Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg får gjøre det sånn

Dag 1,2,3

Og 4: 1 metalldings, 4 batteri teipet og kastet i posen sin, 1 tom hudpleie produkt pakke, 3 esker fra emballasje som ble liggende etter jul og ett gammelt reklameblad. 😁

Anonymkode: adec3...901

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og latterliggjøring.

Matas, mod.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Matas skrev (48 minutter siden):

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og latterliggjøring.

Matas, mod.

Kunne jo bare latt det stå og så får de som kom med kjip tilbakemelding vise alle på KG hvor kjipe de er :ler:

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dag 4: 5 (sorry 😅) utgåtte medisiner i en pose som skal leveres på apoteket, og 2 plastdingser i søpla. 

Som sagt holder jeg neppe til dag 40, men dette er foreløpig på et sånt nivå at jeg tar de minuttene som trengs og da er i alle fall *noe* på vei ut.

Anonymkode: 57a8f...308

• Liker 3
Skrevet

Da har 10 «ting» fått ny status

Noen vil kanskje kalle julekakene min for søppel som burde vært kastet, men det ble «ting» nr 10, for humoren sin del 😸

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (3 timer siden):

Ja, jeg regnet ikke med å få all den responsen for å si det sånn 😅

Bra start på deg!

Må innrømme jeg også reagerte litt 😅 Jeg har jo bare i dag kastet emballasjen til en skinkepakke, et tyggispapir, en yoghurt som var utgått på dato, en tom melkekartong, kvitteringen fra handleturen, diverse rusk som lå i bunn av en veske og sikkert mye mer jeg ikke husker, og tenker ikke på det som å kvitte meg med gjenstander. Det er bare å kaste søppel, som man gjør hele tiden - og det du lister opp går nok som vanlig søppel for de fleste. Derav litt forståelige reaksjoner. Men jeg skjønte det bedre da du forklarte altså - jeg har også tatt vare på aviser i evigheter et par ganger. Og det er da ikke noe å gå til personangrep over uansett, folk må roe seg ned noen hakk her 😂 

Jeg tenker også, at det handler litt om å bygge en vane i starten. Man trenger ikke gå løs på de største tingene først.

Morsom challenge, hørt om den før og lurer på om jeg skal prøve den! Nå har jeg nettopp gått gjennom all kosmetikken og ryddet og kastet da, jeg er mer sånn som tar ALT ut av skuffer og skaper (og angrer litt midt i når alt er kaos), og så rydder og sorterer og kaster og organiserer jeg store mengder av gangen. Det passer ikke så bra med å ha en grense.

Men der jeg sliter litt, og kanskje er litt hoarder, er på klær. Jeg skal prøve denne utfordringen hovedsakelig på klesskapet. Der synes jeg det er blytungt og tidkrevende å gå gjennom alt, er jo mye bedre å kvitte seg med ting jevnlig og slanke garderoben på den måten!

Anonymkode: e230a...25c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg gitt bort to ting, kastet en pute og et putevar, tre andre større ting, fjernet noe papp som egentlig holdt noe annet på plass, men som endte sine dager i dag. Lagt frem noe som skal leveres på apoteket. Skulle kaste mange batterier, men fant ikke tape, så må vente til jeg får tapet dem.

Og har nå vasket ned siste prosentene av badet, så fornøyd med det!

:skilpadde:

Anonymkode: 1176a...91a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg krysser av for tre ting i dag.

- En stygg beholder som kanskje kan være nyttig i fremtiden, men som jeg egentlig aldri vil se igjen 

- Et forferdelig handlenett

- Et ødelagt klesplagg som ikke kan repareres

Anonymkode: 5f0d0...986

• Liker 5
Skrevet

Dag5: Tre kosmetikkprodukter ble gitt bort. To dårlige neglfiler går i søpla.

Totalt 15 gjenstander

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle ville jeg bare ha tatt en stor opprydding i hele huset, istedenfor å ta en og en ting. Sparer deg for mye. En vesentlig forskjell på å kaste søppel og ting man ikke bruker lenger. Det kan jo selges eller gis bort.

Jeg hjalp foreldrene mine og rydde ut av barndomshjemmet. Tre etasjer og 14 dager tok det. Det meste ble gitt til gjenbruk eller solgt. Gidder ikke å ta det når de blir gamle, for da må jeg gjøre alt alene.

Anonymkode: 4cfae...6ad

Skrevet

Helt greitt å starte med "plastdingser" og tomme skinkepakker!  Det handler om bevisstgjøring og å lage seg en vane også... (ops, nå ser jeg noen har skrevet det samme her over). det blir fort vanskelig når vi kommer opp i tosifret antall ting. Da må en jobbe mer for å finne fex 18 ting, og samtidig vite at i morgen må en finne 19! 😄 Det er da en må begynne å gå litt mer systematisk til versk.  Men da er kanskje den vanen bygd allerede!   

• Liker 9
Skrevet
MiniMjau skrev (22 minutter siden):

Helt greitt å starte med "plastdingser" og tomme skinkepakker!  Det handler om bevisstgjøring og å lage seg en vane også... (ops, nå ser jeg noen har skrevet det samme her over). det blir fort vanskelig når vi kommer opp i tosifret antall ting. Da må en jobbe mer for å finne fex 18 ting, og samtidig vite at i morgen må en finne 19! 😄 Det er da en må begynne å gå litt mer systematisk til versk.  Men da er kanskje den vanen bygd allerede!   

Ja, ikke sant. Jeg har skuffer og skap som skal gåes igjennom men akkurat nå har jeg bare tatt det lettvint og tatt det som har bortimot vært rett forran nesa mi. Jo høyere tall, jo større "dypdykk" og systematisk må man være.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her kastet jeg mange flere ting enn kun 4 i går, og jeg har også en full pose med julepynt jeg skal gi vekk.

Anonymkode: c2d32...190

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fatigue og kan derfor ikke være med på utfordringen fullt ut, siden jeg må ta det etter hva jeg orker. Men rydde skal jeg, spesielt i klær og sminke.

I går ryddet jeg i to av skuffene i sminkekommoden min og kastet: 

2 gamle eyelinere

Nyx leppeolje som dessverre lekker

En gammel lipliner fra Nyx som var blitt tørr

Leppestift fra makeupmekka i fæl farge

Isadora brynvoks i penneform (dårlige greier, anbefales ikke)

En settingspray jeg ikke tålte

Concealer i krukke som var blitt tørr 

Mac primer stick (gammel og tørr, var lite igjen)

Gammel Smashbox kremblush jeg hadde fått som gave ved kjøp en gang i altfor mørk farge. Tror egentlig den var utgått på dato allerede da jeg fikk den.

Totalt 10 produkter.

Har også sett litt igjennom kjolene mine og hengt til side noen jeg vurderer å selge/levere til Fretex. Blir nok helst Fretex siden jeg ikke har krefter til så mye styr med folk som graver og spør om alt mulig, for så å bli helt stille osv (hørt det er mye av det på tise) og lite krefter til å ta gode bilder og lage en god annonse, selv om noen av kjolene var ganske dyre og dessverre er ubrukt med lapper på. Dette gjorde jeg i romjulen, men kan jo nevne det likevel. Har også tatt bort 2 kjoler som går rett til Fretex (billige kjoler som ikke er noe å få for)

Så blir 12 produkter totalt da, med sminken 

Anonymkode: 3b848...d31

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fatigue og kan derfor ikke være med på utfordringen fullt ut, siden jeg må ta det etter hva jeg orker. Men rydde skal jeg, spesielt i klær og sminke.

I går ryddet jeg i to av skuffene i sminkekommoden min og kastet: 

2 gamle eyelinere

Nyx leppeolje som dessverre lekker

En gammel lipliner fra Nyx som var blitt tørr

Leppestift fra makeupmekka i fæl farge

Isadora brynvoks i penneform (dårlige greier, anbefales ikke)

En settingspray jeg ikke tålte

Concealer i krukke som var blitt tørr 

Mac primer stick (gammel og tørr, var lite igjen)

Gammel Smashbox kremblush jeg hadde fått som gave ved kjøp en gang i altfor mørk farge. Tror egentlig den var utgått på dato allerede da jeg fikk den.

Totalt 10 produkter.

Har også sett litt igjennom kjolene mine og hengt til side noen jeg vurderer å selge/levere til Fretex. Blir nok helst Fretex siden jeg ikke har krefter til så mye styr med folk som graver og spør om alt mulig, for så å bli helt stille osv (hørt det er mye av det på tise) og lite krefter til å ta gode bilder og lage en god annonse, selv om noen av kjolene var ganske dyre og dessverre er ubrukt med lapper på. Dette gjorde jeg i romjulen, men kan jo nevne det likevel. Har også tatt bort 2 kjoler som går rett til Fretex (billige kjoler som ikke er noe å få for)

Så blir 12 produkter totalt da, med sminken 

Imponerende!!! 👏👏👏👏

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (12 minutter siden):

Imponerende!!! 👏👏👏👏

Tusen takk! 💜

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 15.30):

Asså… dette er jo søppel som allerede burde vært kasta med det samme? Skjønner du går for førti dager, du har litt å stri med. 😅

Lykke til! 

Anonymkode: 3040d...3e3

AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 15.31):

Har du virkelig så mye søppel liggende at du må ha en konkurranse for å få det kastet? 

Anonymkode: 016b2...710

AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 15.33):

Så bra du kaster! Men dette burde jo aldri blitt liggende i utgangspunktet? 

Anonymkode: efba8...d3b

Gud hjelpe så mange "glupe" og perfekte folk her inne..... 

Anonymkode: 3af7c...6c5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Gud hjelpe så mange "glupe" og perfekte folk her inne..... 

Anonymkode: 3af7c...6c5

disse ignorerer vi, de skal ikke ta fra oss gleden ved å ha ryddechallenge! .-D

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør en litt annen versjon av denne, jeg går inn på et rom og skal kvitte meg med minst en ting hver dag.

Det blir alltid mer fordi jeg ser mer enn en ting naturlig nok når jeg først er i gang.

1.januar røyk noen duker og pynteputetrekk som aldri brukes eller er modne for utskifting. 6 ting.

2.januar forsvant tre ytterjakker (den havna i samme pose som dukene og det over) 3 ting.

3.januar tok jeg å kvitta meg med parfymeprøver mannen har samla opp 12 ting.

4.januar gikk jeg gjennom smykkeskrinet og kvitta meg med ting som er ødelagt eller bare har blitt beholdt av vane, noe glass, noe bijouteri osv. 8 ting.

5.januar. Kvitta meg med et hoppetau. 1 ting.

Så langt er jeg altså allerede oppe i 30 ting. 
Jeg er stort sett veldig flink å ta tak og kvitte meg med ting etterhvert men noe blir jo liggende av ulike grunner. Jakkene feks ble brukt i fjor men de brukes fordi jeg har de, ikke fordi jeg liker de og jeg vil ha ting jeg liker, ikke bare ta til takke med ting som fungerer.

Anonymkode: b213a...d2a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dag 5

3 utgåtte gamle ting fra krydderskapet, 1 genser i fretex pose (putter denne i dunken når der full), en ødelagt sokk i "ødelagt tøy" posen jeg senere kjører på bossplassen.

Trist at folk ikke klarer å holde seg for god til å rakke ned på oss som deltar her, som noen sa så handler det om å få inn gode vaner, gjøre det til en hverdagslig sak å rydde unna/få vekk ting som ikke trenger å være der mer. 

Dere som kommer hit på deres høye hester bør se litt på deres eget liv, kanskje det er gode forandringer dere kan gjøre der, fremfor å prøve å rakke ned på oss som vil forandre ting? Eller kanskje dere ikke vet bedre og kan lære noe av oss her:) 

Anonymkode: adec3...901

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...