Gå til innhold

Er det galt av meg

Fremhevede innlegg

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Så noen av dere er glad dere ikke har det som Raimond i "alle elsker Raimond"

Ha mor/svigermor som nabo.

Huff, dette noen av dere beskriver(King James/Lupi) er vel helt uholdbart! :klaske:

Svaret mitt til King James - i ditt tilfelle JA, en gang i uken er mer enn nok.

Endret av Miloine
Videoannonse
Annonse
Gjest Maddy
Skrevet

Prater med foreldrene mine hver dag jeg - ringer ikke de så ringer jeg eller jeg tar turen nedom da. Er kanskje en litt spesiell situasjon med en mor som er alvorlig syk da og jeg vil gjerne høre hvordan dagene hennes er og hun ringer ofte opp for å bare prate litt.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Jeg prater masse med mamma på telefonen, sikkert 3 ganger i uken. :)

(hun ringer/jeg ringer)

Min mamma er gudskjelov ikke sånn som maser om uvesentlige ting.

Jeg sender mail og hun sender mail, det samme er det med pappa + SMS da!

Sender hverandre SMS daglig faktisk.

Bare koselig, men jeg forstår de som har "gnålete" foreldre at de synns det blir mye mas om uvesentlige ting.

Jeg har verdens beste foreldre, på alle måter :)

Endret av Miloine
Skrevet
må bare fortelle om min bror (28). Han bor hjemme nå (Hotell Mamma).

- Hun fant et Lek-blad på roterommet han og ringte meg og spurte om hun skulle snakke med ham om det? jeg sa selvsagt: nei, nei, nei

- Han sovnet på nachspiel forleden m utladet mobil. Dagen etter tok hun DEN omfattende ringerunden for å finne ut hvor han var......

Jeg er flau på hennes vegne altså!

Selv har jeg reist verden rundt og gjort mye rart uten at hun har vært det spor bekymret...

Men lille babyen på 28 med skjegg og ølmage....  :overrasket:

:ler::ler::ler:

Når gullet mitt er bortreist en uke kan jeg ringe et par ganger, men sender gjerne tekstmelding med nattaklem sånn at jeg viser at jeg tenker på henne uten å plage henne med masse mas og spørsmål.

Det finnes mødre som ringer sjeldent også, og det kan oppfattes som om de ikke bryr seg. Min mor ringer ca 1 gang i uken nå, men det har ikke alltid vært sånn.

For endel år siden bodde jeg i utlandet. Sammen men mine venninner fortvilte vi over fraværende mødre som aldri ringte. Brydde de seg ikke om hvordan vi hadde det? Vi tok en test, vi skulle ikke ringe hjem før mødrene våre hadde ringt først. Det tok 3 uker før den første moren ringte, 4 uker før den andre ringte, og 5 uker før min mor ringte. Da hadde ingen av oss ringt til noen i Norge på disse ukene...

Skrevet

Jeg blir utrolig overrasket over svarene her jeg. Kan ikke skjønne at man faktisk skal synes at det er ille at ens egne foreldre ringer og spør hvordan man har det. Dere er barna deres, selvfølgelig bryr de seg, heldigvis for dere viser de det også! Tenke seg til...

Gjest Gjest_REA_*
Skrevet

Vi legger oss veldig tidlig sammenliknet med enkelte andre, hvilket "enkelte andre" brukte lang tid på å ta inn over seg. Synes derfor det er verre at folk ikke tenker over NÅR på døgnet de ringer folk, enn hvor ofte de ringer.

Skrevet
Ja men heldigvis er hun blitt bedre nå. Nå er det bare og få henne til og slutte og blande seg i hvordan jeg betaler regningene mine og noen andre ting

Det kan ikke ha noe med at du må ha lånt penger av henne til regninger du ikke har fått betalt? Jeg tror ikke foreldrene hadde blandt seg så mye inn dersom de visste at barna deres selv hadde full kontroll over økonomien.

Jeg vet det av egen erfaring, jeg har en sønn som ikke har hatt helt god kontroll over økonomien sin .. og hvor jeg har betalt både det ene og det andre for ham. Så lenge det er slik så er det klart at jeg spør ham om økonomien hans. Men håpet er jo selvsagt at han skal klare seg selv og at jeg skal slippe å måtte engasjere meg i sånne trivialiteter. Det kan være at det føles spesielt tragisk for meg at sønnen min er en sånn en rotekopp med penger i og med at jeg jobber som finansrådgiver i bank ;)

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet
HJELP!

det høres ut som min mor!

"hva spiste du til middag da?"

"pølser ja..med lumpe da eller?"

"hadde du ketchup på eller?"

:grine:

Og jeg er 26 år gammel jente!

:ler:

Skrevet

Nie jeg synes ikke at det er galt jeg.Mamma er og sånn.Men hun var ikke sånn før,begynte da jeg ble gravid.Da ringte hun 2-3 ganger hver dag.Og det ble verre etter at jeg hadde født.Ikke bare ringte hun 5-6 ganger hver dag men hun var også innom hver eneste dag.Da måtte jeg bare si fra.Det gikk greit selv om jeg så at hun ble lei seg.Hun klarer fortsatt ikke å ringe kun 2 ganger i uka,hun ringer annen hver dag og spør om hun kan komme på besøk 3 ganger i uka.Nå har jeg funnet ut at det beste er å ikke ta tlf når hun ringer,da prøver hun på mobilen,men da er det lett å si at vi ikke er hjemme

Gjest King James II
Skrevet
Det kan ikke ha noe med at du må ha lånt penger av henne til regninger du ikke har fått betalt? Jeg tror ikke foreldrene hadde blandt seg så mye inn dersom de visste at barna deres selv hadde full kontroll over økonomien.

Jeg har aldri lånt penger av mamma til og betale regninger... Faktisk så har jeg aldri lånt penger av mine foreldre.

Men mamma er bare sånn at hun blander seg og ringer og maser. Jeg har faktisk full kontrol på min økonomi.

Skrevet

Noen foreldre liker bare å ha full kontroll over ungene ;)

Faren min ringer ennå og hører om økonomien og jeg har bodd hjemmefra i snart 10 år :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...