Gå til innhold

Hel ytrefilet - godt til biff stroganoff?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Egner ytrefilet seg til biff stroganoff, og hvor lenge bør det i så fall koke? Litt usikker på om det kan overkokes, slik at det løser seg helt opp. 

Eller har du noen andre gode ideer til hva jeg kan bruke hel ytrefilet til?

Anonymkode: 6c528...bbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skal jo aller helst være indrefilet. Men den skal i alle fall ikke koke! Bare å steke så den er rød / veldig rosa og så blande i den varme sausen, da vil kjøttet fortsatt være litt rosa ved servering. 

Anonymkode: 854ca...864

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, det skal jo aller helst være indrefilet. Men den skal i alle fall ikke koke! Bare å steke så den er rød / veldig rosa og så blande i den varme sausen, da vil kjøttet fortsatt være litt rosa ved servering. 

Anonymkode: 854ca...864

Enig i dette. Dette er min favorittmetode også. :) 

Biff stroganoff kan etter min mening deles inn i to "hovedkategorier": Enten laget med kjøtt med mye smak, type grytekjøtt, som trenger god trekketid for å bli mørt, eller laget med møre biffstykker som stekes som miniatyrbiffer og er rosa inni slik du beskriver.

Begge deler funker veldig bra, og handler bare om smak og behag. Men noen gjør den feilen at de koker grytekjøttet for lite eller det møre biffkjøttet for mye. Da blir det fort skosåle. 

Anonymkode: 00f44...9ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint. 

Anonymkode: f3575...381

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Egner ytrefilet seg til biff stroganoff, og hvor lenge bør det i så fall koke? Litt usikker på om det kan overkokes, slik at det løser seg helt opp. 

Eller har du noen andre gode ideer til hva jeg kan bruke hel ytrefilet til?

Hadde ikke brukt ytrefilet til biff stroganoff. Da hadde jeg heller valgt mørbrad eller flatbiff.

Jeg marinerte en hel ytrefilet i rødvin, hadde fullt av hvitløksfedd i og grillet den hel. 

Det var nydelig.

Brune den i panna, og ettersteke den i ovnen.

Har du kjernetermometer så kan du bruke det. Da blir den som regel perfekt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (20 timer siden):

Hadde ikke brukt ytrefilet til biff stroganoff. Da hadde jeg heller valgt mørbrad eller flatbiff.

Jeg marinerte en hel ytrefilet i rødvin, hadde fullt av hvitløksfedd i og grillet den hel. 

Det var nydelig.

Brune den i panna, og ettersteke den i ovnen.

Har du kjernetermometer så kan du bruke det. Da blir den som regel perfekt.

Det hørtes helt nydelig ut, det vil jeg prøve neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...