MarianneE Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Jeg har hivd meg på ryddechallenge som går som dette; I 30 dager (selv går jeg for 40) skal du kvitte deg med 1 gjenstand for hver dag, men for hver dag skal du øke med en. Dvs: På dag 1 kvitter du deg med en ting. På Dag2 kvitter du deg med to ting, 3 ting på dag3 osv. Dag1: En gammel avis gikk i søpla. Totalt: 1 Dag2: To gamle, betalte regninger i søpla. Totalt: 3 Dag3: Tre avklipte pristagger som lå på kommoden. Totalt: 6 Dag4 kommer i morgen 10 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. januar Populært innlegg #2 Skrevet 3. januar Asså… dette er jo søppel som allerede burde vært kasta med det samme? Skjønner du går for førti dager, du har litt å stri med. 😅 Lykke til! Anonymkode: 3040d...3e3 38 1 17
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Har du virkelig så mye søppel liggende at du må ha en konkurranse for å få det kastet? Anonymkode: 016b2...710 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar Så bra du kaster! Men dette burde jo aldri blitt liggende i utgangspunktet? Anonymkode: efba8...d3b 15 1
Diamant20 Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Asså… dette er jo søppel som allerede burde vært kasta med det samme? Skjønner du går for førti dager, du har litt å stri med. 😅 Lykke til! Anonymkode: 3040d...3e3 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du virkelig så mye søppel liggende at du må ha en konkurranse for å få det kastet? Anonymkode: 016b2...710 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så bra du kaster! Men dette burde jo aldri blitt liggende i utgangspunktet? Anonymkode: efba8...d3b Er dette nødvendig å kommentere? Det er mange som har for vane å ta vare på betalte regninger en stund for sikkerhetsskyld, og som kjøpsbevis ved feks reklamasjon. Foreldrene mine har alltid gjort det, og det skaper jammen mye rot hvis man ikke er flink til å rydde i det. Jeg vil heller si at det er bra Ts har begynt å rydde i det, poenget er å bli kvitt rot, hva som skaper rot er individuelt. 11 14
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Det blir 820 ting å kaste totalt... Anonymkode: 16ef5...446 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar Ved første øyekast så jeg litt skeptisk da dette blir veldig mye som kastes over 40 dager. Men det er faktisk ikke så dumt. Jeg skal dra litt i spiralen av dette tror jeg 😅 Stilig og kreativt initiativ! Ikke hør på de som kritiserer deg. Anonymkode: e6474...89e 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #8 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved første øyekast så jeg litt skeptisk da dette blir veldig mye som kastes over 40 dager. Men det er faktisk ikke så dumt. Jeg skal dra litt i spiralen av dette tror jeg 😅 Stilig og kreativt initiativ! Ikke hør på de som kritiserer deg. Anonymkode: e6474...89e Hmm... litt retting av teksten her 🤔🤭 Ved første øyekast så var jeg litt skeptisk da dette blir veldig mye som kastes over 40 dager. Men det er faktisk ikke så dumt. Jeg skal dra litt inspirasjon av dette tror jeg 😅 Stilig og kreativt initiativ! Ikke hør på de som kritiserer deg. Anonymkode: e6474...89e 4
MarianneE Skrevet 3. januar Forfatter #9 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det blir 820 ting å kaste totalt... Anonymkode: 16ef5...446 Jepp, det stemmer! 1
MarianneE Skrevet 3. januar Forfatter #10 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Asså… dette er jo søppel som allerede burde vært kasta med det samme? Skjønner du går for førti dager, du har litt å stri med. 😅 Lykke til! Anonymkode: 3040d...3e3 Har tre etasjer og bodd i samme hus i 25 år, det blir nok å ta av etterhvert. At de tre første dagene gikk med på å kaste noe som er søppel er veldig tilfeldig. Jeg er sikker på at du ikke mente å være så nedlatende som du virket som. 6 4 2
Macro Skrevet 3. januar #11 Skrevet 3. januar Utfordringrn er bra, men du går jo for ting som er søppel allerede. Hensikten er jo å få bort pynt, gammel kosmetikk, kjøkkenting som ikke brukes osv. Du bør kanskje heller øver deg på å legge søpla dit den skal med en gang? Ikke vondt ment. 13 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #12 Skrevet 3. januar Macro skrev (38 minutter siden): Utfordringrn er bra, men du går jo for ting som er søppel allerede. Hensikten er jo å få bort pynt, gammel kosmetikk, kjøkkenting som ikke brukes osv. Du bør kanskje heller øver deg på å legge søpla dit den skal med en gang? Ikke vondt ment. Denne utfordringen er en kjent teknikk i minimalistmiljøet og andre som er opptatt av rydding. Tanken er å starte smått og bygge "ryddemuskler" underveis. Ting som er blitt søppel siden man så dem sist, f.eks. en regning som har blitt betalt, er gode ting å starte med for de som ikke har det strøkent til enhver tid. Pynt, kosmetikk og kjøkkenting skal nok kunne få en utrensing før de 820 tingene er kastet. Og blir TS bitt av basillen går det nok mer enn 820 ting etterhvert. Anonymkode: 5f0d0...986 3 7
MarianneE Skrevet 3. januar Forfatter #13 Skrevet 3. januar Macro skrev (54 minutter siden): Utfordringrn er bra, men du går jo for ting som er søppel allerede. Hensikten er jo å få bort pynt, gammel kosmetikk, kjøkkenting som ikke brukes osv. Du bør kanskje heller øver deg på å legge søpla dit den skal med en gang? Ikke vondt ment. Ha ha, vi kommer til kosmetikk og kjøkkenting og. Og som nevnt allerede så var de tre første tilfeldigvis søppel. Herregud, jeg kan ikke tro at jeg føler jeg må forklare hvorfor jeg kastet en avis og to betalte regninger, but here we go... Avisa var en utgave av Dagbladet fra november. Jeg digger kryssordet der, men jeg så at dette hadde jeg ikke fortsatt med de siste tre ukene så da tok jeg like greit å kastet avisa. De få gangene jeg får regninger i posten fester jeg dem på en klype, når de er betalt (må vel og presisere at det er innen fristen?) noterer jeg ned datoen de ble betalt og så lar jeg de henge på denne klypa i ca 14 dager sånn i tilfelle det skulle være noe. Pristaggene var fra noe nytt jeg tok på meg i går og i dag. Skulle selvfølgelig vært kastet med en gang. Beklager den. Angrer litt på tråden kjenner jeg. 2 20 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #14 Skrevet 3. januar Mer nyttig å kvitte seg med ting som ikke åpenbart er søppel, og som man bør kaste med én gang: F.eks. ting man har dobbelt/trippelt opp av, klær som ligger ubrukte i skapet år etter år, nips som støver ned bakerst i et skap. Man kan fint gi bort eller selge, for lommeboka og miljøet. Virker som bortkastet tid å dokumentere at jeg kaster typ et tomt tyggispapir. Anonymkode: 4bae1...385 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #15 Skrevet 3. januar Dette går jo rundt på tiktok nå ja. Men jeg ser mange går motsatt vei, som virker MYE deiligere! Ta største jobben først, med flest ting, og hver dag blir litt bedre. Anonymkode: 4078f...a41 6 2
Callista Skrevet 3. januar #16 Skrevet 3. januar MarianneE skrev (28 minutter siden): Ha ha, vi kommer til kosmetikk og kjøkkenting og. Og som nevnt allerede så var de tre første tilfeldigvis søppel. Herregud, jeg kan ikke tro at jeg føler jeg må forklare hvorfor jeg kastet en avis og to betalte regninger, but here we go... Avisa var en utgave av Dagbladet fra november. Jeg digger kryssordet der, men jeg så at dette hadde jeg ikke fortsatt med de siste tre ukene så da tok jeg like greit å kastet avisa. De få gangene jeg får regninger i posten fester jeg dem på en klype, når de er betalt (må vel og presisere at det er innen fristen?) noterer jeg ned datoen de ble betalt og så lar jeg de henge på denne klypa i ca 14 dager sånn i tilfelle det skulle være noe. Pristaggene var fra noe nytt jeg tok på meg i går og i dag. Skulle selvfølgelig vært kastet med en gang. Beklager den. Angrer litt på tråden kjenner jeg. Jeg skjønner at du angrer litt på tråden, men husk du er på KG. Det vil alltid være noen som er negative her, og latterliggjør deg for den minste ting. Du trenger ikke forsvare deg selv. Det er ingen som er perfekte, og resten av oss hadde sikkert hatt godt av diverse utfordringer i 2026. Jeg synes du har startet på noe som er veldig positivt for deg selv. Heier på deg! 8 5
MarianneE Skrevet 3. januar Forfatter #17 Skrevet 3. januar Callista skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at du angrer litt på tråden, men husk du er på KG. Det vil alltid være noen som er negative her, og latterliggjør deg for den minste ting. Du trenger ikke forsvare deg selv. Det er ingen som er perfekte, og resten av oss hadde sikkert hatt godt av diverse utfordringer i 2026. Jeg synes du har startet på noe som er veldig positivt for deg selv. Heier på deg! Takk for omtanken, jeg har vært på KG i over 20 år så jeg vet hva jeg går til 😉 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #18 Skrevet 3. januar Macro skrev (1 time siden): Utfordringrn er bra, men du går jo for ting som er søppel allerede. Hensikten er jo å få bort pynt, gammel kosmetikk, kjøkkenting som ikke brukes osv. Du bør kanskje heller øver deg på å legge søpla dit den skal med en gang? Ikke vondt ment. Men alt det du nevner kan jo også omtales som «søppel»? Skal jeg poengtere for deg at «jeg tar ansvar for å få ting som ikke brukes ut av huset uten å nøle så det burde jo du også øve deg på»? Eller fremstår jeg mer oppegående om jeg sier: så flott at du rydder! Uten å komme med relativt uhøflig «om og men»? Anonymkode: 296c5...d51 4 2
Miss Meilir Skrevet 3. januar #19 Skrevet 3. januar MarianneE skrev (8 minutter siden): Takk for omtanken, jeg har vært på KG i over 20 år så jeg vet hva jeg går til 😉 Hvordan er det mulig å kritisere et så bra initiativ, liksom 🤣 Jeg har ikke vært her særlig lenge, så jeg blir overrasket. Heldigvis for de folka som støtter deg, det gjør så klart jeg og! Og skal definitivt være en rydder i januar jeg også 😊 (nok ikke som en challenge, men på min måte). Du er bra inspirasjon! 8 3 1
Macro Skrevet 3. januar #20 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men alt det du nevner kan jo også omtales som «søppel»? Skal jeg poengtere for deg at «jeg tar ansvar for å få ting som ikke brukes ut av huset uten å nøle så det burde jo du også øve deg på»? Eller fremstår jeg mer oppegående om jeg sier: så flott at du rydder! Uten å komme med relativt uhøflig «om og men»? Anonymkode: 296c5...d51 Det var voldsomt. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå