Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreldrene mine skal til Vilnius i juni. Grei måte å feire Gullbryllup på.

Har noen vært der? Hva lønner det seg event å handle der?

Andre ting å fortelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært der, men det er snart ti år siden...

Det meste er jo billig der, men mener at det var spesielt billig keramikk, skinnvesker o.l og selvfølgelig rav i alle varianter. Ikke min stil, men det er jo opp til hver enkelt.

På et sted som heter Prie Parlamento hadde de en helt fantastisk eplekake. Kanskje har de den fremdeles?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er billig å handle keramikk, rav og lin, mange butikker i gamlebyen som selger dette. I hovedgaten Gedemino str. finnes masse motebutikker bla Zahra, prisene her er omtrent som hjemme. Det finnes også et stort kjøpesenter i utkanten av byen Akropolis.

Kan anbefale hotel Dvaras, sentralt, hyggelig lite (7 rom) hotell.

Ting man bør se i Vilnius er Gedimino borgen, KGB museet, noen av kirkene (finnes en på hvert gatehjørne), og rusle gjennom hovedgata i gamlebyen helt opp til det som er igjen av den gamle bymuren.

Har de god tid og det er fint vær bør de også ta en tur til Trakai, taxi koster ca 200 kroner.

Av spisesteder kan jeg anbefale en gresk restaurant som ligger nederst i hovedgata i gamelbyen på høyre side, husker ikke navnet. De lokale matrettene fallt ikke helt i smak for meg, men hvis du tør kan du stikke innom en brun pub å forsøke noen varianter av poteter.

Byen er forholdsvis liten så det er greit og billig å komme seg rundt med taxi.

nero

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Har de god tid og det er fint vær bør de også ta en tur til Trakai, taxi koster ca 200 kroner.

helt enig, Trakai er vakkert, en gammel borg med parker og vann rundt, fine stier, folk koser seg og bader. Et lite paradis, fin ramme rundt et gullbryllup...

Ellers er Vilnius en koselig by, og de lokale matrettene falt meg i allefall i god smak :)

Endret av soleil~noir
Skrevet

Tusen takk for flotte svar. :) Tok ut masse om Trakai på nettet til dem. Der ser det kjempefint ut! De gleder seg, selv om det er en stund til.

Skal prøve å få til at det står Champagne på rommet når de kommer fram. Blir en gave fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...