Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gjør en litt annen versjon av denne, jeg går inn på et rom og skal kvitte meg med minst en ting hver dag.

Det blir alltid mer fordi jeg ser mer enn en ting naturlig nok når jeg først er i gang.

1.januar røyk noen duker og pynteputetrekk som aldri brukes eller er modne for utskifting. 6 ting.

2.januar forsvant tre ytterjakker (den havna i samme pose som dukene og det over) 3 ting.

3.januar tok jeg å kvitta meg med parfymeprøver mannen har samla opp 12 ting.

4.januar gikk jeg gjennom smykkeskrinet og kvitta meg med ting som er ødelagt eller bare har blitt beholdt av vane, noe glass, noe bijouteri osv. 8 ting.

5.januar. Kvitta meg med et hoppetau. 1 ting.

Så langt er jeg altså allerede oppe i 30 ting. 
Jeg er stort sett veldig flink å ta tak og kvitte meg med ting etterhvert men noe blir jo liggende av ulike grunner. Jakkene feks ble brukt i fjor men de brukes fordi jeg har de, ikke fordi jeg liker de og jeg vil ha ting jeg liker, ikke bare ta til takke med ting som fungerer.

Anonymkode: b213a...d2a

Kanskje du vil være med på samme oppskrift som jeg gjør? Tallene 1 -30, kryss ut antallet for dagen, og prøve å fylle hele? 

Screenshot_20260105_223226_Dropbox.jpg.44d561f64d0528ca2754e6673aa7991b.jpg

Min dag: 7 ting

- 4 stoffrester som ikke kommer til å bli brukt (for syntestisk for hva jeg ville sydd nå)

- 1 tube med hudkremprøve som fikk huden min til å svi (selv om den dufter nydelig)

- En nettingpose til et klesplagg jeg ikke lenger husker hva var

- Lokk til en matboks som jeg ikke lenger har (brukt til hyllesystem, frigjort da jeg ryddet i sminkeskuffen)

Anonymkode: 5f0d0...986

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporinger.

Matas, mod.

• Hjerte 1
Skrevet

Dag6: 6 stykk vareprøver på ansiktskrem. Tanken var å prøve ut noe nytt men har jeg ikke prøvd dem til nå så får de gå i søpla istedenfor. 

Totalt: 21 gjenstander 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (På 3.1.2026 den 15.28):

Jeg har hivd meg på ryddechallenge som går som dette; 

I 30 dager (selv går jeg for 40) skal du kvitte deg med 1 gjenstand for hver dag, men for hver dag skal du øke med en. Dvs: På dag 1 kvitter du deg med en ting. På Dag2 kvitter du deg med to ting, 3 ting på dag3 osv.

Dag1: En gammel avis gikk i søpla. Totalt: 1

Dag2: To gamle, betalte regninger i søpla. Totalt: 3

Dag3: Tre avklipte pristagger som lå på kommoden. Totalt: 6

Dag4 kommer i morgen 

Jeg liker ideen, men synes det blir litt småjuks å bruke papir og div resirkulering i praksisen hehe. Vi har f.eks 8-9 betalte (!) regninger som ligger rundt i huset. Og 5 vinflasker som må resirkuleres. Føler det blir litt juks om jeg skulle kaste en vinflaske på dag 1, to regninger på dag 2 osv. Da blir utfordringen superlett og samtidig blir man aldri kvitt det man trenger å bli kvitt. 

Man lurer seg selv med slik du gjør det tenker jeg. Ikke vondt ment. 

Anonymkode: 7393a...0ad

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker ideen, men synes det blir litt småjuks å bruke papir og div resirkulering i praksisen hehe. Vi har f.eks 8-9 betalte (!) regninger som ligger rundt i huset. Og 5 vinflasker som må resirkuleres. Føler det blir litt juks om jeg skulle kaste en vinflaske på dag 1, to regninger på dag 2 osv. Da blir utfordringen superlett og samtidig blir man aldri kvitt det man trenger å bli kvitt. 

Man lurer seg selv med slik du gjør det tenker jeg. Ikke vondt ment. 

Ok? :vetikke:

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

:opplyser:

34 dager igjen for dere som latterliggjør meg, husk å titte innom tråden for din daglige rant om hvor udugelig jeg er! I mellomtiden skal jeg begynne på ei bokhylle. 

• Liker 5
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 21.53):

Kattene mine har masse hobbyer! :D De er veldig opptatt av ballspill, jakt, god søvnhygiene, god mat, og er i tillegg glad i interiør. Blant annet flytter de gjerne på gulvmattene flere ganger i døgnet og danderer litt om på sofaputene når de får ånden over seg :) 

Jeg aner ikke hvor mange ting jeg har kvittet meg med i dag, men har ryddet i to skuffer og to skap og håper å få gitt bort alt det gamle dilldallet jeg ikke lenger vil ha. 

Anonymkode: c2f0d...86c

Inngår ikke fugletitting i hobbyene til katten? Insekter er og et stort interessefelt for den arten vet jeg. Også måneskinnsturer. 

Flott initiativ ts. Så for sent at du hadde forklart papir sorteringen og de valgene jeg mente var rare. Jeg henger meg på. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flott initiativ ts. Så for sent at du hadde forklart papir sorteringen og de valgene jeg mente var rare. Jeg henger meg på. 

:blomst2:

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 15.41):

Men det er faktisk ikke så dumt. Jeg skal dra litt i spiralen av dette tror jeg

Ryddetråden din ble nesten på grensen til en sextråd 😄 denne skrivefeilen var genial. Du kan dra i spiralen som belønning for deg selv når du har fullført rydde prosjektet 😂

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (43 minutter siden):

:opplyser:

34 dager igjen for dere som latterliggjør meg, husk å titte innom tråden for din daglige rant om hvor udugelig jeg er! I mellomtiden skal jeg begynne på ei bokhylle. 

Jeg syns alle de idiotiske kommentarene og dårlige latterliggjøringsforsøkene har blitt litt komisk 🤭

Men takk igjen for inspirasjonen!

Dag 5 (i går) solgte jeg fire ting på finn og kasta ei bukse som har fått ureparerbart hull (ja, den har liggi siden i fjor 😆 Det er to uker siden den ble ødelagt, så nå regner jeg med å få høre at jeg åpenbart har det søplete hjemme 😉). 

Anonymkode: 57a8f...308

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ferie, så har begynt å skrive ned litt ting jeg skal gå gjennom / ting jeg skal kvitte meg med når jeg kommer hjem. Det var overraskende mye.

Og så har jeg begynt å legge noen klær her med kniven på strupen - altså hvis de ikke blir brukt nå heller (i varmen) så får de jammen ikke bli med i kofferten hjem heller. Har en del kjoler som ikke blir brukt av ulike årsaker. Så i stedet for å ta dem med frem og tilbake på ferie så får de bli resirkulert her. 

Anonymkode: 6f7b9...b51

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kanskje du vil være med på samme oppskrift som jeg gjør? Tallene 1 -30, kryss ut antallet for dagen, og prøve å fylle hele? 

Screenshot_20260105_223226_Dropbox.jpg.44d561f64d0528ca2754e6673aa7991b.jpg

Min dag: 7 ting

- 4 stoffrester som ikke kommer til å bli brukt (for syntestisk for hva jeg ville sydd nå)

- 1 tube med hudkremprøve som fikk huden min til å svi (selv om den dufter nydelig)

- En nettingpose til et klesplagg jeg ikke lenger husker hva var

- Lokk til en matboks som jeg ikke lenger har (brukt til hyllesystem, frigjort da jeg ryddet i sminkeskuffen)

Anonymkode: 5f0d0...986

Hmm... Artig vri!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Matas skrev (20 timer siden):

Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporinger.

Matas, mod.

I en tråd om rydding, flaut....! Skjerp dere forumbrukere!

Dag 6: 

En gammel sofapute som aldri kommer til å bli reparert, 2 plagg solgt på finn, 3 produkter til hår og kropp som har gått ut for lengst. 

Anonymkode: adec3...901

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dag7: 7 bøker er lagt i en Odaeske. Esken skal fylles og leveres til bruktbutikk når den er full.

Totalt: 28 gjenstander 

• Liker 6
Skrevet

Dag 7: jeg har lagt 3 brettspill, 3 pynte/lysholder ting og litt annet småpynt i en eske som skal gis bort et sted når den er full.

• Liker 3
Skrevet

Jeg teller det som en ting posen med gamle medisiner jeg leverte til apoteket i dag, og en annen pose med gamle ledninger og øretelefoner som ble levert til gjenvinning ved Elkjøp.

Og en patron til sodastream maskinen ble levert datter. I går fikk hun fire putetrekk til sofaputer.

Anonymkode: c2d32...190

• Liker 3
Skrevet

Noen dager siden jeg skrev. Mandag leverte jeg inn tre ting til apoteket og kastet to andre småting.

Tirsdag kastet jeg et par småting til, ryddet i kvitteringer som ikke ble kastet tidligere i tilfelle det var noe med produktene, kastet 8 stk.

I dag, onsdag, kastet jeg 3 kosmetikkting, en solkrem, tre neglelakker, tre planter, leverte 13 batterier og to lyspærer på butikk. Legger jeg godviljen til kastet jeg da 24 ting i dag 😅

Er fremdeles bare på småting, men 30 fra før, 5 mandag, 10 tirsdag og 24 😅 i dag, så blir det 70 ting som er kastet 😂

Det er forbausende motiverende, selv om det bare er slike småting, for da føles det i det minste som om det skjer noe. Jeg ser at det å gjøre bare disse småtingene fører med seg at jeg også rydder litt andre ting som må ryddes, så det skjer mer enn bare det å fjerne "søppel" ;) Fant til og med igjen en liten sak jeg har letet etter i over et halvt år i dag.

Har også kikket etter en løsning for å få orden på en del ting som irriterer meg og skaper rot, og før disse 40 dagene til Ts er over satser jeg på å ha kjøpt i hvert fall en av de to tingene jeg har sett på. 

:skilpadde:

Anonymkode: 1176a...91a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er forbausende motiverende, selv om det bare er slike småting, for da føles det i det minste som om det skjer noe. Jeg ser at det å gjøre bare disse småtingene fører med seg at jeg også rydder litt andre ting som må ryddes, så det skjer mer enn bare det å fjerne "søppel" ;) 

Anonymkode: 1176a...91a

Ja, det er veldig motiverende! Jeg tar meg selv i å se meg rundt etter "ryddeområder" og planlegger når jeg skal begynne på f.eks badet eller hylla med brettspill. 

Skal se videre på den ene bokhylla i dag. Jeg er usedvanlig glad i bøker og sliter med å kvitte meg med bøker jeg liker godt. Drømmen er å ha et eget bibliotek. Et i full størrelse og ikke bare et rom i huset.

• Liker 4
Skrevet
MarianneE skrev (3 minutter siden):

Skal se videre på den ene bokhylla i dag. Jeg er usedvanlig glad i bøker og sliter med å kvitte meg med bøker jeg liker godt. Drømmen er å ha et eget bibliotek. Et i full størrelse og ikke bare et rom i huset.

🥰🥰 samme her, jeg gruer meg til å ta tak i rydding i bokhylla, seriøst.

Dag 8: i dag har jeg omsider åpner skuffene på kjøkkenet og fjernetting jeg enten har dobbelt av eller det er utslitt eller ødelagt, det ble mer enn 8 sikkert, men det gikk kniver, ostehøvel, pizzaskjærer, skjeer, former til baketing osv i en boksen med ting jeg skal gi vekk. Det var deilig å endelig få startet på det rotet. 

• Liker 2
Skrevet

Dag 6 (tirsdag) : 5(!) kammer/lueskammer fra badeskuffen som ikke har vært brukt på årevis, samt en gammel tannbørste.

Dag 7 (i går) : ytterligere 5 skrotting til som har samla seg i badeskuffen i søpla, samt to bøker til loppeesken.

Anonymkode: 57a8f...308

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...