AnonymBruker Skrevet 4. januar #41 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva tar jeg feil i? At det er slik juridisk? At det er lov å ikke være et rævhål? Gjerne si hva du mener jeg tar feil i. Anonymkode: 8ac66...995 Hvis du leser hele svaret vedkommende skrev står det jo der: "Det er ikke hennes ting OM det ble gitt i et ekteskap. Det er DERES. Jussen er ganske så tydelig! Det er DERES ting. Det er det man skriver under på når man gifter seg - fra i dag er mitt ditt. Og ditt mitt." Syns ikke det var så vanskelig å skjønne hva vedkommende mener du tar feil om. Anonymkode: 65dba...054 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar #42 Skrevet 4. januar Denne diskusjonen orket ikke jeg ta. Hun fikk forsyne seg med det hun ville, der viktigste for meg var at hun kom seg ut og bort fra meg og barna fortest mulig. Vi satt ribbet tilbake, men det var verdt det selv om jeg måtte ta lån for å ha møbler og klær til barna. Når hun da kom tilbake og la krav på enda mer i etterkant så ble det slutten på at hun skulle vise seg i mitt hus noensinne igjen. Anonymkode: 59492...6b6
AnonymBruker Skrevet 4. januar #43 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du leser hele svaret vedkommende skrev står det jo der: "Det er ikke hennes ting OM det ble gitt i et ekteskap. Det er DERES. Jussen er ganske så tydelig! Det er DERES ting. Det er det man skriver under på når man gifter seg - fra i dag er mitt ditt. Og ditt mitt." Syns ikke det var så vanskelig å skjønne hva vedkommende mener du tar feil om. Anonymkode: 65dba...054 Takk. Anonymkode: c13b1...b31 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #44 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2026 den 23.43): Jeg flytter ut. Han beholder de gamle møblene og betaler/kjøper møblene for en symbolsk sum. Feks 2500 kr for sofa vi betalte 15 000 for osv. Det går greit for meg. Jeg tar med meg det meste av interiøret fordi jeg har kjøpt det meste for egne penger opp igjennom årene. Inkl all påske-julepynt osv. Likevel er det et par ting vi er uenige om. Feks hvem som skal ha spisebordet i stuen med 8 stoler. Det ga venninne i gave da hun skulle flytte. Han mener det var en gave til begge selv om det er min venn. Har jeg rett på det eller må vi trekke lodd eller selge på Finn? Det andre er et stort kunstmaleri. Jeg var griseheldig og fant det på Finn til en svært rimelig sum ift hva det var verdt. Jeg betalte det via vipps og det har vært det fineste i stua vår siden det ble hengt opp for 8 år siden. Jeg kan bevise at jeg har betalt det. Han mener derimot at han var med å betalte halvparten ved at han trakk summen fra da han skulle gjøre overføringer på felles regninger fra felleskonto. Han klarer derimot ikke å bevise det fordi det det gikk så mange summer inn og ut månedene rundt bilde kjøpet. Jeg har virkelig ikke lyst å selge bildet og jeg mener det er mitt så lenge det ikke kan bevises at han var med å betalte det. Har jeg rett? Hadde ikke lyst på et bittert brudd men nå er vi allerede i gang😔 Anonymkode: 5463a...edf Av erfaring, drit i å krangle om tingene!! De er bare ting! Og det kommer viktigere " kamper " å bli enige om en bilder og bord...tro meg! Anonymkode: 6fcb4...1db
AnonymBruker Skrevet 4. januar #45 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Syns ikke det var så vanskelig å skjønne hva vedkommende mener du tar feil om. Og hvis du leser mitt svar så sier jeg jo helt tydelig at jeg vet at det er slik juridisk. Så jeg forstår ikke hva vedkommende mener jeg tar feil om. Anonymkode: 8ac66...995
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå