AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Barnefaren er anmeldt for grov og alvorlig vold, det foreligger besøksforbud som varer til juli. Her er det som er vanskelig, det ble besluttet gjennom retten at barnefaren skal få ha samvær med tilsyn en gang i mnden på to timer fram til rettsaken er over. Jeg trenge hjelp til å håndtere dette på en god måte, samværet skal foregå på en trygg plass med meg og en ansvarlig psykolog, som skal vurdere han som omsorgsperson. Men jeg takler ikke så godt å møte han, jeg begynner å skjelve og riste, blir iskald og er ikke emosjonelt til stede, jeg tenker på barnet nå, at han vil merke dette på meg, jeg er redd barnet blir redd, hvordan skal jeg klare å regulere meg? Jeg trenger ordentlig råd her, jeg har psykolog men jeg rekker ikke å møte henne før jeg skal møte han. Barnet har traumer og takler ikke å være borte fra meg, vi får hjelp av psykolog på dette området. Anonymkode: c5d8f...eaa 9
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barnefaren er anmeldt for grov og alvorlig vold, det foreligger besøksforbud som varer til juli. Her er det som er vanskelig, det ble besluttet gjennom retten at barnefaren skal få ha samvær med tilsyn en gang i mnden på to timer fram til rettsaken er over. Jeg trenge hjelp til å håndtere dette på en god måte, samværet skal foregå på en trygg plass med meg og en ansvarlig psykolog, som skal vurdere han som omsorgsperson. Men jeg takler ikke så godt å møte han, jeg begynner å skjelve og riste, blir iskald og er ikke emosjonelt til stede, jeg tenker på barnet nå, at han vil merke dette på meg, jeg er redd barnet blir redd, hvordan skal jeg klare å regulere meg? Jeg trenger ordentlig råd her, jeg har psykolog men jeg rekker ikke å møte henne før jeg skal møte han. Barnet har traumer og takler ikke å være borte fra meg, vi får hjelp av psykolog på dette området. Anonymkode: c5d8f...eaa Ring krisesenter og be om råd ❤️ De kan ringes for slike ting også❤️ Anonymkode: 5340c...f18 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Skrevet 2. januar Jeg synes det er så rart at de skal utsette deg og barnet for dette. Jeg skjønner de skal teste samværsevne og beskytte, men dette kan jo ikke være bra for hverken deg eller barnet. Har de vurdert andre måter å gjøre dette på? Kanskje du bør nevne dette til advokaten din. H*n vet nok hvilke muligheter du har. Anonymkode: 7c7ad...9ce 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ring krisesenter og be om råd ❤️ De kan ringes for slike ting også❤️ Anonymkode: 5340c...f18 Ja kanskje jeg skal gjøre det. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er så rart at de skal utsette deg og barnet for dette. Jeg skjønner de skal teste samværsevne og beskytte, men dette kan jo ikke være bra for hverken deg eller barnet. Har de vurdert andre måter å gjøre dette på? Kanskje du bør nevne dette til advokaten din. H*n vet nok hvilke muligheter du har. Anonymkode: 7c7ad...9ce En ting jeg har funnet ut er at jeg blir ikke tatt hensyn til innen barnefordeling , innen rettssaken for vold er det andelenes, der får jeg beskyttelse . Familievernkontoret sier også at dette er galskap men det er vanlig praksis der barnet ikke kan separeres fra mor. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar #6 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En ting jeg har funnet ut er at jeg blir ikke tatt hensyn til innen barnefordeling , innen rettssaken for vold er det andelenes, der får jeg beskyttelse . Familievernkontoret sier også at dette er galskap men det er vanlig praksis der barnet ikke kan separeres fra mor. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa Ja, det kan jeg være enig i at er galskap. I en barnefordelingssak så er det barnets beste som kommer først. Det burde gi grunnlag for å løse dette på annet vis. Jeg håper dere finner ut av dette på en måte som fungerer for dere alle. Har du noen å støtte deg på før og etter samværet? Anonymkode: 7c7ad...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar #7 Skrevet 2. januar Du kan ikke pålegges å være til stede. I det lange løp, er det antagelig bedre for barnet å måtte ha samvær alene med de reaksjoner det gir - slik at retten tar dette til seg. Anonymkode: 999f7...420 5
monican94 Skrevet 2. januar #8 Skrevet 2. januar Hvor gammelt er barnet ? Kan du snakke med psykologen som observerer ? H*n ser jo antagelig om du/barnet blir skadelidende under samværene 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #9 Skrevet 2. januar Ikke still på samvær. Det skader deg, og barnet ditt trenger at du ivaretar helsa di. Du gjør det ikke for barnets skyld heller, men for at det er bestemt at dere må, ikke utsett deg for det. Ingen kan pålegge deg samvær. Hvis de mener at barnet må, så ser de raskt hvorfor det ikke går, så slipper dere begge. Anonymkode: 78644...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #10 Skrevet 2. januar Jeg ville kontaktet advokaten. Det høres ikke riktig ut at du skal måtte møte på samvær dersom han har besøksforbud mot deg? Det er jo galskap. Dessverre så trumfer foreldre sin rett til samvær barnet sin rett til trygghet i mange tilfeller. Det er grusomt å være vitne til og man lurer på hvordan noen kan si at det er "barnets beste" som blir ivaretatt når det er åpenbart for alle som er rundt i det daglige at det ikke er tilfelle. Jeg håper samvær ikke lar seg gjennomføre og at barnet slipper i dette tilfellet. Anonymkode: 7a8eb...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #11 Skrevet 2. januar Enig i at jeg ville kontaktet krisesenteret og din egen advokat. Det virker umenneskelig at du må gjennomføre dette. Jeg har ikke opplevd det du har, men har PTSD pga vold. Måtte jeg møtt personen igjen hadde det retraumatisert meg og gjort veldig stor skade. Få hjelp av advokaten din om å finne en annen løsning. Dette her skal du ikke trenge å gå gjennom. Anonymkode: 7761e...81c 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #12 Skrevet 3. januar Jeg har bistandsadvokat, jeg må gjennomføre samværet, det er viktig at jeg viser samarbeidsvilje og er imøtekommende. Det er strenge forhold så jeg er jo trygg, men det er kroppen min som reagerer. Denne mannen utførte livstruende vold mot meg mens jeg hadde barnet i hendene, volden varte i 1 år , så jeg har utviklet ptsd pga han. Barnet er knapt 2 år. Dette er det tøffeste jeg jeg noensinne har vært igjennom, og jeg trodde aldri han kom til å få samvær, jeg synes det er sjokkerende men all bevis jeg har. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar #13 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg synes det er så rart at de skal utsette deg og barnet for dette. Jeg skjønner de skal teste samværsevne og beskytte, men dette kan jo ikke være bra for hverken deg eller barnet. Har de vurdert andre måter å gjøre dette på? Kanskje du bør nevne dette til advokaten din. H*n vet nok hvilke muligheter du har. Anonymkode: 7c7ad...9ce Det er foreldre som denne faren som har vunnet frem i menneskerettsdomstolen, og gitt barnevernet et dårlig rykte internasjonalt. Foreldrenes rettigheter kommer foran barnets beste. Anonymkode: a58cf...60f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #14 Skrevet 3. januar Dette er ikke en "litt vanskelig situasjon ang barnefar", altså. Dette er traumer, dette er vold, dette er galskap! Ta kontakt med advokat og krisesenter og fortell hva som skjer med deg OG barnet når du må møte barnefar. Anonymkode: d04d9...c11 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #15 Skrevet 3. januar Jeg har vært i lignende situasjon, og jeg endte med å sende barnet med en annen trygg person. Å utsette seg selv for dette er galskap. Jeg reagerte akkurat slik du beskriver, og etter mange forsøk ble jeg bare verre. Det er det ikke verdt, så dermed ble det etter hvert en annen person. Dessuten har han besøksforbud. Er dette da i det hele tatt lov?? Jeg tenker du i første omgang må be om utsettelse. Om så bare en uke. Si du har omgangssyke eller noe så det blir skjøvet noen dager. Så bruker du de dagene på å snakke med krisesenter, advokat og psykolog. Og evt finne en annen trygghetsperson barnet kan være med. Mange tror vel nesten ikke dette kan være sant, men jeg kan skrive under på at dette er vanlig praksis, og at fars rettigheter står LANGT over både barnets og mors behov for trygghet. Virkelig trist 😢 Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 0d97f...0b4 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #16 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært i lignende situasjon, og jeg endte med å sende barnet med en annen trygg person. Å utsette seg selv for dette er galskap. Jeg reagerte akkurat slik du beskriver, og etter mange forsøk ble jeg bare verre. Det er det ikke verdt, så dermed ble det etter hvert en annen person. Dessuten har han besøksforbud. Er dette da i det hele tatt lov?? Jeg tenker du i første omgang må be om utsettelse. Om så bare en uke. Si du har omgangssyke eller noe så det blir skjøvet noen dager. Så bruker du de dagene på å snakke med krisesenter, advokat og psykolog. Og evt finne en annen trygghetsperson barnet kan være med. Mange tror vel nesten ikke dette kan være sant, men jeg kan skrive under på at dette er vanlig praksis, og at fars rettigheter står LANGT over både barnets og mors behov for trygghet. Virkelig trist 😢 Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 0d97f...0b4 Dommer har åpnet opp at vi kan ha kontakt for å få til et samarbeid om barnet, barnet har såpass store traumer selv at han klarer ikke å være med andre, det ville tatt mnder og noe jeg prøvde å få til, men fars advokat mente det ble for lenge for faren å vente på samvær. Dette er en mann som ikke har vært noe interessert i barnet, så jeg vet jo hvorfor han gjør dette. Barnet får hjelp og jeg får omsorgspenger av nav for å ivareta barnet. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar #17 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dommer har åpnet opp at vi kan ha kontakt for å få til et samarbeid om barnet, barnet har såpass store traumer selv at han klarer ikke å være med andre, det ville tatt mnder og noe jeg prøvde å få til, men fars advokat mente det ble for lenge for faren å vente på samvær. Dette er en mann som ikke har vært noe interessert i barnet, så jeg vet jo hvorfor han gjør dette. Barnet får hjelp og jeg får omsorgspenger av nav for å ivareta barnet. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa Han fortsetter å kontrollere og mishandle dere ved hjelp av loven. En farlig mann. Anonymkode: a58cf...60f 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar #18 Skrevet 3. januar Det jeg synes også er vanskelig er at han går rundt å sier at jeg er gal, at jeg overdriver , at jeg gjør dette for hevn og manipulerer systemet til å få besøksforbud og at han er siktet i saken for vold. Folk kan eks si at det er to sider av en sak. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #19 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det jeg synes også er vanskelig er at han går rundt å sier at jeg er gal, at jeg overdriver , at jeg gjør dette for hevn og manipulerer systemet til å få besøksforbud og at han er siktet i saken for vold. Folk kan eks si at det er to sider av en sak. Ts Anonymkode: c5d8f...eaa Klassisk manipulering. Selvsagt sier han dette. Han innser jo ikke alvoret i saken, og har sannsynligvis null forståelse for hva han har påført dere begge. Farlig mann… Har som nevnt over stått i nesten samme situasjon, og fatter nesten ikke at jeg overlevde… Har heldigvis en velfungerende voksen sønn nå ❤️🙏 Anonymkode: 0d97f...0b4 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #20 Skrevet 3. januar At bistandsadvokaten din mener du skal gå inn på dette, er relativt vilt. Skaff en second opinion og vurder å bytte advokat. Anonymkode: 999f7...420 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå