Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rydda ut jula i dag, selv om jeg tok opp julen 22.des. Bor i en leilighet så jeg følte det var godt med litt mer plass nå 😅 Og ja, hadde absolutt behov for å rydde litt ekstra og kaste ting jeg ikke trenger!

Anonymkode: 3e093...1fc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg har ikke spesielt mange ting. 

Anonymkode: 67410...418

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Når juletreet tas ned og adventstjernen forsvinner i dag så trenger jeg for min egen mentale og psykiske helse at det er "noe" der, i en mørk og lang januar. At det er lyslenker og jeg bytter adventsstjernen ut med en hengende blomsterpotte med lys i.  Jeg har aldri forstått denne minimalist trenden. Ha minst mulig og skape en mest mulig tom tilværelse i hjemmet sitt, det er ikke det jeg forbinder med kos og hygge. Jeg liker å ha det ryddig og pent men det er da ingen kontrast til å ha det hjemmekoselig med ting en liker rundt seg. Det er godt å starte på nytt og få hverdag igjen i stuen men hverdagen består også av fin pynt😊

Anonymkode: 79b98...111

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar gjerne en runde med hva jeg vil beholde, og hva jeg kan gi bort. Så legger jeg det ut på Finn og noen kommer oftest og henter det rimelig fort :) Vinn-vinn

Anonymkode: 690c1...75b

AnonymBruker
Skrevet

Er det "bare" jeg som reagerer på hvor mange som har misforstått spørsmålet her? TS spør ikke om hvilken dag/dato man rydder ut jula. 

Til spørsmålet: ja, til en viss grad. Ikke ommøblering, men vasking, sortering og å sette vekk ting. Hvert år er det ting som settes vekk før jul for å gi plass til julepynt, for aldri å bli satt fram igjen.  

Anonymkode: 93e67...d21

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kaster ikke julepynt! Men rydder,skifter duker og tørker støv. Setter annen nips på plass. 

Anonymkode: 75c30...4d9

Skrevet

Ja, jeg får litt lyst til å endre litt på bostedet etter at det har vært litt fullt av juleting en stund. Klør etter å ommøblere og minimere 😅

Skrevet

Jeg prøver å kvitte meg med julepynt jeg ikke har brukt på flere år. Det viser seg vanskelig altså😆 Klarer liksom ikke å kvitte meg med det - tenker "hvert år" at om jeg ikke bruker det neste år, så får jeg gjøre noe med det. Da tenker jeg ikke på ting barna har laget og sånn, for det brukes og skal aldri kvittes med. Men, litt sånn jeg har fått av nå perifere venninner/slekt/jobb - og som rett og slett ikke brukes lengre.

Men, det er jo en super mulighet til å røske litt opp her og der - ommøblerer litt inni skapene, det tenker jeg nok at jeg kommer til å gjøre i morgen når jeg setter i gang med å få ut jula. Elsker system i skuffer og skap, og finner alltids nye måter å både sortere og samle ting og tang på. Men, det meste av "jula" havner på loftet altså - ganske godt sortert, om jeg kan si det selv😆❤️

Godt nytt år!🎉

Skrevet

Har tatt ned alt utenom julestjernene i vinduet i dag. Veldig godt å få ryddet ned. Ikke har jeg hatt pynten oppe lenger enn 2 søndag i Advent heller så det er ikke det at det har vært pynta så himla lenge, men jeg kommer til nyttår og er liksom klar for å vaske ned og få det ryddig. Ny start!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det "bare" jeg som reagerer på hvor mange som har misforstått spørsmålet her? TS spør ikke om hvilken dag/dato man rydder ut jula. 

Anonymkode: 93e67...d21

Nei du er ikke den eneste😅

Virker som at folk har "munnen full i ord" allerede før de har sett hva det etterspørres og ikke kan få nok av de typiske krangle trådene om ulike datoer julen varer så de svarer I hytt og pine uten å engang lese hva de svarer på eller i. Virker som julen har "tatt" ganske mange 😅

Anonymkode: 62862...4f5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jeg 30 desember, starter aldri ett nytt år med jul. 

Anonymkode: dc44a...a4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjorde jeg 30 desember, starter aldri ett nytt år med jul. 

Som ikke har noenting med denne tråden å gjøre 🤣 Andbefaler deg å lese hva du svarer på før du svarer 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke noe trang til å ommøblere når jeg har ryddet bort jula men jeg begynner ofte å vaske og rydde i skuffer og skap🙂

Skrevet

Nei, ikke egentlig. Pynten jeg har tatt fram har jo blitt tatt frem fordi vi synes den er fin. Men la merke til at det var en del pynt som ikke fikk plass i år, kan jo vurdere om det er pynt jeg egentlig vil ha når jeg skal pakke ned julepynten. Ellers føler jeg alltid behov for å ikke bare fjerne julepynten. Noe av julepynten lar jeg stå, det som er like mye vinter som jul. I tillegg så har jeg egen vinterpynt forbeholdt vinteren etter jul. Så blir desverre lite decluttering her, har nok alt for mye pyntegjenstander og ting generelt. Beundrer de som klarer å minimalisere og ha lite, men er langt derfra selv. Men har i de siste årene gått fra å ville ha større pyntegjenstander enn massevis av smått. Før hadde jeg veldig mye små figurer, nå vil jeg heller ha større figurer og litt færre. Så er jo en ligen forbedring. Kommer fra familie med veldig mye ting, så ligger litt i slekta å ha masse ting. Ting er jo bare ting, men har en tendens til å bli veldig knytta til pyntegjenstander

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som ikke har noenting med denne tråden å gjøre 🤣 Andbefaler deg å lese hva du svarer på før du svarer 

Hvem bryr seg😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvem bryr seg😉

Kanskje ts som spurte om noe helt annet enn 80% som sliter med leseforståelse her i tråden. Men god underholdning da med alle de som ikke klarer å lese lengre det gir du, ler av deg jeg😅

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ryddet ut 27.desember. Så 30 desember er sent for min del. Men det er i alle fall før nyttårsaften. 

Anonymkode: d7612...2cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så smått begynt å fjerne jula.

Anonymkode: 763f3...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ryddet og vasket grundig i slutten av november.  Har endel selskaper i julen, starter med julebord for kolleger eller venner, avslutter med nyttårsfest og i mellom der er det flere familieselskaper. Har erfart at det er mindre stress og gjøre husket klart mellom slagene dersom jeg har tatt en ordentlig sjau før alt starter.

Juletre og julepynt ryker 1. nyttårsdag. Det har vært min tradisjon siden 1990. 😅 Da syntes jeg det er herlig å få vekk platene i spisebordet som har lagt der i en mnd,  få av duken og få frem de fine tingene mine igjen. Kjøpte hvite tulipaner til nyttår,  når de er ferdige skal jeg prøve å få tak i rosa.

Sånn stor organisering i skuffer og skap føler jeg ikke behov for nå. Tok det jo sånn delvis også der i november (for eksempel kjøkken; med mange selskaper er det ofte mange som hjelper til på kjøkkenet. Da liker jeg at det orden der. Litt fordi jeg ikke liker å vise rotet mitt, men faktisk mest fordi det blir så kaotisk når tilfeldige gjester plutselig har tømt oppvaskmaskinen hvis skapene er stappfulle)

Når vårsolen kommer får jeg nok det over meg igjen, da flikker jeg gjerne over med maling der det trengs og organiserer mer.

Anonymkode: 5e1ca...bb4

AnonymBruker
Skrevet

Tar ned pynten bare. Får ikke behov for å kaste ting da vi ikke har så mye pynt. Liker å ha det litt minimalistisk.

Anonymkode: 69857...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...