Sioux Skrevet 31. desember 2025 #21 Skrevet 31. desember 2025 Linazer skrev (27 minutter siden): Noe har garantert skjedd med selve røkelse. Jeg innbiller meg at de har fjernet mesteparten av harpiks. Den som ser ut som små brune blanke steiner. Ja, det er mye mindre harpiks nå, od det var denne som for det meste sto for dufta når den smeltet. Derfor bruker jeg nå litt vann i skåla for å få damp. 1
skreppamedleppa Skrevet 31. desember 2025 #22 Skrevet 31. desember 2025 Kongerøkelse sluttet jeg tvert å kjøpe for 5-6 år siden. Akkurat her føler jeg meg litt gammel men "den var bedre før"😅. Men det er jo ikke tull engang, de gjorde noe muffens for noen år siden og siden den gang er det bare tull og fanteri. Det har resultert i at jeg lager min egen potpourri. Både lys Og tørket Slenger oppi et par oljedråper av duftoljer og det lukter mye bedre enn den kongerøkelsen en får kjøpt i dag. Legger litt av dette i oljebrenner og huset lukter godt av jul 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #23 Skrevet 31. desember 2025 Det er brenneren det er feil med da noen brennere blir ikke varm nok. Jeg bruker der hvert år og det lukter i hele hjemnet Anonymkode: 14553...6aa
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #24 Skrevet 31. desember 2025 Linazer skrev (40 minutter siden): Noe har garantert skjedd med selve røkelse. Jeg innbiller meg at de har fjernet mesteparten av harpiks. Den som ser ut som små brune blanke steiner. Husker fra barndommen at det var kun det i små poser! Mamma kjøpte det og la på vedovnen, det var lukten av jul! Nå er det bare "krydder". Jeg får til lukt, men ikke like mye. Anonymkode: 275e0...d7a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #25 Skrevet 31. desember 2025 Ikke kjøp røkelse fra apoteket, kjøp fra St.Olav bokhandel, den er det masse harpiks i. Anonymkode: 93403...217 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #26 Skrevet 1. januar Evt. les hva produsenten selv sier om tips og råd: https://www.svanelab.no/gode-rad/#forsvak Anonymkode: eff98...b35 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #27 Skrevet 1. januar Det lukter mye mindre av den nå ja! Elsker den lukta,så er veldig skuffa over at det lukter så lite.... Anonymkode: d49fe...db9
skrue Skrevet 1. januar #28 Skrevet 1. januar Om man synes det lukter mindre enn før er det relativt stor sjanse for at luktesansen ikke er det den var (er litt der selv).
AnonymBruker Skrevet 1. januar #29 Skrevet 1. januar skrue skrev (25 minutter siden): Om man synes det lukter mindre enn før er det relativt stor sjanse for at luktesansen ikke er det den var (er litt der selv). Jeg kan ligge i halvsøvne og kjenne fra soverommet at mannen tar kanel på havregrøten på kjøkkenet. Jeg har ingen problemer med å kjenne alle andre lukter av både bål ute til granbar som er tatt inn i stuen. Men kongerøkelse slik den er i dag lukter minimalt og mindre enn det iforhold til det jeg er vandt til slik den var før. Anonymkode: d20eb...306
Gjest Lofilteret Skrevet 1. januar #30 Skrevet 1. januar Jeg synes det lukter like godt som alltid. Bruker ganske mye vann og strør røkelsen oppå.
AnonymBruker Skrevet 1. januar #31 Skrevet 1. januar Det må være harpiks i røkelsen og avstanden mellom lys og røkelse må være kort. Denne liker jeg https://urteboden.no/produkt/rokelse/dronningrokelse Anonymkode: 85c36...3ae
AnonymBruker Skrevet 1. januar #32 Skrevet 1. januar Jeg bruker tlys av 100% Stearin med 5 timers brennetid. Da lukter det greit. Anonymkode: f564b...cd2
Hanne67 Skrevet 1. januar #33 Skrevet 1. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 18.15): Kjøp bedre kvalitet på telysene, så ordner det seg. De har også en ekstra sterk-versjon på Kiwi. Den med et godt telys gir julestemning opphøyd i annen 🤣 Anonymkode: 7a665...9e4 Jeg fant den på Kiwi på tilbud nå i romjula, så den skal testes! 👍 Forøvrig pleier jeg å ha vann oppi, og synes det lukter mer da, og så brenner det seg ikke fast. Endret 1. januar av Hanne67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå