AnonymBruker Skrevet 4. januar #41 Skrevet 4. januar Snøfugl, Blomqvist, Liljenskjold, Solberg. Anonymkode: a30f6...c28 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #42 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 1.1.2026 den 20.34): Jeg kunne giftet meg med en italiener bare for å få italiensk etternavn ❤️ Anonymkode: 1fe9f...6f0 Hehe jeg kunne ikke bli kvitt mitt fort nok. Folk i Norge er rett og slett umulige når det gjelder italienske etternavn: alle blir vrengt om til en eller annen "gøy vits" om pasta. Evig uttalt feil, folk flest prøver ikke engang og "alle" virker til å oppriktig tro at de er de første og eneste som utbryter en eller annen versjon av: "åh er det italiensk?" Og så forventer de en forklaring om hvorfor du heter noe italiensk-lydende. 🙃 Er bare en i mengden nå når jeg presenterer meg med mitt norske etternavn. Eksen og jeg er forlengst skilt, men jeg bytter ikke tilbake til pikenavnet.. Anonymkode: 05f2d...fd5
AnonymBruker Skrevet 4. januar #46 Skrevet 4. januar Minitroll skrev (4 timer siden): Helst Hyasint Som også et det samme som Svibel! Anonymkode: 5959d...21a 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #47 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 1.1.2026 den 21.16): Jeg vil si at mitt eget etternavn er flott. Det er et av Norges mest kjente stedsnavn, så jeg vil ikke skrive det her. Men ellers så liker jeg Rosén, Joner og Kloppen av etternavn fra kjendiser. Anonymkode: c67e4...811 Stedsnavn? Bergen? Går fint å skrive det her... Anonymkode: ee5b0...10c
AnonymBruker Skrevet 4. januar #49 Skrevet 4. januar Så spennende med alle dere som skriver deres eget, men at det er så sjeldent at dere ikke vil skrive det! Enormt interessant for alle andre! Anonymkode: 41c53...df9 40 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar #50 Skrevet 4. januar Synes tradisjonelle etternavn som TS nevner er klart finest. Altså folk som har navnet fra stedet de, eller forfedrene kommer fra i Norge. Blir alltid nysjerrig hvis det er et stedsnavn jeg ikke kjenner. Styggeste etternavn jeg hører er tyske og nederlandske navn, som i grunn er innvandrernavn og unorsk. Anonymkode: b3006...890
AnonymBruker Skrevet 4. januar #52 Skrevet 4. januar Glad og lycke er to jeg liker godt! Anonymkode: 4227f...052 2
C8H10N4O2 Skrevet 4. januar #53 Skrevet 4. januar FCC skrev (1 time siden): Lind Paladin Sommerro Av Isfolket 😊 Hvis jeg skulle ha bytta etternavn til noe helt nytt, så tror jeg at jeg hadde gått for Høstregn 😊 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #54 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Som også et det samme som Svibel! Anonymkode: 5959d...21a No shit 🙄 Anonymkode: b1be8...21a
AnonymBruker Skrevet 5. januar #55 Skrevet 5. januar Fuglesang er jo ganske fint (på norsk. Blir værre når man er ute på reise ) Anonymkode: a1975...cf0 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #56 Skrevet 5. januar Det jeg har selv. 6 i Norge som har det. Hva det er? Holder det for meg selv Anonymkode: a2ee8...13c
AnonymBruker Skrevet 5. januar #57 Skrevet 5. januar Etternavnet Elskling er ganske fint. Anonymkode: 6fcca...c8b
AnonymBruker Skrevet 5. januar #58 Skrevet 5. januar Kanskje litt for pompøst, og kasnkje litt for svensk, men jeg kjenner en som heter von Krusentsierna Anonymkode: 8336e...828 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar #59 Skrevet 5. januar Gran, Mork, Heimdahl, Winther, Ask, Anonymkode: fbdd7...469
AnonymBruker Skrevet 5. januar #60 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje litt for pompøst, og kasnkje litt for svensk, men jeg kjenner en som heter von Krusentsierna Anonymkode: 8336e...828 Og hvor mange skriver navnet riktig? Jeg ser for meg mye strev og irritasjon ved å ringe steder som skal skrive inn navnet ditt. Jeg valgte bevisst bort et fint,men vanskelig etternavn som siste navn. Jeg orker ikke å bruke så mye tid til rettskrivning. Anonymkode: 6ae7a...68e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå