Gå til innhold

Skal starte på Mounjaro…

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen flere? Noen gode tips? 

Anonymkode: eed7c...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare med ozempic.

Ingen bivirkninger. 
gikk ned ganske mye paa 7mnd (tilbake til startvekt for graviditet). Fra 77kg til 58 og har holdt meg der i 7-8mnd.

mistet sinnsykt mye hår, 70 prosent av håret. Selvom jeg var kjempeflink med inntak av proteiner og alt av vitaminer. Alle prøvene mine var kjempefine. Passet på å få inn riktig proteininntak hver dag. Aldri trent noe særlig, men har en aktiv hverdag. 

Ikke angret ett sekund.

Anonymkode: 27ba5...f13

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei😄

Jeg tok første stikk for to dager siden. Er sinnsykt kvalm på morgenen, men merker ellers ikke noe særlig. Regner at jeg må gi det lengre tid, og at jeg må høyere opp i dose. Jeg er en av de som Wegovy ikke fungerte på, så skal gi Mounjaro et forsøk. Er alvorlig syk, så får ikke bevegd meg noe særlig. Skal ned 15 kg. 

Anonymkode: a3bee...149

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har gått på Mounjaro i 4 uker nå, gått ned 5 kg. Eneste bivirkningen så langt har vært hodepine, men det er ille så ille. Masse lykke til! ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei😄

Jeg tok første stikk for to dager siden. Er sinnsykt kvalm på morgenen, men merker ellers ikke noe særlig. Regner at jeg må gi det lengre tid, og at jeg må høyere opp i dose. Jeg er en av de som Wegovy ikke fungerte på, så skal gi Mounjaro et forsøk. Er alvorlig syk, så får ikke bevegd meg noe særlig. Skal ned 15 kg. 

Heisann. Wegovy funket ikke på meg heller. Så startet med Mounjaro. Er på uke 6. ikke merket noe enda. Må ned mere enn 30 kg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2026 den 22.38):

Heisann. Wegovy funket ikke på meg heller. Så startet med Mounjaro. Er på uke 6. ikke merket noe enda. Må ned mere enn 30 kg 

…men hva har du gjort av endringer på kosthold og aktivitet?

Anonymkode: 4a97c...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 18.07):

Bare med ozempic.

Ingen bivirkninger. 
gikk ned ganske mye paa 7mnd (tilbake til startvekt for graviditet). Fra 77kg til 58 og har holdt meg der i 7-8mnd.

mistet sinnsykt mye hår, 70 prosent av håret. Selvom jeg var kjempeflink med inntak av proteiner og alt av vitaminer. Alle prøvene mine var kjempefine. Passet på å få inn riktig proteininntak hver dag. Aldri trent noe særlig, men har en aktiv hverdag. 

Ikke angret ett sekund.

Anonymkode: 27ba5...f13

Kom håret tilbake da vekten stabiliserte seg?

Anonymkode: 49a32...636

• Liker 2
Skrevet

Har nå økt til 5mg, og kan nå dele at jeg sliter en del med kvalme som bivirkning - men den kommer ikke samme dag jeg tar sprøyten, den kommer dagen etter. Satser på at det gir seg etterhvert som kroppen blir vant til medisinen/dosen. 

AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 17.58):

Hvordan går det med deg nå, har du kommet i gang?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2026 den 10.29):

Hei😄

Jeg har samme historie som deg. Hørt at mounjaro skal være bedre. Jeg satt min andre dose i dag. Ingen bivirkninger og ned 3 kilo. Skal ned 20 kg

Anonymkode: bf2af...0d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 17.58):

Jeg startet med Mounjaro i kveld 😊 Har resept på den største pennen av prismessige grunner, men følger anbefalt opptrapping.
Har brukt Wegovy i ca. 8,5 måneder og gått ned over 20 kg. Er spent på om Mounjaro er like bra. 🤞 Bytter for å se om jeg kan gå på lavere doser – både nå og ved nedtrapping – slik at det blir billigere.

Anonymkode: 04191...6f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2026 den 23.24):

…men hva har du gjort av endringer på kosthold og aktivitet?

Anonymkode: 4a97c...a8c

Starter på treningssenter for 1 uke siden. Prøve å ikke spise sukker i uke dagene. Kjenner ikke Mounjaro effekten ennå. Er fortsatt på 5mg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg startet med Mounjaro i kveld 😊 Har resept på den største pennen av prismessige grunner, men følger anbefalt opptrapping.
Har brukt Wegovy i ca. 8,5 måneder og gått ned over 20 kg. Er spent på om Mounjaro er like bra. 🤞 Bytter for å se om jeg kan gå på lavere doser – både nå og ved nedtrapping – slik at det blir billigere.

Anonymkode: 04191...6f1

Hvilken str er dette da? Og hva er din startdose? 

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på det i et år. Null effekt. Har sluttet for en måned siden.

Anonymkode: 69143...475

AnonymBruker
Skrevet

Holdbarheten på åpnet Mounjaro er forholdsvis kort. Jeg byttet ut høydose til lavere for å kunne klikke riktig innenfor holbarhetstiden. Jeg har brukt Mounjaro i et halvt år 12 kg ned, og går på vedlikeholdsdose nå. Eneste bivirkningen er at jeg ikke er sulten. 

Anonymkode: 0f68a...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Mounjaro er nydelig, det passet kroppen min perfekt! Plutselig funket kroppen som den skulle, den responderte på mindre mat og mer trening. Det gjorde den rett og slett ikke uten 🤷‍♀️

Mounjaro gjorde og hodet mitt «stille». Jeg slapp den ekstreme masingen om å spise, det var bare stille og rolig. Hadde ingen bivirkninger, bare glede. Ble spontant gravid, så måtte slutte, men tenker jeg begynner på igjen etter fødsel og amming. 

Jeg har ADHD, og bruker tydeligvis mat som dopaminkilde. Jeg fungerte rett og slett veldig godt på mounjaro, som fikset dette og 😊

Anonymkode: 693a1...282

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2026 den 11.27):

Holdbarheten på åpnet Mounjaro er forholdsvis kort. Jeg byttet ut høydose til lavere for å kunne klikke riktig innenfor holbarhetstiden. Jeg har brukt Mounjaro i et halvt år 12 kg ned, og går på vedlikeholdsdose nå. Eneste bivirkningen er at jeg ikke er sulten. 

Glemte å si at jeg har en "klump" i halsen. Ikke mer en bare litt plagsom men helt klart en bivirkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...