Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Linazer skrev (27 minutter siden):

Noe har garantert skjedd med selve røkelse. Jeg innbiller meg at de har fjernet mesteparten av harpiks. Den som ser ut som små brune blanke steiner. 

Ja, det er mye mindre harpiks nå, od det var denne som for det meste sto for dufta når den smeltet. Derfor bruker jeg nå litt vann i skåla for å få damp. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kongerøkelse sluttet jeg tvert å kjøpe for 5-6 år siden. Akkurat her føler jeg meg litt gammel men "den var bedre før"😅. Men det er jo ikke tull engang, de gjorde noe muffens for noen år siden og siden den gang er det bare tull og fanteri.

Det har resultert i at jeg lager min egen potpourri.

Både lys

5463b1310a1f6a0043594ad6096c5c6d(1).thumb.jpg.11deb5011c1b47efb44822c5eaf8a04c.jpg

Og tørket 

Screenshot_20251231_231655_Photos.thumb.jpg.5082a1003c1549c07480cb642624dfcd.jpg

Slenger oppi et par oljedråper av duftoljer og det lukter mye bedre enn den kongerøkelsen en får kjøpt i dag. Legger litt av dette i oljebrenner og huset lukter godt av jul 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er brenneren det er feil med da noen brennere blir ikke varm nok. Jeg bruker der hvert år og det lukter i  hele hjemnet

Anonymkode: 14553...6aa

Skrevet
Linazer skrev (40 minutter siden):

Noe har garantert skjedd med selve røkelse. Jeg innbiller meg at de har fjernet mesteparten av harpiks. Den som ser ut som små brune blanke steiner. 

Husker fra barndommen at det var kun det i små poser! Mamma kjøpte det og la på vedovnen, det var lukten av jul! Nå er det bare "krydder". Jeg får til lukt, men ikke like mye.

Anonymkode: 275e0...d7a

Skrevet

Ikke kjøp røkelse fra apoteket, kjøp fra St.Olav bokhandel, den er det masse harpiks i.

Anonymkode: 93403...217

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter mye mindre av den nå ja! Elsker den lukta,så er veldig skuffa over at det lukter så lite.... 

Anonymkode: d49fe...db9

Skrevet

Om man synes det lukter mindre enn før er det relativt stor sjanse for at luktesansen ikke er det  den var (er litt der selv).

AnonymBruker
Skrevet
skrue skrev (25 minutter siden):

Om man synes det lukter mindre enn før er det relativt stor sjanse for at luktesansen ikke er det  den var (er litt der selv).

Jeg kan ligge i halvsøvne og kjenne fra soverommet at mannen tar kanel på havregrøten på kjøkkenet. Jeg har ingen problemer med å kjenne alle andre lukter av både bål ute til granbar som er tatt inn i stuen. Men kongerøkelse slik den er i dag lukter minimalt og mindre enn det iforhold til det jeg er vandt til slik den var før.

Anonymkode: d20eb...306

Gjest Lofilteret
Skrevet

Jeg synes det lukter like godt som alltid. Bruker ganske mye vann og strør røkelsen oppå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker tlys av 100% Stearin med 5 timers brennetid. Da lukter det greit. 

Anonymkode: f564b...cd2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 18.15):

Kjøp bedre kvalitet på telysene, så ordner det seg. 

De har også en ekstra sterk-versjon på Kiwi. Den med et godt telys gir julestemning opphøyd i annen 🤣

Anonymkode: 7a665...9e4

Jeg fant den på Kiwi på tilbud nå i romjula, så den skal testes! 👍

Forøvrig pleier jeg å ha vann oppi, og synes det lukter mer da, og så brenner det seg ikke fast.

Endret av Hanne67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...