Gå til innhold

Billige middager til 6 stk 7 dager?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Elsker gulrotsuppe med chilli, hvitløk og ingefær. Har noen dl fløte oppi også, da metter den bra, særlig hvis du spiser den med grovt brød til. 

Anonymkode: 37958...4af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Blir jo ikke variert.

Anonymkode: 8afcf...a49

At du ikke er kreativ er noe helt annet. 

Anonymkode: fe0cd...5bb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tomatsuppe med makaroni og kokt egg.

Lapskaus eller kjøttsuppe av fryste grønnsaker fra frysedisken. 

Fiskepinner med potetmos.

Frossen kyllingfilet. Kanskje du har ris liggende ? Det er mye billigere å kjøpe store pakker, kjøpt evt det neste gang så du har i hus når sånt skjer. 

Let gjennom fryseren.

Anonymkode: 7064b...b43

Gode forslag. Det er ikke så mye i frysern etter juleferien. Mest rester her og der. Får nok laget noe da.

Anonymkode: f362b...068

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Butikkene sitter igjen med mye mat som snart går ut på dato. 

Sjekk kjølediskene for varer på 40-50 %. Kjøpte masse der i går. Kylling, fisk, svin, pølser og medisterkaker.  

Anonymkode: 7271a...3bb

Ja det skal jeg sjekke

• Liker 2
Skrevet

Lapskaus. Bruk rester av kjøtt, pølse, kjøttboller, pinnekjøtt.

Tomatsuppe. Gjerne med egg, pasta/makaroni. Rundstykke/skive/hvitløksbrød til. 

hjemmelaget pizza. Bruk det det dere har som topping. Pizzasaus fra «billigmerke». 

taco hvis dere har en del grønnsaker som skal brukes opp.

Havregrøt eller annen grøt.

pytt i panne. Enten hjemmelaget eller fra frysedisk (igjen, «billigmerke»). Supplere med kjøttrester, pølsebiter, andre grønnsaker.

Vi har iblant toast i en travel hverdag. 

når dette kun er snakk om 9’dager så trengs det ikke å tenkes på at det bør være så og så mye proteiner osv. Får ikke noe mangel av dager med litt enklere middager.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

På Kiwi nå så er det 1 kg kyllingfile til 79 kr, det kan en lage mye av, det er og 500 gr spagetti til 15 kr (vet ikke om det er billig), brokkoli til 17 kr stk. På rema er det 1 kg kyllingvingeklubber til 50 kr, Synøve hvitost til 99 kr kg. 4 pk løk til 22 kr (tidligere i uken kostet de 15 kr på Kiwi) Jeg handler nesten all kjøtt i datodisken, og har ennå ikke betalt full pris på biffdeigen (som jeg bruker mye av ), og det kjøtt som jeg bruker som jeg ikke har funnet i datodisken har da nesten alltid vært på tilbud 

Les nøye tilbudsbladene på butikker i nærheten, se hva som fins akurat nå :handle:

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mine spiser absolutt linser. Vi kunne spist det 9 dager på rad så lenge det er variert. 

Anonymkode: fe0cd...5bb

Mine spiser også linser og vi varierer omtrent i det uendelige. Til lunsj i dag hadde vi linsepannekaker. 

Anonymkode: dbaf6...f72

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå er det litt trangt etter jula og lønn om 9 dager. Har et par middager liggende men noen rå billige tips som jeg kan fore ulveflokken med? Ca 1800 kr. Pålegg og sånn har vi. 

Sikkert ikke det du vil høre, men hvordan tar du sjansen på å ha så dårlig økonomistyring med flere barn? Til neste år bør dere kanskje satse på et lavere julebudsjett, slik at det er penger på konto fram til januarlønna?

Anonymkode: 89278...9bd

Skrevet

Ribbe kommer ofte på tilbud, og har lav kilopris til kjøtt å være, gjerne under 60kr. Man trenger ikke kun å lage juleribbemiddag, kjøttet er anvendelig på andre måter også, eller med annet type tilbehør. Jeg tar ofte restene etter middagen, fjerner ben og svor, og kutter kjøttet opp i biter/terninger. Så kan det brukes i alle mulige woker, stekt ris, eller for den saks skyld i gryter, lasagne og andre pastaretter, gyros/kebab. Blir det for mye, så er det bare å fryse ned til senere.

Når det kommer til de andre ingrediensene, så velg ting som er rimelig. F.eks så er det mange ting som gratineres med dyr ost, mens det er fullt mulig å lage tilsvarende ting med de samme ingrediensene, uten osten.

Ris, pasta, rimelige frosne grønnsaksmikser, rimelige pastasauser osv kan vurderes.

Anonymkode: 6e9f1...819

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva du har, men supper. Grønnsaksuppe, tomatsuppe med egg er billig

Lapskaus. 

Pølsegrateng (du må jo ikke ha ost).

Snitzler 

Raid 40% disken. 

Anonymkode: 354fb...e2b

Skrevet

Du kan kjøpe poteter, gulrøtter og løk, det er ikke så dyrt. Også en pakke egg, gjerne et brett direkte fra utsalg for å spare penger. Da har du pytt i panne i flere dager. 

Kjøper du noen billige pølser så har du lapskaus. 

Makaroni, pølser, løk, gulrøtter, krossade tomater og krydder blir en pølsegrateng.

Anonymkode: 0cc19...89e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er vel ikke mange barn som spiser linser.. ihvertfall ikke i 9dager.

Anonymkode: 5017b...954

Jo det er mange barn som spiser linser:

Anonymkode: 1391e...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir jo ikke variert.

Anonymkode: 8afcf...a49

Men å spise kjøtt i ni dager er variert?

Anonymkode: 1391e...911

• Liker 3
Skrevet

Lag supper og suppler med billige rundstykker? 

Søtpotetsuppe er veldig godt, og man kan kjøpe eller lage kjøttboller eller pølse og ha oppi. 

Potetsuppe er også godt. Samme med blomkål/ brokkkoli og aspargessuppe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nå er det litt trangt etter jula og lønn om 9 dager. Har et par middager liggende men noen rå billige tips som jeg kan fore ulveflokken med? Ca 1800 kr. Pålegg og sånn har vi. 

Har du 4 barn, og ikke planlagt slik at du har nok penger til mat i januar? Da bør du sørge for å planlegge bedre til jul i år. Jula kommer 24.desember hvert år. Året har 12 måneder. Du må justere forbruket etter inntekten heretter. 200kr pr dag i 9 dager er uansvarlig. Håper du har en buffer om du trenger penger til noe uforutsett. 

Anonymkode: 59b87...a28

• Liker 1
Skrevet
Gaia skrev (7 timer siden):

Lag supper og suppler med billige rundstykker? 

Søtpotetsuppe er veldig godt, og man kan kjøpe eller lage kjøttboller eller pølse og ha oppi. 

Potetsuppe er også godt. Samme med blomkål/ brokkko

li og aspargessuppe. 

Jeg slenger på løksuppe. Løk er veldig billig, - ca 20,- kr. pr. kg i løsvekt.

Tomatsuppe: Margarin, mel, vann, buljongpulver og tomatpure + ha i makaroni. Evt. poser fra First Price.

Lapskaus av frossen lapskausblanding og pølser oppi.

Extra hadde veldig billige frosne grønnsaker i romjula og mulig det er sånn denne uka også. 

Anonymkode: c6dcf...3f9

• Liker 1
Skrevet

Min tips er å erstatte halvparten av kjøttet i oppskriften med grønnsaker, bønner eller kikkerter/ linser- se hva som passer. Du bruker mindre kjøtt og middagen blir mye billigere og sunnere men du spiser akkurat samme dere er vant til.

Som f.eks lasagne lager jeg med aubergine eller squash - se hva som er billigere akkurat da.

i rød pastasaus kan man ha løk, gulrot, sjampinjong, linser - hvis barna ikke spiser det når de ser det, kan du bruke stavmikser i sausen (før du har i kjøttdeigen) og de ser ikke hva de ser, og da spiser de.

I indisk passer det med kikkerter. Kikkerter er forresten mye billigere å kjøpe tørre og de trenger ikke så lang forbedrings tid. Samme gjelder bønner men de må vannes ut over tid. 

bake brød er jo også tips for å spare penger, brød er mye billigere å bake hjemme. Men også pizzadeig, burgerbrød, pitabrød - alle disse er mye billigere å lage hjemme enn å kjøpe. Også nanbrød! Du kan lage nærmest ubegrenset med forskjellige middager da.

Anonymkode: 52e5a...e6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ehh... kjøtt??

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er vel ikke mange barn som spiser linser.. ihvertfall ikke i 9dager.

Mange ting man kan spis istedenfor kjøtt. Linser er som oftest like mye proteiner i som kjøtt. Tror egentlig de fleste barn spiser linser og bønner. Det kommer jo ofte n på hvordan man krydrer og tilbehør.

Jeg er lat, og koker ofte spagetti og røde linser sammen i samme gryte. Så hiver jeg i litt frosne grønnsaker de siste minuttene- Spiser dette sammen med kanskje smeltet smør, ketchup, dijon sennep. Veldig godt. Tror barn vil elske dette.

Skrevet
Luckiness skrev (15 timer siden):

pytt i panne. Enten hjemmelaget eller fra frysedisk (igjen, «billigmerke»). Supplere med kjøttrester, pølsebiter, andre grønnsaker.

Er det en ting jeg synes smaker fælt er det billige pytt i panne poser. Spesielt synes jeg kjøttet stort sett har fått fryseskade og smaken er høgg. Takke meg til da rene grønnsaksposer. Dog er stort sett innholdet poteter. Blir faktisk billigere å kjøpe poteter og kutte opp selv.

Skrevet
Illuminatum skrev (18 minutter siden):

Er det en ting jeg synes smaker fælt er det billige pytt i panne poser. Spesielt synes jeg kjøttet stort sett har fått fryseskade og smaken er høgg. Takke meg til da rene grønnsaksposer. Dog er stort sett innholdet poteter. Blir faktisk billigere å kjøpe poteter og kutte opp selv.

Kan si meg enig i det. Men foreslo det dersom TS skulle synes det er mest lettvint eller aktuelt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...