Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dag8: 8 bøker i esken til bruktbutikken. 

Ble plutselig litt bedre plass i hylla gitt!

Totalt: 36 gjenstander. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dag 6 (tirsdag) : 5(!) kammer/lueskammer fra badeskuffen som ikke har vært brukt på årevis, samt en gammel tannbørste.

Dag 7 (i går) : ytterligere 5 skrotting til som har samla seg i badeskuffen i søpla, samt to bøker til loppeesken.

Anonymkode: 57a8f...308

Og så dagens 8, og jeg er ajour for en liten stund:

2 skrotting fra badeskapet, 5 gammel mat fra bunn av frysern (lurt å avise nå som det er så kaldt!), og et øgelagt lokk til en plastboks.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og så dagens 8, og jeg er ajour for en liten stund:

2 skrotting fra badeskapet, 5 gammel mat fra bunn av frysern (lurt å avise nå som det er så kaldt!), og et øgelagt lokk til en plastboks.

Det var et kjempegodt tips. Skal avise fryseren og spise rester/ rydde fryseren nå: takk!

Anonymkode: 6f7b9...b51

• Liker 1
Skrevet

Dagens 9... Jeg skal ta en runde på våre to bad. Dette kan bli interessant å se hva jeg finner 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (3 timer siden):

Dagens 9... Jeg skal ta en runde på våre to bad. Dette kan bli interessant å se hva jeg finner 

Jeg lot meg inspirere av seg og på dag 9 tok jeg også en tur i baderomsskapene

Dag 9: gamle hudpleieprodukter, ett lys fra ikea som en gang luktet godt, gamle barberhøvler, flaske etter såper som jeg tenkte å bruke som refill (holder med én om gangen)  

Anonymkode: adec3...901

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Gøy at jeg inspirerer!

Dag9: Restene av en dårlig ansiktsrens (har prøvd å bruke den opp, men jeg er misfornøyd med rensen og tenkte at nå gidder jeg ikke å bruke den av pliktfølelse. I søpla med'n) , en tannbørste i åpnet forpakning, hårbånd, en sliten støttebandasje,  2 covidtester, en hårfjerning "skrape", en gammel salve. Alt gikk i søpla.

Kjapt og enkelt!

Totalt; 45 gjenstander. 

Endret av MarianneE
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (22 minutter siden):

har prøvd å bruke den opp, men jeg er misfornøyd med rensen og tenkte at nå gidder jeg ikke å bruke den av pliktfølelse

Åh ser på ryddingen min at mange ting som ryker, er nettopp ting pga dette! En eller annen følelse som tilsier at "jeg burde ha dette, burde prøve det mer, kan ikke kaste sånt, har jo brukt penger på det", men når man først blir kvitt det så er det en sånn lettelse

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Åh ser på ryddingen min at mange ting som ryker, er nettopp ting pga dette! En eller annen følelse som tilsier at "jeg burde ha dette, burde prøve det mer, kan ikke kaste sånt, har jo brukt penger på det", men når man først blir kvitt det så er det en sånn lettelse

Du glemte "det er jo tross alt et godt merke" Filorga cleanmousse... Farvel!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Inspirert selv og har i dag ryddet og kastet litt diverse på kontoret mitt. Jeg har nettopp startet i ny jobb, og hun som har jobbet her tidligere er en som har tatt vare på absolutt alt. Og nå er mye digitalt og enklere å finne der, så nå blir det kastet og resirkulert til den store gullmedalje her 🤩 

Anonymkode: 1564f...61f

• Liker 2
Skrevet
MarianneE skrev (46 minutter siden):

Du glemte "det er jo tross alt et godt merke" Filorga cleanmousse... Farvel!

Ja, knip igjen øynene og pælm om nødvendig, 10 sekunder senere er det glemt 😅

• Liker 1
Skrevet

Latterliggjøringen i tråden har tatt slutt ser jeg 🤔

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (På 8.1.2026 den 10.54):

Ja, det er veldig motiverende! Jeg tar meg selv i å se meg rundt etter "ryddeområder" og planlegger når jeg skal begynne på f.eks badet eller hylla med brettspill. 

Skal se videre på den ene bokhylla i dag. Jeg er usedvanlig glad i bøker og sliter med å kvitte meg med bøker jeg liker godt. Drømmen er å ha et eget bibliotek. Et i full størrelse og ikke bare et rom i huset.

Åh, et slikt ordentlig bibliotek har alltid jeg også ønsket meg. Helst med god utsikt, en peis, gode stoler/sofaer, et gammelt skrivebord. 

Jeg tok en ordentlig opprydning i alle bøker, ga bort, systematiserte og katalogiserte dem, for 1, 5 år siden. Men sukk, etter det har jeg jo fått noen hyllemeter mer med bøker - til tross for at jeg også leser gamle bøker om igjen og låner på biblioteket... Målte nå for morsomhets skyld, og har visst fått fire meter med bøker på halvannet-to år. Det fungerer jo ikke på sikt uten et bibliotek 😂 Og nå er det snart mammutsalg... 😂 Har ved 3-4 tidligere anledninger i livet gitt bort større mengder bøker, men problemet er at jeg stadig kommer på bøker av dem jeg gjerne skulle lest igjen, men kommer på at de jo er gitt bort.

I går var en litt spesiell dag her, så eneste jeg fikk gjort var å levere en ting til bruktbutikk. 

Foreløpig i dag har jeg gitt bort fem bøker, har levert en lånt ting tilbake og gitt bort et par andre ting. (Da er jeg oppe i 78, tror jeg.)

Anonymkode: 1176a...91a

• Liker 1
Skrevet

Siste innlegg var av :skilpadde:

• Liker 1
Skrevet

:skilpadde:

Jeg fikk ånden her siden jeg skrev inn i sted. 

Kastet 33 kvitteringer. Kvitteringer for større kjøp som er blitt beholdt (litt for lenge) i tilfelle det var noe med varene.

Kastet 4 hudprodukter, fem vareprøver.. 

78 + 42 = 120 

Totalt sett ganske bra dag, selv om det fremdeles er nesten bare småting som forsvinner, så ser jeg en liten forskjell. 

(Fant også 19 batterier til, som jeg trodde jeg hadde levert inn for en stund siden. Men nå er de tapet og skal kastes i butikk i morgen. Regner de ikke med før de tas ut av huset!)

• Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (23 timer siden):

Gøy at jeg inspirerer!

Dag9: Restene av en dårlig ansiktsrens (har prøvd å bruke den opp, men jeg er misfornøyd med rensen og tenkte at nå gidder jeg ikke å bruke den av pliktfølelse. I søpla med'n) , en tannbørste i åpnet forpakning, hårbånd, en sliten støttebandasje,  2 covidtester, en hårfjerning "skrape", en gammel salve. Alt gikk i søpla.

Kjapt og enkelt!

Totalt; 45 gjenstander. 

Det var imponerende lite om du gått gjennom hele badet!

Jeg prøver og å komme i gang med rydding - har 300 kvm med ALT for mye oppsamlet. Det føles relativt uoverkommelig så begynner i det små (burde egentlig hatt en container 🙈)

Har så langt gått løs på hovedbadet - der ble det en stappfull søppelpose. 

Kontoret - en stor bunke papirer.

Neste på listen er tørrmatskuffene på kjøkkenet.

Anonymkode: 64bcb...02c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg prøver og å komme i gang med rydding - har 300 kvm med ALT for mye oppsamlet. Det føles relativt uoverkommelig så begynner i det små (burde egentlig hatt en container 🙈)

Du har kommet i gang og det er helt supert! 🏆

Jeg har en stor kommode med 5 skuffer hvor jeg alltid "arkiverer" ting, tenkte jeg skal starte med den ene skuffen i dag på dag 10.. wish me luck. 💪💪

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tok gårsdagens 9 gjenstander 😉

Godt jobbet av deg!

• Liker 2
Skrevet

Hei. Jeg vil så gjerne bli med, men kommer ikke i gang...kjøkken og bad er fulle av ting og tang. Hvordan begynne? velger heller å sitte med tv og pc...og dagene går. MEN idag skal jeg ingenting annet enn å kose meg med god mat og tv i kveld,, så masse jeg gleder meg til å se. Kan noen motivere meg til å begynne? Hvor starte? Blir veldig glad for seriøse svar. hilsen voksen dame midt i overgangsalderen :) med lite energi....

Anonymkode: 3302c...882

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei. Jeg vil så gjerne bli med, men kommer ikke i gang...kjøkken og bad er fulle av ting og tang. Hvordan begynne? velger heller å sitte med tv og pc...og dagene går. MEN idag skal jeg ingenting annet enn å kose meg med god mat og tv i kveld,, så masse jeg gleder meg til å se. Kan noen motivere meg til å begynne? Hvor starte? Blir veldig glad for seriøse svar. hilsen voksen dame midt i overgangsalderen :) med lite energi....

Føler med deg, vi andre er på dag 10, jeg begynte sent også men hev masse greier for å catch up. Hvis du starter ditt eget løp i dag på dag 1, trenger du bare å hive én ting. Er ikke det en bra start? :) kanskje det blir lettere å motivere seg fordi det blir en utfordring, nesten en konkurranse om å få det til? Jeg føler jeg har fått mye bedre orden etter å ha blitt med her. Jeg ryddet noen skap på kjøkkenet og nå åpner jeg de bare for å se hvor bra orden det er i det. Å se det minke, bli bedre orden, er motivasjon i seg selv føler jeg :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kommer jo godt i gang om du dropper tv og pc i 10 minutter, og tar for deg f.eks et skap på kjøkkenet. 

Jeg er ikke med på denne utfordringen, for jeg hadde en stor opprydning i høst. Jeg startet med en skuff som jeg hadde mye ulike ting i, sorterte ledninger, ladere som var til ting jeg ikke har lengre, og gudene vet hva det var i den skuffen. Så gikk det egentlig automatisk etter det. Ikke hver dag det ble like mye, men litt er bedre enn ingenting.

Anonymkode: 5f9f9...ac2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...