AnonymBruker Skrevet 7. januar #21 Skrevet 7. januar En eldre leaf kan du nok få, men batteriet kan droppe fort. Vi har hatt vår leaf nå i 5 år, den er fra 2012. På vinteren har jeg maks 7 mil, i bestefall. Og dette er da uten varme i bilen, og ved lav hastighet (80km/t) eller lavere. Vi skal bytte ut vår nå, og har innsett at det er lurt å legge litt mer o bilen, og håpe den holder lenger. Når det er sagt anbefaler jeg leaf, vært kjempe fornøyd med den. Lett kjørt, romslig og stabil på veien. Anonymkode: 9b0d7...321
AnonymBruker Skrevet 8. januar #22 Skrevet 8. januar Hvilke erfaringer har eiere av eldre Leaf med Eu-kontroll? Vet at rustne skiver bak er gjenganger på elbiler, men hva med andre 2'er-feil? Anonymkode: 76840...7f3
AnonymBruker Skrevet 9. januar #23 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2026 den 18.00): Hvilke erfaringer har eiere av eldre Leaf med Eu-kontroll? Vet at rustne skiver bak er gjenganger på elbiler, men hva med andre 2'er-feil? Anonymkode: 76840...7f3 Rust langsmed kanalen er typisk, samme med bærebro. Saus bilen godt inn med FluidFilm og du unngår det. I tillegg liker pasten på ombordladeren å tørke opp, nylonhjulet inne i den elektroniske p-bremsen krymper og må drilles opp etter 6-7 år, og PTC-varmeren på biler uten varmepumpe kan feile på et tidspunkt. Det er stort sett alt. Anonymkode: b09c6...5e0
AnonymBruker Skrevet 10. januar #24 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2026 den 18.00): Hvilke erfaringer har eiere av eldre Leaf med Eu-kontroll? Vet at rustne skiver bak er gjenganger på elbiler, men hva med andre 2'er-feil? Anonymkode: 76840...7f3 Vår gamle haug har rust i kanalen. Men vårer fra 2012, en av de første som ble registert. Den har dog fortsatt 57% batterikapasitet. Jeg er skikkelig fornøyd med kjørekomforten, me på de elsre leafene må man ha med batteridropp i beregningen. Og vanskelig å finne hurtiglader fordi den lader på chademo og ikke ccs2 ladere. Anonymkode: 9b0d7...321
AnonymBruker Skrevet 10. januar #25 Skrevet 10. januar Hvorfor ikke iMjau? Elsket min! Anonymkode: 911e0...667
AnonymBruker Skrevet 10. januar #26 Skrevet 10. januar Jeg er veldig fornøyd med min Kia Soul fra 2015. Absolutt ingen problemer med at den er dårlig på vinterføre, har gode dekk. Den går som en klokke og er behagelig å kjøre, fås nok kjøpt for godt under 50k. Noe særlig mer enn ti mil rekker den ikke vinterstid i hvert fall ikke om det innebærer motorvei med høy fartsgrense - men om det er det som er behovet, er den fin. Anonymkode: a811d...f90
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå