forfatter #170 Skrevet fredag kl. 07:39 Lurendreieren skrev (Akkurat nå): Litt sen dag 2: Pappesker som er igjen når man har brukt opp vaskemiddel kastet x2. De blir stående hos meg litt for lenge 🤭 Ja... dette kjenner jeg igjen 😉 Dag14: Åpnet samme skuff som i går, 14 kjappe gikk rett i søpla: Flere munnbind, filter til munnbind, gamle slitne hårstrikk, reservereim til en eller annen veske, to støttebandasjer uten elastikk igjen o.l. Aldri brukt så kort tid på å kvitte meg med 14 gjenstander før 😄 Totalt: 117 gjenstander har jeg funnet. 2 1
hjärterdam Skrevet fredag kl. 20:37 #171 Skrevet fredag kl. 20:37 hjärterdam skrev (På 14.1.2026 den 11.13): Har ikke helt hengt med så godt som jeg håpet, og heller ikke helt systematisk, men har likevel kommet et godt stykke Har til nå kvittet meg meg (det betyr: solgt, gitt bort eller kastet): - 47 klesplagg - 12 små bokser som skulle bli noe hobbygreier - 1 pute - 1 sekk - 1 handlenett - 3 adventslys - 8 par sko - 67 tilbehør til hobby for salg - 27 tilbehør til hobby kastet - 1 par skøyter - 1 fagbok - 25 tidsskrift (Ja, de teller selv om folk nagga på den der stakkars avisen din i starten ) Så totalt 13.01: (ikke gjort noe i dag enda) 194 ting som ikke lenger bor hjemme hos oss Har altså kvittet meg med ca 14-15 ting pr dag om man ser sånn på det, men er et godt stykke unna de ca 500 som er målet. I dag har boden fått kjørt seg 🫣 - 1 par skisko - 2 fagbøker - 25 klesplagg - 47 kladdebøker fra skoletiden til barna - 1 rampenissedør vi ikke bruker lenger - 17 tekstsamlinger fra studiet - 1 fakkelboks - 1 lommebok - 4 ødelagte leker - 1 pose ubrukelige perler - 4 magasiner - 1 hårpynt - 1 par solbriller - 1 teatermanus - 1 handlenett med blekkflekker - 2 bilder - 2 sprøyteposesett Så, 194 + 117 = 311 ting som ikke lenger er i huset 😁😁😁😁 da er jeg oppe på et gjennomsnitt på 19 ting pr dag 💪😊 3 1
Lurendreieren Skrevet fredag kl. 23:21 #172 Skrevet fredag kl. 23:21 MarianneE skrev (15 timer siden): 14 kjappe gikk rett i søpla: Flere munnbind, filter til munnbind Godt jobbet. Apropo: dag 3 og en av mine 3 ting idag ble munnbind fra COVID-tiden..
MarianneE Skrevet lørdag kl. 05:50 Forfatter #173 Skrevet lørdag kl. 05:50 AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 15.30): Asså… dette er jo søppel som allerede burde vært kasta med det samme? Skjønner du går for førti dager, du har litt å stri med. 😅 Lykke til! Anonymkode: 3040d...3e3 AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 15.31): Har du virkelig så mye søppel liggende at du må ha en konkurranse for å få det kastet? Anonymkode: 016b2...710 AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 15.33): Så bra du kaster! Men dette burde jo aldri blitt liggende i utgangspunktet? Anonymkode: efba8...d3b Men hvordan går det med ryddingen hjemme hos dere? 4 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:59 #174 Skrevet lørdag kl. 21:59 Teller det å ha flyttet to fulle poser fra ett hjem til et annet selv om jeg ikke telte tingene før jeg la de i posen ? Anonymkode: c2d32...190 1
MarianneE Skrevet lørdag kl. 22:14 Forfatter #175 Skrevet lørdag kl. 22:14 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Teller det å ha flyttet to fulle poser fra ett hjem til et annet selv om jeg ikke telte tingene før jeg la de i posen ? Anonymkode: c2d32...190 Synes du det teller, ja så gjør det det 😄 2
hjärterdam Skrevet søndag kl. 07:10 #176 Skrevet søndag kl. 07:10 hjärterdam skrev (På 16.1.2026 den 21.37): I dag har boden fått kjørt seg 🫣 - 1 par skisko - 2 fagbøker - 25 klesplagg - 47 kladdebøker fra skoletiden til barna - 1 rampenissedør vi ikke bruker lenger - 17 tekstsamlinger fra studiet - 1 fakkelboks - 1 lommebok - 4 ødelagte leker - 1 pose ubrukelige perler - 4 magasiner - 1 hårpynt - 1 par solbriller - 1 teatermanus - 1 handlenett med blekkflekker - 2 bilder - 2 sprøyteposesett Så, 194 + 117 = 311 ting som ikke lenger er i huset 😁😁😁😁 da er jeg oppe på et gjennomsnitt på 19 ting pr dag 💪😊 Gudene vet hvordan gårdagen skal oppsummeres tallmessig😅😆megagjennomgang av mannens hobbykasser (sammen med hans altså!). Nøyer meg å si at tre flytteesker og noen små bokser med ymse er komprimert til to mindre plastkasser OG sortert på en måte som gjør det enkelt å finne igjen det som trengs til å fullføre prosjekter. Sikkert over hundre småting som er gått i bosset, men for å være veldig nøktern runder jeg av til 350 ting ut av huset nå pr 17.01.26 😊 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:44 #177 Skrevet søndag kl. 08:44 hjärterdam skrev (1 time siden): Gudene vet hvordan gårdagen skal oppsummeres tallmessig😅😆megagjennomgang av mannens hobbykasser (sammen med hans altså!). Nøyer meg å si at tre flytteesker og noen små bokser med ymse er komprimert til to mindre plastkasser OG sortert på en måte som gjør det enkelt å finne igjen det som trengs til å fullføre prosjekter. Sikkert over hundre småting som er gått i bosset, men for å være veldig nøktern runder jeg av til 350 ting ut av huset nå pr 17.01.26 😊 Godt gjort å få med mannen også! For vår del er det mye å hente om mannen går løs på "sine" hyller i boden, men han er ikke klar, og uansett har jeg mer enn nok å ta tak i selv til at jeg kan begynne å pirke i han 🙈 Anonymkode: 57a8f...308 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:50 #178 Skrevet søndag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (På 14.1.2026 den 20.59): Jeg fikk oppkast syka så har ikke fått postet, men har ryddet når jeg hadde ork og overskudd, fordi det er gøy! 😄 så dag 11, 12 og 13 kombiner: 5 plagg til fretex, 4 gamle slitte glass i søpla, 2 gamle brosjyrer. Kastet 14 gamle syltetøyglass i glass og metall søpla, fordi jeg aldri kommer til å koke hverken saft eller sylte 🙄 Fant 12 gamle lys i kommoden jeg skal donere til ressurssenteret i byen, de lager ting av de. Anonymkode: adec3...901 Har ikke fått postet men har på dag 14, 15, 16, 17, pakket og gitt bort ting til bruktsjapper og fretex: 20 klesplagg som ikke kommer til å å slanke meg inn i ever. 15 bøker, 10 høye glass som jeg tror hører til drinker eller noe, 20 kniver og gafler jeg ikke bruker, to bildetrykk som ikke blir hengt opp. Jeg er stolt, aldri hatt så god plass 😁 I dag på dag 18 så langt har jeg kastet to par gamle sko med hull, 2 gamle stekepanner jeg fant, 5 gamle kake bokser som har blitt bulket eller dårlige på andre måter, 3 sokker med hull i, en litt knust lysestake, og 6 gamle penner som ikke skriver mer. Anonymkode: adec3...901 1 5
hjärterdam Skrevet søndag kl. 14:39 #179 Skrevet søndag kl. 14:39 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Godt gjort å få med mannen også! For vår del er det mye å hente om mannen går løs på "sine" hyller i boden, men han er ikke klar, og uansett har jeg mer enn nok å ta tak i selv til at jeg kan begynne å pirke i han 🙈 Anonymkode: 57a8f...308 Vi skal flytte i sommer, så han ser heldigvis det kloke i å gjøre klart det som kan gjøres klart 😊😊 1
MarianneE Skrevet 17 timer siden Forfatter #180 Skrevet 17 timer siden Ikke gjort noe hele helgen, blir å fortsette i kommoden i gangen i dag. Dere andre er utrolig flinke, jeg begynner å henge bakpå her frykter jeg 😄 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå