AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Mistet pus i sommer- og hun var ikke så mange år. Men ble syk og måtte la henne slippe. På en måte er det deilig å slippe å bekymre meg over at noe skal skje (biler, bli innestengt, blk syk) og å slippe å skaffe pass til katten når vi er borte. Samtidig er det veldig veldig tomt i huset nå og jeg savner internst et lite nøste som trenger kos og kjærlighet. Mannen er mer nøytral- og har ikke noe behov. Men også han var veldog glad i katten. Innspill? Gi etter og skaffe en ny katt vi kan elske og være glad i- men også ta de bekymringene som kommer? Innekatt er ikke aktuelt- selv om det gjør livet som katteeier mindre bekymringsfullt. Anonymkode: 6dc96...054 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Vi på KG vet ikke nok om deg, livet ditt og situasjonen din til å hjelpe deg med dette valget, det må du nesten ta selv. Personlig liker jeg å ha katt, til tross for bekymringer og at man blir bundet til hjemmet, men dette er jo en helt personlig ting. Vei fordeler og ulemper opp mot hverandre og gjør det som passer deg best. Anonymkode: cdeb5...123
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Vi skaffet ny katt etter at gammel katt ble påkjørt. Savnet etter et dyr ble for intens, og jeg har ikke angret. Anonymkode: 5b4f5...6d2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar Dyrebeskyttelsen. Du kan kanskje være fosterhjem? Anonymkode: f67ae...ed8
AnonymBruker Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvor bor du hen? Anonymkode: 037db...48d Bor i Bergen. Anonymkode: 6dc96...054
AnonymBruker Skrevet 3. januar #8 Skrevet 3. januar Dyrlegene tar seg grovt betalt, så vær klar for forsikring og at ikke alt blir dekket. Har dere god økonomi, og det hovedsaklig er bekymringene som gnager, så er det dessverre en del av det å ha utekatt. Kjenner ingen med innekatter hvor kattene virker lykkelige, så det er en pris vi som eiere må betale. Men hadde aldri skaffet meg katt dersom jeg bodde nært en motorvei. Anonymkode: 20012...15a 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #9 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dyrlegene tar seg grovt betalt, så vær klar for forsikring og at ikke alt blir dekket. Har dere god økonomi, og det hovedsaklig er bekymringene som gnager, så er det dessverre en del av det å ha utekatt. Kjenner ingen med innekatter hvor kattene virker lykkelige, så det er en pris vi som eiere må betale. Men hadde aldri skaffet meg katt dersom jeg bodde nært en motorvei. Anonymkode: 20012...15a Her var det så mye dumt at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Dyrlegen tar seg ikke grovt betalt. Alt koster, og det fremstår «dyrt» fordi det ikke er subsidiert på samme måte som helsehjelp for oss mennesker. Innekatter kan såvisst være lykkelige katter. Du kan ta en titt på facebooksiden til Schrøder-kattene. Eller så kan du komme hit. Mine 13 år gamle katter er såvisst lykkelige. De kan gå ut om de vil, men de vil ikke. Ute skremmer dem. Anonymkode: cd98b...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #10 Skrevet 4. januar Vi måtte avlive vår katt for 5 år siden. Han var svært syk Etter 1 år fikk vi ny katt. Adopterte kattunge gjennom Dyrebeskyttelsen. Året etter der adopterte vi enda en kattunge fra Dyrebeskyttelsen. Så nå har vi 2 katter. Begge er utekatter. Gikk samme runde som deg vedr. ny katt. Det var grusomt å måtte avlive, savnet var stort og jeg visste ikke om jeg orket det flere ganger. Samtidig savnet jeg å ha katt. Har alltid hatt katt, helt fra jeg var liten. I voksen alder ble den første katten min 14 år, den andre ble 6 år og som måtte avlives. Men jeg trengte 1 år å tenke på valget om ny katt. Kan ikke si at jeg angrer. Er utrolig koselig med katt, ja det er noen bekymringer som kommer med, men slik er nå livet. Det er mange gleder, mange bekymringer, frustrasjon, lykke og sorg. Lykke til med valget ❤️ Anonymkode: d2d4c...d14 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #11 Skrevet 5. januar Det tok meg en uke å få ny katt i hus etter vi måtte avlive vår. Vår var riktignok både gammel og syk. Vårt nye familie medlem er så høyt elsket, og lever ett fint liv hvor hun selv kan balansere inne og ute liv vis katteluke. Jeg sier kjør på hvis du har tid Anonymkode: 3ae01...ce5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå