AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Jeg er åtte uker på vei og magen står ut 😬😳 Jeg har spist som et helvete og sikkert lagt på meg fem-seks kilo. Har i tillegg epleform så alt fettet legger seg på magen. Men kan noe her ha med graviditeten å gjøre? Og jeg er lav, har det noe å si? Eller er jeg bare kjempetjukk? Det ser ikke ut Anonymkode: cee02...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar Du er sikkert litt oppblåst og kanskje forstoppet? Det var jeg i starten, så det jeg ønsket skulle være gravidmagen var nok mest bare det 😅 Anonymkode: 43185...aae 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Skrevet 2. januar Hahaha, er nok julemat ved kun åtte uker, gitt 😅 Anonymkode: 6dbdb...a12 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er åtte uker på vei og magen står ut 😬😳 Jeg har spist som et helvete og sikkert lagt på meg fem-seks kilo. Har i tillegg epleform så alt fettet legger seg på magen. Men kan noe her ha med graviditeten å gjøre? Og jeg er lav, har det noe å si? Eller er jeg bare kjempetjukk? Det ser ikke ut Anonymkode: cee02...5ce du må også tillegge deg den berømte gravid-gangen vagge fra side til side. Anonymkode: 6f629...f51 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er sikkert litt oppblåst og kanskje forstoppet? Det var jeg i starten, så det jeg ønsket skulle være gravidmagen var nok mest bare det 😅 Anonymkode: 43185...aae Jeg er definitivt oppblåst og forstoppet, sliter med forstoppelse generelt. Tror jeg har vært på nr 2 tre ganger siden jeg gikk på ferie 19. desember 😅 Men det må også være enorme mengder med fett som har kommet på. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hahaha, er nok julemat ved kun åtte uker, gitt 😅 Anonymkode: 6dbdb...a12 Jaa off.. Og altfor mye godteri. Har drukket masse cola med sukker også, og jeg drikker på generell basis aldri sukkerbrus.. Men herregud så godt AnonymBruker skrev (Akkurat nå): du må også tillegge deg den berømte gravid-gangen vagge fra side til side. Anonymkode: 6f629...f51 Føler jeg har den naturlig fra før. Var innenfor normal BMI, men med eplefasong før jeg ble gravid, men med 5-6 kilo opp tror jeg jeg har bikket over i overvekt på BMI skalaen.. Føler meg så grusom Anonymkode: cee02...5ce
AnonymBruker Skrevet 2. januar #6 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er definitivt oppblåst og forstoppet, sliter med forstoppelse generelt. Tror jeg har vært på nr 2 tre ganger siden jeg gikk på ferie 19. desember 😅 Men det må også være enorme mengder med fett som har kommet på. Jaa off.. Og altfor mye godteri. Har drukket masse cola med sukker også, og jeg drikker på generell basis aldri sukkerbrus.. Men herregud så godt Føler jeg har den naturlig fra før. Var innenfor normal BMI, men med eplefasong før jeg ble gravid, men med 5-6 kilo opp tror jeg jeg har bikket over i overvekt på BMI skalaen.. Føler meg så grusom Anonymkode: cee02...5ce Du bør ta grep! Det blir verre utover i svangerskapet, og 32 uker går fort, så skal det av igjen også.. Anonymkode: b3372...61c 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #7 Skrevet 2. januar Ikke få panikk!! Spis svisker og linfrø. Prøv å få magen i gang igjen. Spis sunt fra nå av. Dette går bra❤️ Anonymkode: c5f24...43e 1 1
Mymlen Skrevet 2. januar #8 Skrevet 2. januar Vektoppgang og magestørrelse i starten kommer av hormoner (som progesteron), vann, forstoppelse, ev ekstra matinntak pga kvalme. Om dette ikke er ditt første barn vil også magen ha lettere for å bli stor fort, både av hormoner og lignende nå i starten og når baby vokser seg større. Magemusklene er ikke like spent og sammentrekt som de er hos førstegangsgravide og de som aldri har gått gravide 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #9 Skrevet 3. januar Jeg så mer gravid ut i uke 8 enn uke 13 😂 var nok bare veldig oppblåst Anonymkode: 8a7dd...141
AnonymBruker Skrevet 3. januar #10 Skrevet 3. januar Det er bare fordøyelsen som jobber veldig tregt og vann i kroppen. Ikke få panikk, du har ikke lagt på deg så mye fett og det går over. Snakk med lege eller jordmor for å få hjelp til forstoppelse! Anonymkode: 69887...eb7
AnonymBruker Skrevet 3. januar #11 Skrevet 3. januar Takk for svar dere 😊 TS her. Fasiten i dag er at jeg har gått opp 3.2 kilo siden 19. desember, altså 3.2 kilo på to uker. Det er helt krise. Dette er ikke kun oppblåsthet og trege tarmer dessverre, jeg har definitivt lagt på meg iallfall to kilo i ren fettvekt. Jeg ser det på mengden mat og type mat jeg har spist også. På mandag er vi hjemme igjen og da blir det lettere med bedre rutiner, vi har blant annet matkasse i Grete Roede-utgave o.l. Men hvordan skal jeg stagge sulten? Jeg er fra før av kronisk sulten og legger på meg av ingenting, og lever egentlig under et veldig strengt matregime (får ikke gjort noe med det, med mindre jeg syns det er greit å legge på meg). Så å spise for eksempel kjøleskapsgrøt med mengder av peanøttsmør fordi det er sunt vil fortsatt gjøre at legger på meg siden peanøttsmør inneholder store mengder kalorier.. Det er mye som er sunt, men ikke nødvendigvis kalorifattig/slankende. Jeg er ganske så småkvalm, men også bare innmari sulten og "fysen". Dette gjør til at jeg hele tiden har lyst på noe skikkelig godt, og gulrot, banan, proteinrundstykker med skinke byr meg rett og slett imot. Og så ender jeg opp med en digg baguette, egg med masse bacon, burger(!) osv.. Og i større mengder enn hva jeg egentlig tåler. Jeg har tatt meg sammen i mange år for å ha en akseptabel vekt, men nå klarer jeg det ikke lenger. Jeg er bare så sulten. Og fysen. Anonymkode: cee02...5ce
AnonymBruker Skrevet 3. januar #12 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar dere 😊 TS her. Fasiten i dag er at jeg har gått opp 3.2 kilo siden 19. desember, altså 3.2 kilo på to uker. Det er helt krise. Dette er ikke kun oppblåsthet og trege tarmer dessverre, jeg har definitivt lagt på meg iallfall to kilo i ren fettvekt. Jeg ser det på mengden mat og type mat jeg har spist også. På mandag er vi hjemme igjen og da blir det lettere med bedre rutiner, vi har blant annet matkasse i Grete Roede-utgave o.l. Men hvordan skal jeg stagge sulten? Jeg er fra før av kronisk sulten og legger på meg av ingenting, og lever egentlig under et veldig strengt matregime (får ikke gjort noe med det, med mindre jeg syns det er greit å legge på meg). Så å spise for eksempel kjøleskapsgrøt med mengder av peanøttsmør fordi det er sunt vil fortsatt gjøre at legger på meg siden peanøttsmør inneholder store mengder kalorier.. Det er mye som er sunt, men ikke nødvendigvis kalorifattig/slankende. Jeg er ganske så småkvalm, men også bare innmari sulten og "fysen". Dette gjør til at jeg hele tiden har lyst på noe skikkelig godt, og gulrot, banan, proteinrundstykker med skinke byr meg rett og slett imot. Og så ender jeg opp med en digg baguette, egg med masse bacon, burger(!) osv.. Og i større mengder enn hva jeg egentlig tåler. Jeg har tatt meg sammen i mange år for å ha en akseptabel vekt, men nå klarer jeg det ikke lenger. Jeg er bare så sulten. Og fysen. Anonymkode: cee02...5ce Jeg kan kjenne meg igjen i dette, spesielt i mitt fjerde svangerskap, men det er bare å ta kontrollen, drikke vann, spise noe grønt. Anonymkode: b3372...61c
AnonymBruker Skrevet 3. januar #13 Skrevet 3. januar Selv spiser jeg havregryn på vann? Hvorfor peanøttsmør? Jeg veier opp havregryna, og tar med eggehvitte. Få i deg nok rent kjøtt og brokkoli. Mange er sultne fordi de spiser så.mye rart. Anonymkode: 1fcdc...e82 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #14 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er åtte uker på vei og magen står ut 😬😳 Jeg har spist som et helvete og sikkert lagt på meg fem-seks kilo. Har i tillegg epleform så alt fettet legger seg på magen. Men kan noe her ha med graviditeten å gjøre? Og jeg er lav, har det noe å si? Eller er jeg bare kjempetjukk? Det ser ikke ut Anonymkode: cee02...5ce Du spiser tydeligvis for mye. Dette er ikke en gravidmage, men man blir også fort oppblåst når man er gravid. Anonymkode: fbc0a...a76 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #15 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar dere 😊 TS her. Fasiten i dag er at jeg har gått opp 3.2 kilo siden 19. desember, altså 3.2 kilo på to uker. Det er helt krise. Dette er ikke kun oppblåsthet og trege tarmer dessverre, jeg har definitivt lagt på meg iallfall to kilo i ren fettvekt. Jeg ser det på mengden mat og type mat jeg har spist også. På mandag er vi hjemme igjen og da blir det lettere med bedre rutiner, vi har blant annet matkasse i Grete Roede-utgave o.l. Men hvordan skal jeg stagge sulten? Jeg er fra før av kronisk sulten og legger på meg av ingenting, og lever egentlig under et veldig strengt matregime (får ikke gjort noe med det, med mindre jeg syns det er greit å legge på meg). Så å spise for eksempel kjøleskapsgrøt med mengder av peanøttsmør fordi det er sunt vil fortsatt gjøre at legger på meg siden peanøttsmør inneholder store mengder kalorier.. Det er mye som er sunt, men ikke nødvendigvis kalorifattig/slankende. Jeg er ganske så småkvalm, men også bare innmari sulten og "fysen". Dette gjør til at jeg hele tiden har lyst på noe skikkelig godt, og gulrot, banan, proteinrundstykker med skinke byr meg rett og slett imot. Og så ender jeg opp med en digg baguette, egg med masse bacon, burger(!) osv.. Og i større mengder enn hva jeg egentlig tåler. Jeg har tatt meg sammen i mange år for å ha en akseptabel vekt, men nå klarer jeg det ikke lenger. Jeg er bare så sulten. Og fysen. Anonymkode: cee02...5ce Du kan ikke ha gått opp 2 kg med fekktvekt. Du har vel ikke spist 15000 kalorier for mye? Anonymkode: 61bbf...831
AnonymBruker Skrevet 3. januar #16 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selv spiser jeg havregryn på vann? Hvorfor peanøttsmør? Jeg veier opp havregryna, og tar med eggehvitte. Få i deg nok rent kjøtt og brokkoli. Mange er sultne fordi de spiser så.mye rart. Anonymkode: 1fcdc...e82 Nei altså det spiser jeg jo ikke heller. Det var for å få frem at en del av alternativene som for eksempel blir foreslått når det kommer til sunn og mettende frokost ikke vil hjelpe meg med vekta. Og samme med sunne bananpannekaker om man er fysen om kvelden. Jeg er med på at de er sunnere, og mer mettende, men det inneholder like mange kalorier, om ikke mer, som i vanlige pannekaker. Havregryn med eggehvite fikk meg til å spy litt i munnen nå. Jeg spiser normalt mye ren mat, rene fileter av kjøtt og fisk og grønnsaker, men tanken på mye av det får det til å vri seg i magen. Og som sagt, jeg er sulten og fysen og har lyst på junk. Og da tar jeg dårlige valg. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan ikke ha gått opp 2 kg med fekktvekt. Du har vel ikke spist 15000 kalorier for mye? Anonymkode: 61bbf...831 Jo det kan jeg glatt ha gjort. Med sukkerholdig brus også. Jeg kan stort sett kun ligge på 1000-1200 kalorier per dag for å ikke legge på meg, og det krever knallhard disiplin og et konstant fokus på matinntaket. Trist, men sant. Anonymkode: cee02...5ce
AnonymBruker Skrevet 3. januar #17 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er åtte uker på vei og magen står ut 😬😳 Jeg har spist som et helvete og sikkert lagt på meg fem-seks kilo. Har i tillegg epleform så alt fettet legger seg på magen. Men kan noe her ha med graviditeten å gjøre? Og jeg er lav, har det noe å si? Eller er jeg bare kjempetjukk? Det ser ikke ut Anonymkode: cee02...5ce Det er nok hovedsaklig oppblåsthet Anonymkode: 00573...5d9
AnonymBruker Skrevet 3. januar #18 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar dere 😊 TS her. Fasiten i dag er at jeg har gått opp 3.2 kilo siden 19. desember, altså 3.2 kilo på to uker. Det er helt krise. Dette er ikke kun oppblåsthet og trege tarmer dessverre, jeg har definitivt lagt på meg iallfall to kilo i ren fettvekt. Jeg ser det på mengden mat og type mat jeg har spist også. På mandag er vi hjemme igjen og da blir det lettere med bedre rutiner, vi har blant annet matkasse i Grete Roede-utgave o.l. Men hvordan skal jeg stagge sulten? Jeg er fra før av kronisk sulten og legger på meg av ingenting, og lever egentlig under et veldig strengt matregime (får ikke gjort noe med det, med mindre jeg syns det er greit å legge på meg). Så å spise for eksempel kjøleskapsgrøt med mengder av peanøttsmør fordi det er sunt vil fortsatt gjøre at legger på meg siden peanøttsmør inneholder store mengder kalorier.. Det er mye som er sunt, men ikke nødvendigvis kalorifattig/slankende. Jeg er ganske så småkvalm, men også bare innmari sulten og "fysen". Dette gjør til at jeg hele tiden har lyst på noe skikkelig godt, og gulrot, banan, proteinrundstykker med skinke byr meg rett og slett imot. Og så ender jeg opp med en digg baguette, egg med masse bacon, burger(!) osv.. Og i større mengder enn hva jeg egentlig tåler. Jeg har tatt meg sammen i mange år for å ha en akseptabel vekt, men nå klarer jeg det ikke lenger. Jeg er bare så sulten. Og fysen. Anonymkode: cee02...5ce Mange som har gått opp 3 kg i jula. Men det går nedover igjen når hverdagen kommer. Vanlig å være mer fysen som gravid da. Og det at du kun har bæsjet 3 ganger på 15 dager har også sitt å si. Anonymkode: ea842...527
AnonymBruker Skrevet 3. januar #19 Skrevet 3. januar Peanøttsmør er noe du bør kutte ut å ha tilgjengelig. 100 gram er 625 kalorier. Et halvt glass, 175 gram er 1093 kalorier. Hjelper ikke hvor sunt det er, du legger på deg av det. Anonymkode: b03ba...fdb
AnonymBruker Skrevet 3. januar #20 Skrevet 3. januar Jeg sliter skikkelig med forstoppelse i graviditeten. Tar jevnlig dulcolax i samråd med lege og vekten min før og etter de funker (altså før og etter jeg har vært på do) har vært oppi så mye som -3 kg. Er man skikkelig forstoppa så blir det mye vekt altså. Anonymkode: dee2f...f6d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå