AnonymBruker Skrevet 6. januar #62 Skrevet 6. januar Aase og Eira er de jentenavnene jeg har hørt som etternavn, synes det er veldig kult når det nesten utelukkende finnes mannsnavn som etternavn. Anonymkode: c091f...9a0 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar #64 Skrevet 6. januar von Munthe af Morgenstierne Anonymkode: 1e5d4...d04 1 2
Million Skrevet 6. januar #65 Skrevet 6. januar (endret) Noen som husker hun som spilte Penny i tv-komedieserien Big Bang Theory? Hun var (i virkeligheten) noen få år gift med en fyr som het Sweeting til etternavn. Må være artig å gå rundt og hete "Søting" til etternavn Endret 6. januar av Million 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #66 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aase og Eira er de jentenavnene jeg har hørt som etternavn Jeg har aldri hørt jentenavnet Åse/Aase brukt som etternavn. Etternavnet Aase/Åse kommer vel først og fremt fra gårder som heter Åse/Aase (dativ entall av ås). Det er altså bare en tilfeldighet, det har ikke noe med fornavnet Åse å gjøre Anonymkode: 93a2c...95f 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #67 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Aase og Eira er de jentenavnene jeg har hørt som etternavn, synes det er veldig kult når det nesten utelukkende finnes mannsnavn som etternavn. Anonymkode: c091f...9a0 Helle er vel et ganske vanlig etternavn og jentenavn. Har også sett Nora som etternavn. Anonymkode: 4227f...052
AnonymBruker Skrevet 6. januar #68 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (På 1.1.2026 den 20.34): Jeg kunne giftet meg med en italiener bare for å få italiensk etternavn ❤️ Anonymkode: 1fe9f...6f0 Ok, Mussolini! 🙂 Anonymkode: 9cd99...310 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar #69 Skrevet 6. januar Wenche Hønefoss. Liker squirting! 🙂 Anonymkode: 9cd99...310
AnonymBruker Skrevet 6. januar #70 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har aldri hørt jentenavnet Åse/Aase brukt som etternavn. Etternavnet Aase/Åse kommer vel først og fremt fra gårder som heter Åse/Aase (dativ entall av ås). Det er altså bare en tilfeldighet, det har ikke noe med fornavnet Åse å gjøre Anonymkode: 93a2c...95f 319 personer har Aase som etternavn i følge SSB. Anonymkode: f2a99...544
AnonymBruker Skrevet 7. januar #71 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): 319 personer har Aase som etternavn i følge SSB. Anonymkode: f2a99...544 Ja, men jeg er ganske sikker på at ingen har samme etternavn som fornavnet Aase. Aase og Aase er to helt forskjellige navn som bare tilfeldigvis ser like ut Anonymkode: 93a2c...95f 1
Kålrota Skrevet 7. januar #72 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men jeg er ganske sikker på at ingen har samme etternavn som fornavnet Aase. Aase og Aase er to helt forskjellige navn som bare tilfeldigvis ser like ut Anonymkode: 93a2c...95f Hæ? Familien jeg kjenner som heter Aase, uttaler det likt som fornavnet. 4
Karnanna Skrevet 7. januar #73 Skrevet 7. januar On 1/4/2026 at 7:04 PM, AnonymBruker said: Stedsnavn? Bergen? Går fint å skrive det her... Anonymkode: ee5b0...10c Trondheim? Vet om en som heter det til etternavn.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #74 Skrevet 7. januar 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri hørt jentenavnet Åse/Aase brukt som etternavn. Etternavnet Aase/Åse kommer vel først og fremt fra gårder som heter Åse/Aase (dativ entall av ås). Det er altså bare en tilfeldighet, det har ikke noe med fornavnet Åse å gjøre Anonymkode: 93a2c...95f I min slekt var det en del som het Åse til etternavn. Navnet var etter stedet de bodde på. Anonymkode: 1b29c...656 2
Hulderen Skrevet 7. januar #75 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2026 den 1.03): Blostrupmoen, Wongraven og Roverudseter er kanskje ikke de vakreste navnene, men de er iallefall blandt de kuleste jeg kommer på i farta. Vi har også en ganske kjent kriminell person som har et særegent etternavn som er veldig kult, men vil ikke skrive det her pga personens karakter. Anonymkode: e2fbb...cc2 Jeg visste ikke at det faktisk er noen som heter Blostrupmoen! Navnet forbinder jeg bare med Flåklypa. Sjekket med SSB og ser at det er 11 som har det. 2
Eva-Lena Skrevet 7. januar #76 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 13.21): Etternavnet Elskling er ganske fint. Anonymkode: 6fcca...c8b Jeg er glad det ikke er mitt etternavn iallfall. Tenk de gangene du blir ropt opp hos lege, tannlege etc. Plutselig kommer en og roper deg inn: Elskling, vær så god - 😳 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #77 Skrevet 7. januar Kålrota skrev (26 minutter siden): Hæ? Familien jeg kjenner som heter Aase, uttaler det likt som fornavnet. Ja, men det er fortsatt to forskjellige navn. Selv om to ord skrives og uttales likt, så er de ikke nødvendigvis samme ord. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I min slekt var det en del som het Åse til etternavn. Navnet var etter stedet de bodde på. Anonymkode: 1b29c...656 Ja, akkurat. Ikke noe med fornavnet å gjøre. Anonymkode: 93a2c...95f
Eva-Lena Skrevet 7. januar #78 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helle er vel et ganske vanlig etternavn og jentenavn. Har også sett Nora som etternavn. Anonymkode: 4227f...052 Helle er fint, synes jeg. Jobbet med ei som het det til fornavn.
Hareena Skrevet 7. januar #79 Skrevet 7. januar Hulderen skrev (16 minutter siden): Jeg visste ikke at det faktisk er noen som heter Blostrupmoen! Navnet forbinder jeg bare med Flåklypa. Sjekket med SSB og ser at det er 11 som har det. Husk at det uttales Blåsstrupp-moen og ikke blod-strup-moen. Du ser tydeligvis ikke på nrk for en ansatt der har navnet sitt på skjermen titt og ofte.
Hulderen Skrevet 7. januar #80 Skrevet 7. januar Hareena skrev (3 minutter siden): Husk at det uttales Blåsstrupp-moen og ikke blod-strup-moen. Du ser tydeligvis ikke på nrk for en ansatt der har navnet sitt på skjermen titt og ofte. 😂Jeg avslørte meg der! Det stemmer, jeg ser ikke på nrk. Men nå ble jeg litt skuffet, siden jeg antok at riktig uttale var blod-strup-moen som i filmen. Det er da merkelig å uttale Blo som Blå? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå