Gjest Husmusa Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Jeg har brent hvit saus fast i bunnen av kasserollen. Den er helt svart, og umulig å vaske vekk. Noen gode råd om hvordan jeg får kasserollen ren? Tror det er en stålkasseroll (?), merket er i alle fall Høyang Polaris.
~sikka~ Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Først ville jeg satt den i bløt med zalo i noen timer. Og deretter brukt sånn stålskrubb for å få det bort.
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 Skrubbeball tar alt.. kan jo bløtlegge den i feks oppvask- masinpulver først.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Ha 2 ss oppvaskmaskinpulver i gryta. La det stå noen timer, bruk gryteskrubb.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 ha sun maskinoppvask og litt varmt vann oppi.. la stå et par timer og vask. eller ha lunkent vann og en liten dynge med vanlig bakepulver oppi... det funker også greit
Malama Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 Har en gang KOKT OPP såpevann jeg (maskinoppvaskpulver i vannet alts) og lot det stå der og godkjøre seg lenge etterpå, og deretter skrubba jeg. Det ble rent.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Takk for tips. Har prøvd zalo + oppkok av såpevann. Sitter fortsatt dønn fast. Skal prøve bakepulvertrikset. Husmusa
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #8 Skrevet 4. april 2006 Gryteskrubb er genialt til stålgryter. Tar alt uten at du behøver å sette i vann o.s.v.
Champagnepiken Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Oppvaskmaskinpulver over natta funker i alle fall på mine gryter!
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #10 Skrevet 4. april 2006 På mine gamle stålkasseroller bruker jeg stålull, blir skinnende blanke
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #11 Skrevet 4. april 2006 På mine gamle stålkasseroller bruker jeg stålull, blir skinnende blanke ← Ja, men du får vel ikke vekk det som er fastbrendt med vanlig stålull? Det gjør hvertfall ikke jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #12 Skrevet 4. april 2006 Ja, men du får vel ikke vekk det som er fastbrendt med vanlig stålull? Det gjør hvertfall ikke jeg. ← Jeg lar kjelen stå med zalovann en stund først, også bruker jeg sånn stålull med såpe, Svint heter den tror jeg
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #13 Skrevet 4. april 2006 Jeg lar kjelen stå med zalovann en stund først, også bruker jeg sånn stålull med såpe, Svint heter den tror jeg ← Ok, hvis du synes at kanskje det går litt tregt vil jeg avbefale deg en gryteskrubb for å fjerne ting som sitter fast (trenger ikke bløtlegges), og så bruke svinten til å få skinnende gryter. Det er det den duger best til
Gjest Nillepille Skrevet 4. april 2006 #14 Skrevet 4. april 2006 Jeg har brent hvit saus fast i bunnen av kasserollen. Den er helt svart, og umulig å vaske vekk. Noen gode råd om hvordan jeg får kasserollen ren? Tror det er en stålkasseroll (?), merket er i alle fall Høyang Polaris. ← Litt vann og en dæsj bakepulver. Sett på varm plate og bruk oppvaskkosten. forsvinner på et blunk uten å bruke tid og krefter. Gjorde det i kveld med en kaserolle jeg trodde måtte hives.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #15 Skrevet 5. april 2006 Denne hvitsausen (svartsausen) sitter dønn fast. Den er Nå har jeg prøvd både bakepulvertriks, oppvaskmaskinpulver, zalo og koking. Den har stått i bløt i mange døgn nå. Tar meg en tur til butikken og spør om gode råd. Er så redd for å ødelegge kasserollen med å bruke stålull og stålskrubb. Husmusa
Gjest Binna Skrevet 5. april 2006 #16 Skrevet 5. april 2006 Denne hvitsausen (svartsausen) sitter dønn fast. Den er Nå har jeg prøvd både bakepulvertriks, oppvaskmaskinpulver, zalo og koking. Den har stått i bløt i mange døgn nå. Tar meg en tur til butikken og spør om gode råd. Er så redd for å ødelegge kasserollen med å bruke stålull og stålskrubb. Husmusa ← Er det teflon eller emaljert? Da ville jeg ikke brukt de greien..
liv Skrevet 5. april 2006 #17 Skrevet 5. april 2006 Ta litt zalo i vannet og la den stå å småkoke litt. Vips alt løsner. Gjør vi i barnehagen når jeg svir sausen...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #18 Skrevet 5. april 2006 Jeg har brent hvit saus fast i bunnen av kasserollen. Den er helt svart, og umulig å vaske vekk. Noen gode råd om hvordan jeg får kasserollen ren? Tror det er en stålkasseroll (?), merket er i alle fall Høyang Polaris. ← Stålkasserolle kan skrubbes med stålskrubb, jfr. http://www.culinor.no/bilder/upl/bilde_193.jpg Jeg har brukt det i flere år på mine Høyang Polaris stålkasseroller, og de er like fine.
Tusenfryd Skrevet 5. april 2006 #19 Skrevet 5. april 2006 Plumbo! Grovt undervurdert som husmormiddel!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #20 Skrevet 6. april 2006 Plumo? Er du seriøs? Tja, kanskje jeg skal prøve det. Har det nå stående i skapet. Har du prøvd det, Tusenfryd? Holdt kasserollen seg like fin etterpå? Husmusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå