Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette lengre, og jeg vet ikke hvordan det kan bli bedre. 

Jeg jobber i service bransjen, og har jobbet der i ca 4 måneder, deltid. Jeg prøver alltid å gjøre mitt beste på jobb og aldri noe slakk, men jeg kan gjøre feil. Av og til ser jeg over ting, at jeg glemmer fort. Jeg vet at jeg skal gjøre ting, men det kan hende at jeg glemmer det. På jobben jeg jobber nå, føles det litt ut som at ingen liker meg. De andre som jobber med meg gjør masse feil, gjerne like eller flere feil enn meg. Men de får aldri en beskjed. Det var en gang der sjefen sa foran alle at jeg gjorde masse feil nå og at jeg ikke lærte av feilene mine, som jeg ble veldig såret av fordi det er det eneste jeg prøver på. Jeg sier alltid unnskyld om jeg gjør noe feil, jeg prøver aldri å stå stille, jeg spørre alle kollegaene mine om de trenger hjelp hvis jeg har tid og jeg er flink på å spørre hvis det er noe jeg er usikker på. Men det virker ikke som det er greit å spørre, og de svarer ofte som om jeg skulle ha visst det. En av de som er leder er veldig kvass mot meg.  Jeg merket noe underlig på en av regningene, noe jeg gikk bort til lederen å spurte om, og da svarte lederen bare med at dette hadde den Tydligvis sagt til meg fler ganger, og at den var redd for at jeg ikke klarte å forstå, noe som ikke stemmer for jeg har ikke jobbet hele den tiden, den var satt inn. Litt vanskelig å forstå, men det var en sesong ting på menyen, men jeg jobbet ikke når den ble i igangsatt. Det er bare skipt, for jeg sier til meg selv. Vær rolig, pust, ta en ting om gangen, si ja, si unnskyld, innrøm når du gjør feil, til meg mer enn jeg sier hei til noen av kollegaene mine. Jeg prøver bare mitt beste, men det virker som de venter på at jeg skal gjøre en feil, slik at de kan si noe. 

Anonymkode: 26893...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder og kvalifikasjoner på deg ts? Høres uansett ut som du burde søke noe annet. Hvilken bransje er dette? 

AnonymBruker
Skrevet
Flammen12 skrev (8 minutter siden):

Alder og kvalifikasjoner på deg ts? Høres uansett ut som du burde søke noe annet. Hvilken bransje er dette? 

Jeg kan ikke bare gi opp, det er ikke dette jeg skal ende med, men det er en utfordring jeg vil ta. Jeg lurer bare på om hva jeg for eksempel kan gjøre i service bransjen, med sånne type kollegaer for å bli bedre. Ikke at jeg burde finne noe annet, det er svakt. Jeg lar dem ikke ta over meg, men jeg blir jo såret.

Anonymkode: 26893...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si da vi ikke vet noe om omstendighetene, alder og aldersforskjell samt hvor lenge de andre har jobbet der.

Man skal kunne forvente å få nødvendig opplæring og støtte til å bli kjent og selvstendig på oppgavene, samtidig som at arbeidsgiver også har en forventning til hvor raskt oppgavene bør læres. Og så er det jo sikkert en viss forventning til hvor mye feil som er typisk at en ansatt gjør. Ikke alle feil er like alvorlige. At det skjer noen slurvefeil her og der skjer jo hos alle.

Jeg tenker at sålenge man føler at ting går fremover så ordner det seg med tiden. Hvis man derimot føler at man står på samme sted i lang tid uten å få det til, og det ikke er noe som kan gjøres, så er det kanskje ikke riktige plassen.

Det er helt vanlig at folk begynner i en ny jobb og ombestemmer seg etter kort tid. Kanskje ikke kjemien var der, kanskje ikke jobben var det man forventet, kanskje jobben viste seg å ikke være så kjekk likevel. Det er derfor det er prøvetid i de fleste jobber. Det er ikke "svakt" å velge å slutte. Tvert i mot er det sterkt når man aktivt tar et riktig valg for å komme seg videre. Man må bare finne ut hva det riktige valget er.

Anonymkode: 13d9c...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...