Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Salmonella skrev (På 27.1.2026 den 10.19):

Herlighet, hørte nettopp Into the wild med Skrellex på radioen. Er ikke den låta bare en lillebror av den der Queen of kings? Samme tromminga/beaten.. 

ja.. og så er jo teksten helt elendig. fatter ikke at denne vant radiocupen, men synes ikke det var så veldig  mye bra der heller for å være ærlig. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere bookmakere har nå satt odds på låter/artister i årets MGP. Når dette skrives, så er det Alexander Rybak som - kanskje litt overraskende - er favoritten til å vinne. Finalen går 28. februar. :popcorn:

...

Odds2026-02-16.jpg

• Liker 1
Skrevet

Screllex var jo så imot at Norge skulle delta i fjor pga Israel, men han var vel egentlig bare bitter for han ikke fikk være med. Kan risikere at han trekker seg rett før den internasjonale finalen så han kan bli hyllet av de som mener Norge bør boikotte. 

• Liker 4
Skrevet
Klappe skrev (9 timer siden):

Screllex var jo så imot at Norge skulle delta i fjor pga Israel, men han var vel egentlig bare bitter for han ikke fikk være med. Kan risikere at han trekker seg rett før den internasjonale finalen så han kan bli hyllet av de som mener Norge bør boikotte. 

Det er vel en viss fare at vinneren av MGP, uansett om det er Skrellex, Rybak eller noen andre, trekker seg fra den internasjonale finalen? Men mulig NRK/MGPs jurister har fått de til å signere noen kontrakter som vanskeliggjør dette, ikke vet jeg...🤷‍♂️

Anyways, gleder med til MGP nå... 🥳 Hvordan skal dere se/feire evenementet?

Skrevet

Jeg føler meg sikker på at Mileo vinner.

• Liker 1
Skrevet
Potetferie skrev (På 22.2.2026 den 23.52):

Jeg føler meg sikker på at Mileo vinner.

Håper han har ett bra sceneshow 🤞 

Liker Emma og Skrellex sin også. 

Skrevet
Valyria83 skrev (1 time siden):

Håper han har ett bra sceneshow 🤞 

Liker Emma og Skrellex sin også. 

Ja, blir veldig spennende å se sceneshowene... det kan avgjøre!☺️ føler det må være fengende og litt utenfor boksen for å nå helt opp... ☺️

Skrevet

den eneste sangen som jeg kunne hørt om igjen var northern lights. 

Skrevet
NordicViking skrev (På 16.2.2026 den 23.07):

Flere bookmakere har nå satt odds på låter/artister i årets MGP. Når dette skrives, så er det Alexander Rybak som - kanskje litt overraskende - er favoritten til å vinne. Finalen går 28. februar. :popcorn:

...

Odds2026-02-16.jpg

Har ikke Rybak en stor følgerskare i Europa? Tipper det har noe å si…for oddsen. 

• Liker 2
Skrevet
Jacob99 skrev (5 timer siden):

Skrellex åpner, og Jonas Lovv avslutter. Har rekkefølgen egentlig noe å si? Fjorårets vinner Kyle Alessandro startet som nummer seks av ni artister, det samme startnummeret som Rybak for øvrig har i år. Det som kanskje blir mest interessant er hvem som får flest stemmer av de internasjonale fagjuryene. Der var Kyle helt suveren i fjor. Rybak er godt kjent utover i Europa, og det kan kanskje spille inn her. I Nettavisen hevdes det at NRK er villig til å strekke seg langt for å blidgjøre Rybak. (LINK

Så det er bare å gjøre seg klar, for dette blir spennende.  :popcorn:

Startrekkefølgen:

1. Skrellex
2. Hedda Mae
3. Storm

PAUSE

4. Mileo
5. Silke
6. Alexander Rybak

PAUSE

7. Emma
8. Leonardo
9. Jonas Lovv

• Liker 1
Skrevet
Bacteria skrev (1 time siden):

Har ikke Rybak en stor følgerskare i Europa? Tipper det har noe å si…for oddsen. 

Det tror jeg du har rett i. Jeg ser at Rybak er oppe i 42% vinnersjanse når dette skrives, mot 30% for litt over ei uke siden. Han har nok mange fans ute i Europa som gjerne vil se ham vinne igjen. Men 'Rise' er ingen 'Fairytale'!!! Han kan kanskje vinne MGP-finalen, men jeg klarer ikke å se ham vinne Eurovision igjen i år. 

• Liker 2
Skrevet

I morgen smeller det! Noen som gleder seg?🥳☺️

• Liker 4
Skrevet
NordicViking skrev (På 25.2.2026 den 17.52):

Det tror jeg du har rett i. Jeg ser at Rybak er oppe i 42% vinnersjanse når dette skrives, mot 30% for litt over ei uke siden. Han har nok mange fans ute i Europa som gjerne vil se ham vinne igjen. Men 'Rise' er ingen 'Fairytale'!!! Han kan kanskje vinne MGP-finalen, men jeg klarer ikke å se ham vinne Eurovision igjen i år. 

Det gikk helt elendig sist han var i Eurovision. 

Skrevet
Jacob99 skrev (På 27.2.2026 den 10.21):

Ja 😁

Skrevet
K_mb skrev (14 minutter siden):

Det gikk helt elendig sist han var i Eurovision. 

Håper på alt annet enn Rybak... Han har vel noen fans rundt omkring i Europa, og kan nok få en grei 9. plass i ESC... men alt for kjedelig!😬

• Liker 5
Skrevet
K_mb skrev (14 minutter siden):

Ja 😁

Jeg også!🥳 bygger seg opp nå!

• Liker 1
Skrevet
Jacob99 skrev (På 27.2.2026 den 10.21):

Jeg lurer på hvordan scenen blir, og om den endres underveis for hver artist. 

Generalprøven var i ettermiddag, og de internasjonale juryene har avgitt sine stemmer basert på den.  (NRK)

Det er ikke mulig å stemme via SMS i år (i følge NRK). Man må logge på hos NRK for å stemme. Avstemningen er lagt bak pålogging for å hindre juks eller manipulasjon av resultatet. NRK registrerer at du har stemt, slik at du ikke kan stemme flere ganger. 

Les mer på linken under.

https://www.nrk.no/kultur/slik-stemmer-du-i-melodi-grand-prix-2026-1.17783283 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...