AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Noen som kan si noe om vanskelighetsgrad på strikking av denne genseren? https://www.strikkehula.no/rosie-yoke-sweater.html Anonymkode: 5d467...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar Syns ikke den så spesielt vanskelig ut, kan godt få den til som nybegynner. MEN! Men men men, et stort men!! Hvis du ikke er vant med å strikke med to farger og/eller det er første gang du strikker mønster så vær obs på st mønsteret ikke strikkes for stramt! På den genseren vil dårlig håndarbeid synes veldig godt… Anonymkode: 5ac80...65b 1 3
Grønt blad Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Jeg tenker middels til vanskelig. Forkortede vendepinner drar opp til middels. Det er ikke en vanskelig teknikk, men et knepp opp fra enkel. Det finnes mange gode youtube-videoer som viser dette. Om du ikke har gjort det før, er det bare å prøve, det er bare å være litt ekstra fojusert på den delen. Mønsteret har en del lange trådsprang, og det gjør at jeg tenker den kan oppleves som vanskelig. Lange trådsprang er litt krevende å få pent. Det er lurt å ha erfaring med tofarget mønsterstrikk før man begynner med et slik mønster. Det at man skal øke underveis i mønsteret, tenker jeg er middels vanskelig. Har du strikket litt før, og aksepterer litt ekstra fokus på mønsterdelen, er det bare å kaste seg ut i det. Det er få strikkeoppskrifter som er velsig vanskelige selv om de har elementer som vurderes til "vanskelig". Om oppskriften er velskrevet og god hjelper det mye. 3 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar Jeg strikker den samme genseren nå, faktisk! Jeg har strikket i mange år og jeg syns designeren har oppskrifter som er enkle å følge. Som en annen kommenterer er vendepinner, mønster, lange trådsprang litt vanskelig. Jeg strikket en Mariusgenser som mitt aller første prosjekt og denne genseren er bittelitt vanskeligere. Men les oppskriften nøye og sjekk YouTube for teknikker du ikke allerede kan, så går det fint Anonymkode: 1db65...d7a 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #5 Skrevet 6. januar Jeg vil nok ikke anbefale denne for en nybegynner. Som flere her sier er trådsprangene irrasjonelt lange. Et mønster av denne typen hadde sett mye bedre ut strikket intarsia. Selv på bildet der de selger mønsteret(!) ser du at de ikke har fått det pent til. Området med rosemønster er visuelt bulkete, har synlig ujevn strikkefasthet og har et lite pent fall. Og jeg antar vedkommende som har strikket eksemplet langt fra er en nybegynner og man kan anta de har forsøkt mønsteret mer enn en gang før de fikk noe godt nok til å avbildes. Anonymkode: d052c...33b 1
Natriumclorid Skrevet 6. januar #6 Skrevet 6. januar Når man strikker et mønster som er så uregelmessig, må man holde tungen veldig rett i munnen, og telle hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #7 Skrevet 6. januar Jeg tenker at om du må spørre om hvor vanskelig den er, så er den antagelig for vanskelig for ditt nivå. Ene og alene fordi du ikke selv har kunnskap/erfaring nok til å gjenkjenne teknikker og vurdere det opp mot eget nivå. MEN - mye er gjort på innsatsvilje! Er du en person som digger ei utfordring og gjerne kaster deg ut i det ukjente så fikser du dette. Ikke la hva andre sier hindre deg i å strikke noe du har virkelig lyst på! Det er sjeldent noe som er så god motivasjon for læring, enn at en faktisk har skikkelig lyst på det ferdige plagget. Anonymkode: 4aa59...d04 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #8 Skrevet 6. januar Og du - det er bare garn. Du kan alltids rekke det opp igjen og lage noe annet. Anonymkode: 4aa59...d04 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Skrevet 16. januar Jeg er på min tredje rosiesweater. Først en rosiesweater (raglan) i str m/l, en barnegenser yoke og nå en til med raglan. Det vanskeligste er absolutt å få mønsteret fint. Jeg legger inn "stiger" i mønsteret for å feste de lange trådsprangene. Yoke vil absolutt være best å starte på dersom du vil ha en rosiesweater 😊 så lenge du klarer mønsterstrikk får du det fint til! Anonymkode: e2f2f...4b7
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Skrevet 16. januar Det som er vanskelig her er at det er lange trådspenn i mønsteret. Herman shortrows er enkelt å få til. Prøv, du får det garantert til Anonymkode: 0e954...85c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå