AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Jeg får opp masse reklame for den på facebook, men er jo en håpløs nettside. Hvis jeg klikker meg inn på en nettside for å se på en leilighet så dukker det alltid opp cookies som jeg må akseptere, deretter ser jeg bare halve bildene og det er veldig vanskelig å scrolle for å finne mer info. Finn.no er SÅ mye enklere. Det er vel de samme boligene på begge eller? Anonymkode: f293b...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Hjem.no er et alternativ til Finn. Jeg sliter litt med filtreringen, men ellers fornøyd. Anonymkode: 8314b...720
Kålrota Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Det er jo først og fremst en app, men den er ikke god den heller. Vi er aktivt på boligjakt, men det er mye lettere å bruke Finn, for eksempel viser den alltid feil søk. Tar med boliger i nabobyer (hvor vi ikke vil bo).
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar Selve hovedsiden er rotete, men, med tanke på å gjøre en konstruktiv økonomisk beslutning. Også må en ta hensyn til at en ikke skal diskriminere (krav om universell utforming, WCAG 2.1), med tanke på økonomiske beslutninger, slik at en gjerne vil ha med relevante symboler. Når en kommer inn på en side, så får en mulighet til å gjøre en slik god økonomisk beslutning - det er veldig bra. Problemet er at det blir ganske vanskelig for forbrukeren å sammenligne produkter; det blir mer ønsker jeg denne? Ja eller nei; men en får ikke helt muligheten til å skape ett godt sammenlignings grunnlag. Husk markedsføringsloven §8. Her er veiledning fra forbruker omkring blant annet markedsføringsloven §8 1.-Forbrukertilsynets-veiledning-om-markedsføring-av-bolig.pdf: "Av mfl. § 8 fremgår det at en handelspraksis er villedende dersom den utelater eller skjuler vesentlige opplysninger som forbrukeren ut fra sammenhengen trenger for å kunne ta en informert økonomisk beslutnin" Anonymkode: c3393...6d6
AnonymBruker Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar Selve hovedsiden er rotete, med tanke på å gjøre en konstruktiv økonomisk beslutning. Også må en ta hensyn til at en ikke skal diskriminere (krav om universell utforming, WCAG 2.1), med tanke på økonomiske beslutninger, slik at en gjerne vil ha med relevante symboler. Når en kommer inn på en side, så får en mulighet til å gjøre en slik god økonomisk beslutning - det er veldig bra. Problemet er at det blir ganske vanskelig for forbrukeren å sammenligne produkter; det blir mer ønsker jeg denne? Ja eller nei; men en får ikke helt muligheten til å skape ett godt sammenlignings grunnlag. Husk markedsføringsloven §8. Her er veiledning fra forbruker omkring blant annet markedsføringsloven §8 1.-Forbrukertilsynets-veiledning-om-markedsføring-av-bolig.pdf: "Av mfl. § 8 fremgår det at en handelspraksis er villedende dersom den utelater eller skjuler vesentlige opplysninger som forbrukeren ut fra sammenhengen trenger for å kunne ta en informert økonomisk beslutnin" Anonymkode: c3393...6d6
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg får opp masse reklame for den på facebook, men er jo en håpløs nettside. Hvis jeg klikker meg inn på en nettside for å se på en leilighet så dukker det alltid opp cookies som jeg må akseptere, deretter ser jeg bare halve bildene og det er veldig vanskelig å scrolle for å finne mer info. Finn.no er SÅ mye enklere. Det er vel de samme boligene på begge eller? Anonymkode: f293b...6f4 Ikke gitt at boligene på hjem.no er på finn, dessverre. De fleste foretakene som bruker hjem.no har de gjerne begge deler, ja, men noe boliger kan bli tatt av Finn og forblir på hjem, og da kan du gå glipp av boliger pga det. Anonymkode: ec8ea...c1b
AnonymBruker Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hjem.no er et alternativ til Finn. Jeg sliter litt med filtreringen, men ellers fornøyd. Anonymkode: 8314b...720 Ikke et alternativ, en konkurrent. De fleste bruker dog både Finn og hjem i sin markedsføring, men det kan være boliger på hjem som f.eks. ikke lenger er på Finn. Anonymkode: ec8ea...c1b
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Skrevet 4. januar Aldri hørt om siden, trodde alt ble lagt på Finn så har konsentrert meg om å titte der inne Anonymkode: 945cd...0d6
halvis Skrevet 12. mars #9 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 0.52): Ikke gitt at boligene på hjem.no er på finn, dessverre. De fleste foretakene som bruker hjem.no har de gjerne begge deler, ja, men noe boliger kan bli tatt av Finn og forblir på hjem, og da kan du gå glipp av boliger pga det. Anonymkode: ec8ea...c1b Huh? Aldri hørt om.. Rent teoretisk sett: ja, en megler kan velge å ikke annonsere boligen på Finn. De kan velge å kun legge den ut på Hjem. Men jeg har aldri hørt om tilfeller hvor det faktisk skjer. Derimot vet jeg at en del meglere ikke legger ut boligen på Hjem, men kun på Finn. F.eks. finner jeg ikke en eneste DnB-bolig på Hjem. Tror det er en del andre store meglerhus som ei heller bruker plattformen ... Heldigvis er bransjen såpass lite transparent og ærlig, at når man velger megler, så får man ikke opp informasjon om hvilke plattformen megler støtter/benytter seg av, eller ei. Ei heller får man se listeprisen på å være publisert på hverken Hjem eller Finn. Det er neppe gratis. Jeg tipper det koster ca det samme begge steder, men vet stengt tatt ikke. For selger vil en ekstra plattform gi noe økt kostnad. Men dersom plattformen er svært god, og hjelper meg med å få solgt boligen, så ja; da betaler jeg gjerne ekstra. Er det derimot motsatt, at alle kjøpere strengt tatt allerede sitter på Finn og følger med med argusøyne, nei, da ser jeg ikke helt nytten i en alternativ plattform som er såpass lik og identisk. (Må si jeg er skuffet over at Hjem ikke kom med noe nyskapende. Noe disruptivt. Fremstår jo bare som en kopi..)
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 0.52): Ikke gitt at boligene på hjem.no er på finn, dessverre. De fleste foretakene som bruker hjem.no har de gjerne begge deler, ja, men noe boliger kan bli tatt av Finn og forblir på hjem, og da kan du gå glipp av boliger pga det. Anonymkode: ec8ea...c1b Eller at selger går glipp av flere interessenter. Jeg unngår hjem.no fordi den er elendig nettside. Ser jeg en annonse der, søker jeg heller den på Finn enn å klikke på siden. Er den ikke på finn så dropper jeg den. Jeg har vært inne på hjem.no to ganger og begge gangene kræsjet siden og da forsvant annonsene. Anonymkode: 968ba...f77
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars halvis skrev (På 12.3.2026 den 21.12): Huh? Aldri hørt om.. Rent teoretisk sett: ja, en megler kan velge å ikke annonsere boligen på Finn. De kan velge å kun legge den ut på Hjem. Men jeg har aldri hørt om tilfeller hvor det faktisk skjer. Derimot vet jeg at en del meglere ikke legger ut boligen på Hjem, men kun på Finn. F.eks. finner jeg ikke en eneste DnB-bolig på Hjem. Tror det er en del andre store meglerhus som ei heller bruker plattformen ... Heldigvis er bransjen såpass lite transparent og ærlig, at når man velger megler, så får man ikke opp informasjon om hvilke plattformen megler støtter/benytter seg av, eller ei. Ei heller får man se listeprisen på å være publisert på hverken Hjem eller Finn. Det er neppe gratis. Jeg tipper det koster ca det samme begge steder, men vet stengt tatt ikke. For selger vil en ekstra plattform gi noe økt kostnad. Men dersom plattformen er svært god, og hjelper meg med å få solgt boligen, så ja; da betaler jeg gjerne ekstra. Er det derimot motsatt, at alle kjøpere strengt tatt allerede sitter på Finn og følger med med argusøyne, nei, da ser jeg ikke helt nytten i en alternativ plattform som er såpass lik og identisk. (Må si jeg er skuffet over at Hjem ikke kom med noe nyskapende. Noe disruptivt. Fremstår jo bare som en kopi..) Det stemmer at DnB ikke bruker hjem.no. Kostnadene til plattformene er en ting, men foretakene har påslag som de må ha for å kunne drive bedrift. Og noen velger å la kundene bestemme hvilken plattform. De fleste velger kun Finn. Anonymkode: ec8ea...c1b
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 6.58): Eller at selger går glipp av flere interessenter. Jeg unngår hjem.no fordi den er elendig nettside. Ser jeg en annonse der, søker jeg heller den på Finn enn å klikke på siden. Er den ikke på finn så dropper jeg den. Jeg har vært inne på hjem.no to ganger og begge gangene kræsjet siden og da forsvant annonsene. Anonymkode: 968ba...f77 Tror ikke så mange kun annonserer der, men om en bolig feks blir trukket fra finn fordi den ikke blir solgt med en gang, så blir den gjerne liggende på hjem for det. Anonymkode: ec8ea...c1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå