AnonymBruker Skrevet 1. januar #1 Skrevet 1. januar Hei! Eg vurdere å sette inn ballerine kobberspiral. Reagerte veldig på vanlig spiral etter sist svangerskap (ekstrem hormonell, ryggsmerter ++), så måtte ta den ut. Blei gravid 2 x på minipille (var ekstrem nøyen, tok til akk samme tidspunkt kvar dag, følgte rett retning), så det går heller ikkje. Nokon som har erfaring med ballerine spiral? Er jo relativ "ny" fortsatt, men legen sa at den kanskje kunne være eit alternativ Anonymkode: c4ff0...939
AnonymBruker Skrevet 1. januar #2 Skrevet 1. januar Prøvde sette det inn, men det gikk ikke. Var så vondt at de holdt på å prøve, de prøvde til og med to stk. Sa det var som «spagetti» som bare spratt tilbake. Enda jeg har født og det skulle være lettere å sette inn. Endte med «vanlig» kobberspiral. Anonymkode: 17102...8ca
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Skrevet 4. januar Den er ikke anbefalt. Bruk Google og gjør undersøkelser Anonymkode: dc318...cff 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar #4 Skrevet 4. januar Har ikke prøvd Ballerine men vurderte den tidligere. Leste en del varierte erfaringer. Endte med Gynefix og hadde den i 5 år. Den funket bra når den satt i, men særlig det siste året hadde jeg ganske langvarige menstruasjoner. Men det var rett og slett traumatisk for meg både å sette den inn og ta den ut, det var så sinnssykt vondt og jeg holdt på å besvime begge gangene. Så jeg skal aldri mer ha noen form for spiral, tåler dessverre heller ikke hormoner så her blir det kondom når vi ikke skal prøve på å få barn. Ikke helt erfaring med Ballerine akkurat men håper det kan være noe til hjelp likevel. Alle er forskjellige. Anonymkode: 741fb...143 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #5 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 1.1.2026 den 1.46): Hei! Eg vurdere å sette inn ballerine kobberspiral. Reagerte veldig på vanlig spiral etter sist svangerskap (ekstrem hormonell, ryggsmerter ++), så måtte ta den ut. Blei gravid 2 x på minipille (var ekstrem nøyen, tok til akk samme tidspunkt kvar dag, følgte rett retning), så det går heller ikkje. Nokon som har erfaring med ballerine spiral? Er jo relativ "ny" fortsatt, men legen sa at den kanskje kunne være eit alternativ Anonymkode: c4ff0...939 Om du et ferdig med barn kan du vel sterilisere deg? Anonymkode: 8ad9b...1d3
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Skrevet 7. januar Min falt ut. Men det ble tydeligvis ikke rapportert inn av gynekologen.. Google litt, det er mange tilfeller av det i Danmark blant annet. Bilder av at den har gått helt i oppløsninng. Den kommer nok til å bli trukket fra markedet snart. Fraråder den på det sterkeste! Anonymkode: 203a3...f1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå