MarianneE Skrevet søndag kl. 18:02 Forfatter #141 Skrevet søndag kl. 18:02 Dere gjør en fabelaktig jobb!! Kommer sterkere tilbake i morgen 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:07 #142 Skrevet søndag kl. 18:07 Jeg har skrevet om 1-5 januar allerede så her er dagene etter: 6.januar: Gamle proteinpulver, shaker og kreatin, 4 ting. 7.januar: Kjoler, vest, bukser, bh’er kleshengere jeg ikke liker 61 ting. 8.januar: Wokpanne, kniver, pizzaspade og annet kjøkkenutstyr, 34 ting. 9.januar: Potteplanter som ikke trives, 3 ting. 10.januar: glattetang, hårføner, lampe, ladere og annet småelektrisk som ikke brukes, 9 ting. 11:januar: Sminke, hårklyper, strikk og diverse baderomsgreier, 38 ting. Det begynner å bli en del allerede dette. Jeg har flere steder jeg gleder meg til å ta tak i, verktøykassa, samlingen med bager, ryggsekker og vesker, skoskapet, hattehylla og skuffen med skjerf, luer og hansker spesielt. Jeg kaster ikke noe med funksjon så da blir det lett liggende lenger enn nødvendig som kjekt å ha. Anonymkode: b213a...d2a 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:28 #143 Skrevet søndag kl. 18:28 Dag 11: et salg på finn, samt (minst) 10 klesplagg til fordelt på loppepose og tekstilavfallspose 🎉 Anonymkode: 57a8f...308 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:25 #145 Skrevet mandag kl. 13:25 Nå blir det nok kommentarer på at jeg er en rotekopp siden jeg pantet to poser med flasker i dag. Men samme det,det er uansett godt å bli kvitt det. Anonymkode: c2d32...190 4 2
MarianneE Skrevet mandag kl. 13:30 Forfatter #146 Skrevet mandag kl. 13:30 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå blir det nok kommentarer på at jeg er en rotekopp siden jeg pantet to poser med flasker i dag. Men samme det,det er uansett godt å bli kvitt det. Anonymkode: c2d32...190 Pantet 5 poser forrige uke så no judgement herfra! 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:39 #147 Skrevet mandag kl. 13:39 MarianneE skrev (7 timer siden): 🐢 Du imponerer ❤️ Takk for det. Det er flere som gjør større ting enn meg i tråden, så jeg synes alle fortjener ros! Til nå har jeg tatt mest småting som krever lite energi av meg. Jeg har mye å ta av fordi det har gått flere år hvor jeg ikke har fått gjort mer enn minste minimum hjemme, og knapt det i lange perioder. Ironisk at det er blitt slik siden jeg egentlig liker å ha tellekanter i skap. Det viktigste jeg kjenner på nå er at jeg i det minste er kommet litt i gang. I går var en dag med veldig lite energi, så da ble det egentlig ikke kastet mer enn 3 kvitteringer 😄 Gikk gjennom et par skuffer, men der var det ikke noe å kaste, faktisk. Jeg begynner på det letteste... Det viktigste er at jeg er kommet i gang, og at selv om det vil ta tid, så skjer det noe, uansett hvor lite. Vasket en dyne i går, da. Og har begynt å tømme litt i fryseren, så det ble god mat og god dessert av å rydde litt der 😄 Har ikke kommet i gang enda i dag, men har ordnet noe som skal ut av huset, har en plan for noe annet som også skal ut og noen få ting som skal kastes. Kommer tilbake med det i kveld, tenker jeg. Jeg blir i hvert fall inspirert av å lese hva alle dere andre gjør! ❤️ Anonymkode: 1176a...91a 1 3
MarianneE Skrevet mandag kl. 16:05 Forfatter #148 Skrevet mandag kl. 16:05 Dag11: Jeg er ustrukturert om dagen så det har blitt litt mer fra badet, litt mer bokhylle: 5 vareprøver fra Kiels og en gammel munnskyll fra badet. 4 bøker og en gammel ikeakatalog. Bøkene går i Odaesken til bruktbutikken, resten i søpla. Totalt er jeg nå oppe i 66 gjenstander. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:14 #149 Skrevet mandag kl. 23:14 Litt tregt her i dag, har måttet gjøre en del andre ting, men kvittet meg med en stor pose med 8 ting i i dag. Tre kvitteringer i går, 209 tilsammen. Satser på litt mer i morgen. Anonymkode: 1176a...91a 2
MarianneE Skrevet tirsdag kl. 16:04 Forfatter #150 Skrevet tirsdag kl. 16:04 Henger dere med?? Dag12: 8 gamle neglelakker i søpla sammen med 4 tomme beholdere fra vaskerommet. 78 gjenstander er jeg oppe i nå! 👏👏👏 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:10 #151 Skrevet tirsdag kl. 19:10 MarianneE skrev (3 timer siden): Henger dere med?? Dag12: 8 gamle neglelakker i søpla sammen med 4 tomme beholdere fra vaskerommet. 78 gjenstander er jeg oppe i nå! 👏👏👏 Jeg er litt usikker 😅 Jeg rydder i papirer, blir kvitt masse, men syns ikke jeg kan telle ett ark som én ting. Og jeg rydder i leker, men syns heller ikke der én lekekomponent kan telle som én ting. Tror jeg likevel skal gi meg selv slækk og skrive Dag 12: masse papirer i dunken Dag 13: masse leker på finn Anonymkode: 57a8f...308 1
MarianneE Skrevet tirsdag kl. 19:33 Forfatter #152 Skrevet tirsdag kl. 19:33 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er litt usikker 😅 Jeg rydder i papirer, blir kvitt masse, men syns ikke jeg kan telle ett ark som én ting. Og jeg rydder i leker, men syns heller ikke der én lekekomponent kan telle som én ting. Tror jeg likevel skal gi meg selv slækk og skrive Dag 12: masse papirer i dunken Dag 13: masse leker på finn Anonymkode: 57a8f...308 Tenker at det viktigste er at man får gjort noe så får det være opp til en selv hvordan en fører det opp. Har noen gule bomber i fryseren, teller det som rydding om jeg tar dem ut som litt kos til kvelden? 😉 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:52 #153 Skrevet tirsdag kl. 19:52 MarianneE skrev (På 3.1.2026 den 15.28): Jeg har hivd meg på ryddechallenge som går som dette; I 30 dager (selv går jeg for 40) skal du kvitte deg med 1 gjenstand for hver dag, men for hver dag skal du øke med en. Dvs: På dag 1 kvitter du deg med en ting. På Dag2 kvitter du deg med to ting, 3 ting på dag3 osv. Dag1: En gammel avis gikk i søpla. Totalt: 1 Dag2: To gamle, betalte regninger i søpla. Totalt: 3 Dag3: Tre avklipte pristagger som lå på kommoden. Totalt: 6 Dag4 kommer i morgen Er dette kødd? Du kaller det å kaste SØPPEL for en rydde-challenge? 😂😂😂🤣 Anonymkode: ba77f...63c
MarianneE Skrevet tirsdag kl. 20:12 Forfatter #154 Skrevet tirsdag kl. 20:12 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er dette kødd? Du kaller det å kaste SØPPEL for en rydde-challenge? 😂😂😂🤣 Anonymkode: ba77f...63c Hei, gratulerer med å ikke ha lest tråden. Les den gjerne og så er du mer enn hjertelig velkommen til å delta om du ønsker det. 4 4
Diamant20 Skrevet tirsdag kl. 21:50 #155 Skrevet tirsdag kl. 21:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dette kødd? Du kaller det å kaste SØPPEL for en rydde-challenge? 😂😂😂🤣 Anonymkode: ba77f...63c Tydeligvis mange som ikke har forstått at hvis man kvitter seg med ting som en gang har hatt en verdi, så blir det ryddigere. Den avisa var ikke søppel med en gang den kom i hus, men huset blir ryddigere av at den kastes når den har blitt søppel 5 3
AnonymBruker Skrevet i går, 00:53 #156 Skrevet i går, 00:53 MarianneE skrev (På 8.1.2026 den 10.54): Ja, det er veldig motiverende! Jeg tar meg selv i å se meg rundt etter "ryddeområder" og planlegger når jeg skal begynne på f.eks badet eller hylla med brettspill. Skal se videre på den ene bokhylla i dag. Jeg er usedvanlig glad i bøker og sliter med å kvitte meg med bøker jeg liker godt. Drømmen er å ha et eget bibliotek. Et i full størrelse og ikke bare et rom i huset. Samme her! Skulle gjerne hatt et bibliotek sukk. Rydding av bøker står på planen også. Hilsen meg som latterliggjorde prosjektet litt og unnskylder igjen for det. Anonymkode: 7393a...0ad 2
Lurendreieren Skrevet i går, 01:07 #157 Skrevet i går, 01:07 Jeg synes ikke dette var så dumt og mange her er fæle med trådstarter. Ved nærmere ettertanke har jeg en god del ting selv som jeg burde ha kvittet meg med. 2 1
hjärterdam Skrevet i går, 10:13 #158 Skrevet i går, 10:13 Har ikke helt hengt med så godt som jeg håpet, og heller ikke helt systematisk, men har likevel kommet et godt stykke Har til nå kvittet meg meg (det betyr: solgt, gitt bort eller kastet): - 47 klesplagg - 12 små bokser som skulle bli noe hobbygreier - 1 pute - 1 sekk - 1 handlenett - 3 adventslys - 8 par sko - 67 tilbehør til hobby for salg - 27 tilbehør til hobby kastet - 1 par skøyter - 1 fagbok - 25 tidsskrift (Ja, de teller selv om folk nagga på den der stakkars avisen din i starten ) Så totalt 13.01: (ikke gjort noe i dag enda) 194 ting som ikke lenger bor hjemme hos oss Har altså kvittet meg med ca 14-15 ting pr dag om man ser sånn på det, men er et godt stykke unna de ca 500 som er målet. 2 3
MarianneE Skrevet i går, 10:56 Forfatter #159 Skrevet i går, 10:56 hjärterdam skrev (42 minutter siden): Har ikke helt hengt med så godt som jeg håpet, og heller ikke helt systematisk, men har likevel kommet et godt stykke Har til nå kvittet meg meg (det betyr: solgt, gitt bort eller kastet): - 47 klesplagg - 12 små bokser som skulle bli noe hobbygreier - 1 pute - 1 sekk - 1 handlenett - 3 adventslys - 8 par sko - 67 tilbehør til hobby for salg - 27 tilbehør til hobby kastet - 1 par skøyter - 1 fagbok - 25 tidsskrift (Ja, de teller selv om folk nagga på den der stakkars avisen din i starten ) Så totalt 13.01: (ikke gjort noe i dag enda) 194 ting som ikke lenger bor hjemme hos oss Har altså kvittet meg med ca 14-15 ting pr dag om man ser sånn på det, men er et godt stykke unna de ca 500 som er målet. Helt vilt! Så utrolig godt gjort!! 👏👏👏 2 1
MarianneE Skrevet 21 timer siden Forfatter #160 Skrevet 21 timer siden Dag12: 4 krus i esken til bruktbutikk sammen med 4 opplæringsbøker i salgsfag. 4 take-awaymenyer i søpla. Dagens tall er da 90! 90 gjenstander har funnet veien ut av huset. Klapper meg selv på skuldrene 3 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå